پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۰
کد مطلب: 36562
۰

رشته های تحصیلی جدید به دانشگاه خوارزمی اضافه می شود

رشته های تحصیلی جدید به دانشگاه خوارزمی اضافه می شود
دکتر محمد علی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در خصوص افزودن رشته های جدید به دانشگاه خوارزمی اظهار داشت:در تلاش هستیم تا از بین رشته های میان رشته ای نانوبیو، نانوشیمی، فلسفه دین و علوم شناختی در سال تحصیلی جدید این رشته ها را به مجموع رشته های حاضر در دانشگاه خوارزمی اضافه کنیم.

وی در خصوص جذب دانشجوی خارجی در سال تحصیلی 95-96 عنوان کرد: ما 300 نفر دانشجوی خارجی داشتیم اما خواستار جذب دانشجویان جدید از کشور هایی نظیر عراق و سایر کشور ها هستیم و در سال جدید تحصیلی 40 الی 50 نفر دانشجوی خارجی جذب خواهیم کرد اما پیش زمینه این امر فراهم آوردن احتیاجات ضروری در زمینه هایی چون خوابگاه و دیگر حوزه ها است.

سبحان اللهی در خصوص طرح حمایتی از نخبگان و محققان دانشگاه خوارزمی بیان کرد: طرحی را ما در این زمینه آماده و تصویب کردیم و در حال فراهم کردن زمینه اجرایی شدن آن هستیم تا سهمی که یک محقق می تواند از یک پروژه تحقیقاتی داشته باشد به درستی تعریف شود و قرار است درصد بسیار کمی از این پروژه ها را دانشگاه بردارد و بیشتر آن در اختیار دانشجو یا محقق قرار داده شود و در صدد اجرای هرچه بیشتر تسهیلاتی در این زمینه هستیم به صورتی که، برای انجام این طرح یک گروه ارتباط با صنعت در دانشگاه تشکیل دادیم که در حال مطالعه و بررسی این امور هستند.

وی با اشاره به این که ما به طور کلی به توسعه کیفی توجه داریم و در ارتقای آن تلاش های لازم را انجام می دهیم، افزود: در همین راستا برای ارتقای خدمات دانشگاهی سال گذشته یک آزمایشگاه مرکزی راه اندازی کردیم که احداث این آزمایشگاه قدم بزرگی در دانشگاه خوارزمی به شمار می رود. ویژگی این مرکز این است که تقریباً تمام امکانات لازم را به طور کامل دارا است و حتی با آزمایشگاه های دیگر هم ارتباط برقرار می کند که این قضیه به جهت پروژه ها و تحقیقات؛ گام بسیار موثری محسوب می شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: سیاست کاری ما در سال جاری 95-96 این است که اگر تخصیص بودجه ما همانند سال گذشته باشد 70 تا 80 درصد بودجه تعمیرات و تجهیزات را به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص دهیم.

وی در خصوص مشکل عمده دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: مشکل عمده نه تنها دانشگاه خوارزمی بلکه تمامی دانشگاه ها کمبود بودجه است در صورتی که بودجه لازم در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود و شاهد افزایش بودجه نباشیم با مشکلات عدیده ای به طور قطع روبه رو می شویم. ما از دولت می خواهیم در این زمینه توجهات لازم را داشته باشند تا بتوانیم در زمینه های مختلف پیشرفت و رشد داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...