پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۹
کد مطلب: 36664
۰
استاد علوم پزشكی دانشگاه اتریش :

ایران جایگاه علمی رفیعی در جراحی سینوسی و اندوسكوپی دارد

پروفسور اشتانبرگر (Stammberger ) استاد علوم پزشكی در دانشگاه گراتس اتریش و از كارشناسان پیشرو در جهان در زمینه آندوسكوپی سینوس و جراحی قاعده جمجمه روز چهارشنبه در این همایش افزود: استفاده از دستاوردهای علمی كه در این نشست آموزشی و هم اندیشی ارائه می شود فرصتی متعالی دراختیار متخصصان قرار داده تا در یكی از كهن ترین كشورهای خاورمیانه كه سوابق چند هزار ساله در علوم پزشكی و طب دارد یافته های علمی خود را به روز رسانی كنند .
این استاد دانشگاه بر لزوم تطابق همه اعمال جراحی زیبایی و جراحی صورت و فك و اعمال جراحی كه در حیطه كار متخصصان زیبایی انجام می شود با یافته های علمی تاكید كرد و گفت : علوم به دور از زیاده روی و زیاده خواهی های مادی است و كسی كه كار علمی انجام می دهد در نگاه نخست این كار را بر اساس وجدان و خدمت به طیف وسیعی از جامعه انجام می دهد ، لذا ممكن است از بسیاری دستاوردهای علمی سو استفاده نیز بشود اما ارائه دهنده نظرات علمی همواره بر اساس آموزه های انسانی دراین عرصه گام بر می دارند.
وی ادامه داد: بنا بر این اگر ما همه اعمال جراحی در عرصه سینوسی و جمجمه و زیبایی ها را با كار علمی تطبیق دهیم خدشه ای بر هیچكدام از این امور وارد نمی آید .
اشتانبرگر ، توجه به راههای بدون بازگشت در اعمال جراحی سینوسی و زیبایی را برای متقاضیان زیبایی ضروری دانست و گفت : در این حوزه راههایی وجود دارد كه بدون بازگشت است و چه بسا افراط و زیاده روی در آن شرایط زندگی را برا ی این افراد بشدت سخت و دشوار كند بنا بر این لازم است قبل از هر گونه تصمیم گیری متقاضیان به پیامدهای كار بر روی زیبایی توجه داشته باشند .
این متخصص جراحی های سینوسی و جمجمه استافادهاز یافته های علمی نوین از جمله آندوسكوپ را برای افراد متقاضی جراحی زیبایی و صورت ضروری بر شمرد و گفت : بسیاری از بیماریهای بینی بویژه بیماریهای مخاطی كه ممكن است در سی تی اسكن ، ام آر آی بخوبی مشهود نباشد ، براحتی با آندوسكپ قابل تشخیص است و یكی از ویژگی های عمل آندوسكوپ در مقیاس با روشهای تصویر برداری رادیولوژی ، عدم نیاز به پرتوهای مضر است .
به گفته وی افراد بدون نگرانی و به كرات می توانند از این یافته ها استفاده كنند ، حتی در خانم های باردار آندوسكوپی بینی در تشخیص سینوزیت ، تورم مخاط و حساسیت ، تومورهای بینی ، جسم خارجی ، علل خونریزی بینی ، وجود پولیپ، نشت مایع مغزی ، بررسی اختلال بویایی ، بررسی علل گرفتگی گوش ، بررسی علل سردرد، بررسی علل بوی بددهان كاربرد دارد و با توجه به عدم نیاز به پرتوهای مغز آندوسكپی برای بیمار قابل تكرار است .
سومین دوره آموزشی بین المللی جراحی زیبایی و اندوسكوپی سینوس روز چهارشنبه با حضور 400 متخصصن علوم پزشكی كه 150 نفر آنان از 30كشور جهان به شیراز آمده اند در محل هتل هما شیراز گشایش یافت.

 

 

مرجع : ایرنا migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!