چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۲
کد مطلب: 36577
۰

زمان اعلام تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور95 / به زودی کتاب‌های الکترونیکی در دست دانشجویان قرار می گیرد

باشگاه خبرنگاران: وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این هفته با اخبار متعددی از جمله زان اعلام میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، جزئیاتی از آزمون استخدامی صندوق رفاه دانشجویی، الکترونیکی شدن کتاب دانشجویان، ارائه تسهیلات به دانشجویان معلول، روند کاهشی صدور حکم بورس در سال 94، اعلام زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویی و.. روبه رو بوده است.
 
زمان اعلام تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور95 / به زودی کتاب‌های الکترونیکی در دست دانشجویان قرار می گیرد
 
اعلام میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تا هفته آینده
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: بعد از رای هیات عمومی دیوان عدالت مبنی بر ابطال تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت آموزش و پرورش طرح استفساریه‌ای را به مجلس شورای انقلاب اسلامی داده است.  این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که اگر این بررسی صورت نگیرد رای هیئت عمومی دیوان اجرا خواهد شد. نتایج نهایی درصد تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 95 تا پایان فروردین ماه اعلام می شود.
 
رقابت 270 نفر برای استخدام در صندوق رفاه دانشجویی
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه گفت: برای انتخاب 7 همکار، سازمان سنجش افرادی که متقاضی کار در صندوق رفاه بودند را ثبت نام کرده و برای آنها آزمون برگزار می کند. طبق آخرین آمار 270 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که بعد از برگزاری آزمون و بررسی صلاحیت های عمومی و تخصصی نتایج از طریق سازمان سنجش اعلام می شود و افراد برگزیده جذب صندوق رفاه دانشجویی می شوند.
 
آزمون مذکورامروز صبح 27 فروردین در تهران برگزار شد. 
 
اتمام رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی
دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی به جمع‌بندی نهایی رسیده است. بر این اساس دانشگاه‌ها به چهار سطح تقسیم می‌شود و نتایج نهایی بعد از تنفیذ وزیر می شود.
 
دانشجویان دانشگاه آزاد صاحب كارت سلامت می شوند
سیدعلی ابطحی معاون علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه سلامت و توجه ویژه به نیازهای جامعه ، از جمله مهمترین وظایف معاونت علوم پزشكی تلقی می شود، گفت: به زودی با همكاری معاونت دانشجویی و فرهنگی، برای كلیه دانشجویان این دانشگاه كارت سلامت صادر می شود.
 
کتاب های الکترونیکی روانه بازار می شوند
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در خصوص کتاب های الکترونیکی گفت: طبق برنامه در صندوق رفاه، محور بحث بر این بود که انتشارات الکترونیک را توسعه دهیم. خوشبختانه در شرایط فعلی تفاهم نامه ای با دانشگاه پیام نور در این زمینه داریم که در حال طی مراحل خود است. ما به دنبال جایگزین کردن انتشارات الکترونیک هستیم، به این صورت که تبلت و امکانات لازم در اختیار دانشجویان قرار می دهیم تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
 
وی افزود: حسن این روش این است که کمک می کند هزینه دانشجو تا یک پنجم یا بعضاً یک چهارم کاهش پیدا کند و از طرف دیگر حق مولف و انتشارات هم پرداخت می شود و حتی یک منبع درآمدزایی برای دانشگاه محسوب می شود.
 
ارائه تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه در سال 95
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: سال95 از طریق مبلغی که در اختیار وزیرعلوم تحقیقات و فناوری عالی بود، کمک‌های ویژه ای را به دانشجویان معلول و نیازمند انجام دادیم، یک وام ضروری هم برای دانشجویان مذکور داریم که بعد از تغییر و تحولات و تصویب در هیئت امنا، مبلغ و نوع وام اعلام می شود.
 
سامانه نقل و انتقالات دانشجویی از اردیبهشت ماه باز می شود
صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: سامانه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان از اردیبهشت ماه باز شده و تا یک یا یک و نیم ماه برای ثبت درخواست ها باز است. درواقع دانشجویان با بارگزاری مستندات لازم خود مانند بیماری و ازدواج و.. درخواستاشان را ارسال می کنند. بعد از ثبت نام یک و نیم ماه به دانشگاه مبدا و سپس به دانشگاه مقصد فرصت داده می شود تا بررسی های خود را انجام دهند و در نهایت در اوایل شهریورماه نتایج اعلام می شود.
 
اختصاص وام شهریه به دانشجویان ایرانی غیر بورس خارج 
ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی غیربورس خارج افزود: یکی از برنامه‌ها در راستای سال اقتصاد مقاومتی ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی غیربورس خارج برای انتقال بورس آن‌ها به داخل و تحصیل در دانشگاه‌های داخلی است، چرا که این دانشجویان باید برای این انتقال شهریه بپردازند، اما از آنجا که ممکن است در پرداخت با مشکل مواجه شوند، می‌توانند همانند دانشجویان داخل از وام شهریه صندوق استفاده کنند.
 
روند صدور حکم بورس خارج درسال 94 کاهش یافته است
مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان گفت: درسال 94 حدود 452 حکم بورس داخل را داشتیم که ازاین تعداد 314 مورد دانشجویان دکتری داخل و بورسیه های قدیمی و مابقی (138 مورد) مربیان دانشگاها هستند که از این امکان برای ادامه تحصیل خود استفاده کردند.جایابی و صدور احکام متوقف نشده است و متناسب با اعلام نیازهای دانشگاه ها این احکام صادر شده است.
 
گفتنی است؛ درسال 94 حدود14 حکم بورس خارج داشتیم به این دلیل که افرادی که از طریق برگزاری آزمون پذیرفته شده بودند در اعلام نیاز دانشگاه ها موفق عمل نکردند ازاین رو در برنامه های سال 95 روند بورس را تغییر دادیم.
 
زمان اعلام تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور95 / به زودی کتاب‌های الکترونیکی در دست دانشجویان قرار می گیرد
 
اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری
حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور دکترای سال 95 در ساعت 24 یکشنبه بیست و دوم فروردین ماه 95 خبر داد.
 
طرح ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل اجرا می شود
مهندس ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: در حال حاضر از بین خوابگاه های موجود در کشور تعداد خوابگاههایی که برای متاهلین در نظر گرفته شده است بسیار کم است. به متاهلین وام ودیعه مسکن داده می شود که مقدار و شرایط این وام در سطح استان ها و شهرهای مختلف کشور متفاوت است اما در حال رایزنی هستیم که از ظرفیت مسکن مهر استفاده شود و در اختیار دانشگاه ها این ظرفیت ها قرار داده شود. افراد از طریق دانشگاه های در حال تحصیل خود می توانند از میزان این هزینه ها مطلع شوند.
 
رشته های میان رشته ای وارد دانشگاه خوارزمی می شوند
محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خوارزمی بیان کرد: به لحاظ کمیت هیچ رشدی در ظرفیت های دانشگاه خوارزمی وجود ندارد. ما سعی می کنیم رشته های جدید از جمله رشته های میان رشته ای را تعریف کنیم و به دنبال آنچه نیاز بازار است برویم. همچنین کار آفرینی و اشتغال زایی از دیگر اهداف ما در این دانشگاه است.
 
تعطیلی تقویم تحصیلی دانشگاهی مشکل‌ساز نمی‌شود
محمد فرهادی وزیر علوم و تحقیقات در خصوص تأثیر تعطیلی تقویم تحصیلی دانشگاهی گفت: تقویم تحصیلی دانشگاهی در ابتدای سال مشخص می شود و براساس آن آموزش‌ها صورت می‌گیرد بنابراین با وجود تعطیلات باید تدریس‌ها به صورت فشرده و با لحاظ تعداد ساعات تدریس انجام شود. با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی برای تدریس دروس در زمان‌های کافی و مناسب مشکلی ایجاد نمی‌شود.
 
تخصیص کامل بودجه تعمیر و تجهیزات دانشگاه‌ خوارزمی در سال 94
محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: دانشگاه خوارزمی با دانشگاه علوم اقتصادی حدود 7میلیارد تومان بودجه مشترک برای تعمیر و تجهیزات داشت که تقریبا 100 درصد آن تخصیص داده شده است و می توان گفت که تخصیص بودجه برای تعمیر و تجهیزات اکثر دانشگاه ها، به دلیل اهمیتی که این ردیف دارد، 100 درصد بوده است.
 
تمرکز دانشگاه تربیت مدرس افزایش جذب دانشجوی خارجی است
مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بیشتر تمرکز ما در سال 96-95 روی دانشجوی خارجی است. ما تصمیم داریم در سال جدید 20 درصد از سهم دانشجویان در تحصیلات تکمیلی تربیت مدرس دانشجوی خارجی باشد. تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه ما به 196 نفر می رسد که 13 کشور مختلف این افراد به دانشگاه تربیت مدرس آمده اند. 
 
مهلت ثبت نام کاردانی و کارشناسی 94 دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید شد
عباس علایی نوین، معاون سنجش،خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: نظر به مراجعه مکرر پذیرفته شدگان و همچنین تقاضای مکرر واحدهای استانی و مراکز آموزشی مبنی بر ثبت نام پذیرفته شدگان بهمن ماه 94 و با توجه به اعلام موافقت مقام عالی ریاست دانشگاه و به منظور مساعدت با پذیرفته شدگانی که تا 19 فروردین 95 موفق به ثبت نام نشده اند، ثبت نام و انتخاب واحد با تاخیر پذیرفته شدگان تا پایان ساعت 24 امشب تمدید شده است.
 
اختصاص سه میلیارد ریال بودجه برای خرید کتاب در حوزه توانبخشی
گیتا موللی مدیر اطلاع رسانی پزشکی و ارتباطات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از خرید کتب مورد نیاز و مرجع پیرامون حوزه های توانبخشی، سلامت روان و اختصاص مبلغ سه میلیارد ریال بودجه برای خرید کتاب در امسال برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد.
 
تعیین بودجه جاری دانشگاه‌ها براساس تعداد دانشجویان و عوامل اجرایی
محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: بودجه جاری دانشگاه‌ها براساس تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی و عوامل اجرایی دانشگاه‌ها تعیین می شود.
 
یک سوم از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد مجوز دارند
ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جهت گیری این معاونت به سمت افزایش مراکز رشد دانشگاه آزاد به 150 عدد، گفت: تعداد مراکز رشدی که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند، در حال حاضر 85 عدد است. هم اکنون حدود 200 شرکت از 712 شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد دارای استانداردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
 
افزایش تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد تا سقف 150 مرکز تا سال 96
ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش چند برابری تعداد مراکز و واحدهای فناور رشد از 36 به 150 مرکز تا سال 96 خبر داد.
 
مجوز خوابگاه های متخلف باطل می شود 
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی با بیان اینکه 320 خوابگاه غیردولتی در کشور فعالیت دارند، گفت: اگر خوابگاه داری تخلف کند بر اساس نظر و بررسی شورای نظارت و ارزیابی مجوز خوابگاه باطل می شود.
 
بازگشت آخرین کاروان دوره چهاردهم عتبات 9 اردیبهشت ماه به کشور
فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه آخرین کاروان دوره چهاردهم عتبات عالیات 9 اردیبهشت به کشور برمی گردند، گفت: شروع ثبت نام دوره پانزدهم احتمالا از ماه رمضان است.
 
 تسهیلات صندوق رفاه در سال 95 هدفمند می شوند
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی عنوان کرد: در بحث درآمد اختصاصی با اقداماتی که صورت گرفته است و حمایت و همکاری و هم افزایی همه جانبه مجموعه وزارت علوم با صندوق رفاه، خوشبختانه درآمد اختصاصی ما نسبت به سال قبل در حدود 87 درصد رشد داشته است که قطعا این امر کمک حال دانشگاه ها می شود. از این رو سعی می کنیم در سال 95 تسهیلات مان هم هدفمندتر و هم موثرتر شود و خدمت رسانی با کیفیت بیشتری صورت گیرد.
 
اعلام مهلت تغییر محل آزمون امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه پیام نور
ابوالفضل فراهانی  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: زمان تغییر محل آزمون امتحانات پایان نیمسال دوم 94-95 دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از اول تا 15 اردیبهشت ماه است.
 
رشد 5 درصدی تولید علم در کشور
محمد فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری با بیان این که تعداد مقاله‌هایی که در نشریات برتر منتشر می‌شود کم است، گفت: با این وجود در سال اخیر رشد 5 درصدی از نظر شتاب علمی داشته‌ایم تا در دنیا بعد از کشورهای روسیه، هند و چین قرار بگیریم این در حالی است که رشد علمی کشورهایی از جمله آمریکا، انگلیس و هلند منفی بوده است.
 
تاسیس مرکز ارتباط با دانشگاه در وزارت صنعت
محمد فرهادی وزیر علوم با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه پسادکتری و فرصت‌های داخلی در صنعت گفت: ممکن است پذیرش نهاد دانشگاه در محیط‌های صنعتی سخت باشد اما این امر باید تحقق یابد به همین دلیل مرکز ارتباط با دانشگاه در وزارت صنعت، تاسیس شده است. مشکلات صنعت باید توسط نهاد دانشگاه پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.