جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 36566
۰

نتایج نخستین مرحله المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی اعلام شد

 

به گزارش ایسنا، با برگزاری آزمون نخستین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، پس از بررسی‌های لازم، نتایج آزمون اعلام شد.

 

در مرحله اول برگزاری آزمون از میان حدود سه هزار و 700 متقاضی، 398 نفر برگزیده شدند که این تعداد از میان متقاضیان استان‌های تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بودند.

 

همچنین برگزیدگانی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، کرمان، ایلام، هرمزگان، گیلان، گلستان، قم، قزوین، اصفهان، چهار محال و بختیاری، بوشهر، آذربایجان غربی، اردبیل،‌ البرز، زنجان، یزد، خوزستان و دو نفر از مدارس خارج از کشور نیز در مرحله اول آزمون این المپیاد حضور داشتند.

 

در نخستین مرحله المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حدود سه هزار و 700 متقاضی ثبت نام کردند و در این آزمون حضور داشتند، این المپیاد در تهران و همه استان‌های کشور و ایرانیان خارج از کشور به صورت همزمان برگزار شد و در نهایت پس از بررسی نتایج آزمون اعلام شد.

 

بر اساس این گزارش، پس از اعلام نتایج، آزمون مرحله دوم با حضور 398 نفر از برگزیدگان مرحله اول برگزار می‌شود و در نهایت در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از 40 نفر برگزیده مرحله دوم آزمون این المپیاد تقدیر می‌شود.

 

مرحله دوم آزمون دهه دوم اردیبشهت ماه برگزار و در پایان اردیبهشت ماه نیز اسامی برگزیدگان اعلام می‌شود.

 

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری نخستین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اهداف و برنامه‌ریزی‌های مختلف و گسترده‌ای داشت که از جمله می‌توان به آشنایی نیروهای دانش بالقوه کشور با زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان مرزدانش، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و ترغیب و تشویق محققان، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد.

 

یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این المپیاد که با مشارکت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود، ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در میان دانش‌آموزان و حمایت از ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها است.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن