پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۵
کد مطلب: 36587
۰

نتایج نهایی دکتری ۹۵ پس از ارزیابی تخصصی +اعلام ضوابط پذیرش دانشگاه‌های برتر

نتایج نهایی دکتری ۹۵ پس از ارزیابی تخصصی +اعلام ضوابط پذیرش دانشگاه‌های برتر
آزمون دکتری سال 95 با شرکت 158 هزار داوطلب در تاریخ 14 اسفند 94 برگزار شد. کارنامه اولیه این آزمون در تاریخ 16 فروردین 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان تا 22 فروردین برای انتخاب رشته فرصت داشتند.


طبق گفته‌های حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش، پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، داوطلبان باید از اواخر دهه اول اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانشگاه‌ها از حدنصاب نمره تعیین شده در هر کدرشته محل مطلع شوند و با توجه به ضوابط دانشگاه‌ها برای مصاحبه، شرکت در آزمون و بررسی مدارک اقدام کنند.

پس از ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌‌ها، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

آنگونه که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود: دانشگاه‌ها فرصت دارند از 18 اردیبهشت تا 31 تیر ماه مرحله دوم آزمون دکتری که شامل مصاحبه، امتحان تخصصی و بررسی مدارک است را انجام داده و نتیجه را در مرداد ماه به سازمان سنجش اعلام کنند تا مورد تائید این سازمان قرار گیرد.

ضوابط اعلام شده از سوی برخی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی 95-96 بدین شرح است:

دانشگاه‌تهران:‌ پذیرش دانشجو در دوره دکتری برای سال تحصیلی 95-96 از بین متقاضیان چند برابر ظرفیت در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

تاریخ ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق علمی طی اطلاعیه‌های بعدی، از طریق سایت دانشگاه تهران اعلام می‌شود. داوطلبان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت دانشگاه تهران و پردیس دانشکده‌های مربوطه مراجعه متناوب داشته باشند.

دانشگاه شهید بهشتی:‌ بپذیرش دانشجو در دوره دکتری برای سال تحصیلی 95-96 از طریق آزمون کتبی و بررسی سوابق و مصاحبه صورت می‌گیرد.زمان برگزاری آزمون کتبی(حداکثر 2 ماده امتحانی به تشخیص گروه مربوطه) و مصاحبه به تفکیک هر رشته‌، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

جدول مواد و ضرایب آزمون دکتری در اینجاقابل مشاهده است.

دانشگاه صنعتی شریف: تاریخ مصاحبه علمی در دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه شریف بدین شرح است.

پژوهشکده علوم و فناوری نانو:‌چهارشنبه 12 خرداد 1395.

تمامی دانشکده‌ها و گروه‌های فنی و مهندسی،‌مدیریت و اقتصاد، شیمی،‌فیزیک، علوم ریاضی و فلسفه علم، یکشنبه 16 خرداد و دوشنبه 17 خرداد 1395.

دانشگاه شریف در سال 95 در رشته‌های مهندسی عمران،مهندسی صنایع، علوم ریاضی،شیمی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نفت،‌مهندسی مواد، مهندسی مکانیک،‌مهندسی دریا، مهندسی هسته‌ای،‌ مهندسی سیستم‌های انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا،‌نانو فناوری، مدیریت، علوم اقتصادی، فلسفه علم و پردیس بین‌الملیی جزیره کیش دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

** مراحل پذیرش:

تکمیل اولیه اطلاعات داوطلب:‌ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش و به جهت تسهیل و تسریع بررسی پرونده‌ها، سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف به آدرس sharifgradschool.sharif.ir قابل دسترسی است. زمان باز شدن سامانه ثبت‌نام از تاریخ 12 اردیبهشت لغایت 21 اردیبهشت 95 بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

فقط داوطلبانی که حدنصاب‌های اعلامی برای ورود به مرحله ارزیابی تخصصی را دارا باشند،‌ می‌توانند در سامانه فوق ثبت‌نام کنند. حدنصاب در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

دانشگاه علامه طباطبایی: علاوه بر پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر اساس نمره سنجش علمی (نمره آزمون ورودی دوره دکتری مورخ 14 اسفند 1394 برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور)، دو مرحله آزمون نیز برگزار می‌شود. مرحله اول آزمون کتبی و مرحله دوم آزمون شفاهی (مصاحبه) است.ضوابط، شرایط و زمان برگزاری آزمون کتبی و آزمون شفاهی (مصاحبه) از سوی این دانشگاه اعلام خواهد شد.

مواد و ضرایب آزمون کتبی رشته‌های مورد پذیرش برای سال تحصیلی 96- 95 در اینجا قابل مشاهده است.

دانشگاه امیرکبیر:‌ پذیرش دانشجو برای دوره دکتری سال تحصیلی 95-96 در این دانشگاه براساس نمره آزمون سازمان سنجش، سوابق تحصیلی(آموزشی و پژوهشی) و مصاحبه در رشته‌های ریاضی، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی کاربردی، مهندسی هسته‌ای، مهندسی برق، عمران و محیط زیست، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی متالوژی، مهندسی نساجی و علوم الیاف، مهندسی هوافضا، مهندسی دریا، مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی پلیمر و رنگ، مهندسی پزشکی، مهندسی نفت در تهران و پردیس ماهشهر صورت می‌گیرد.

مراحل پذیرش:‌

ورود اطلاعات توسط داوطلبان حائز شرایط در سامانه تحصیلات تکمیلی:‌ پس از اعلام نتایج آزمون توسط سازمان سنجش حدنصاب هر رشته/گرایش/ محل توسط دانشگاه امیرکبیر تعیین و حداکثر تا تاریخ 5 اردیبهشت 95 از طریق سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود.

صرفاً داوطلبانی مجاز به ورود اطلاعات خود در سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستند که حدنصاب اعلام شده را کسب کرده باشند. داوطلبانی که حدنصاب اعلام شده را برای ورود به مرحله سنجش تخصصی دانشگاه دارا هستند لازم است از روز شنبه 11 اردیبهشت لغایت دوشنبه 20 اردیبهشت به سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه و تمام اطلاعات و سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس و اشتغال خود و رشته گرایش محل‌های مورد نظر را وارد کنند.

اسامی دعوت شدگان به مرحله مصاحبه در تاریخ اول خرداد اعلام می‌شود و پس از انجام مصاحبه تخصصی نتایج اولیه دوم مرداد تا 11 مرداد 95 اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است نمره آزمون سازمان سنجش و سوابق آموزشی 20 درصد، سوابق پژوهشی 30 درصد و مصاحبه 50 درصد سهم دارد.

دانشگاه فردوسی مشهد: علاوه بر آزمون سازمان سنجش، ارزیابی تخصصی و بررسی سوابق علمی داوطلبان که شامل امتیاز پژوهشی، امتیاز آموزشی و امتیاز آزمون تخصصی یا مصاحبه است، صورت می‌گیرد.

همچنین تمام دانشجویان دکتری ورودی 94 و مابعد در بدو ورود ملزم به شرکت در آزمون سطح بندی زبان هستند.

مرجع : تسنيم migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا