جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۲۰:۲۱
کد مطلب: 36849
۱

اعلام شرایط نقل و انتقال فرهنگیان/ شرایط انتقال دائم و موقت

اعلام شرایط نقل و انتقال فرهنگیان/ شرایط انتقال دائم و موقت
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص شرایط نقل و انتقال فرهنگیان  برای سال تحصیلی جدید گفت: ساماندهی معلمان، امسال از اواخر خردادماه آغاز می شود.
 
معاون شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: نقل و انتقال و ساماندهی ، همیشه اواخر شهریور ماه انجام می گرفت که  مشکلاتی را برای معلمان و مدارس در پی داشت از جمله این مشکلات اسکان معلمان ، برنامه ریزی مدارس و غیره بود.
 
وی بیان کرد : اکنون شرایط نقل و انتقال فرهنگیان اعلام شده است و هرمعلمی می تواند بنابر احساس نیاز خود ، فرم مربوط به نقل و انتقال را تکمیل و در طرح شرکت کند اما ملاک پذیرش این درخواست سابقه تدریس، توانمندی ، اعلام نیاز و موافقت مدرسه مبدا و مقصد است که مورد بررسی قرار می گیرد.
 
عابدینی هم چنین در خصوص روشن شدن وضعیت امتحانات نهایی در پایه های تحصیلی مختلف گفت: با توجه  به اینکه مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی کشور» رای مثبت داد؛ کارگروه هایی برای تعیین وضعیت امتحانات ایجاد می کنیم.
 
وی افزود: در این کارگروه ها پایه های تحصیلی و دروسی که باید امتحان نهایی داشته باشند تعیین و به زودی اعلام می شود .
 
اعلام جزییات شرایط انتقال دائم و موقت
رسول پاپایی معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اعلام جزییات انتقال دائم و موقت فرهنگیان گفت: در انتقال دائم ، دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 95 به حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی آزمایشی و پیمانی مورد توجه است.
 
وی افزود :تبصره هایی هم برای این شرایط در نظر گرفته شده که شامل این موارد است. مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم،‌تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کارمعین جزو سابقه خدمت موضوع بند فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد ؛ هم چنین نداشتن تعهد خاص به منطقه مبدا مورد توجه است.
 
همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بدون رعایت شرایط فوق منتقل می‌شوند.
 
پاپایی در خصوص  شرایط انتقال موقت نیز گفت: دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 95 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی نیاز است؛ هم چنین مستخدمینی که در سال تحصیلی 95-96 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش‌وپرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از علمی کاربردی و پیام نور) با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل باشند.
 
وی ادامه داد:هم چنین همسر همکاران فرهنگی که جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز متقاضی انتقال موقت یا مأمور به تحصیل (مشمولین تبصره ذیل ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری) باشد و متقاضیانی که به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی منطقه و تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان مبدا و مقصد دارای شرایط حاد و خاص باشند.
 
گفتنی است، براساس بخشنامه جدول زمان بندی نقل و انتقال متقاضیان و ثبت‌نام در سامانه و ارائه مدارك به امور اداری منطقه مبدا توسط متقاضیان از اول خرداد تا 24 تیر 95 است. كنترل بررسی فرم‌های درخواست و امتیاز بندی متقاضیان و اعلام نظر در سامانه توسط آموزش و پرورش منطقه مبدا از تاریخ 16 خرداد تا 31 تیر 95 است.
 
بررسی درخواست متقاضیان و اعلام نظر توسط آموزش و پرورش مبدا از تاریخ 20 خرداد تا 7 مرداد 95 ، بررسی درخواست متقاضیان و اعلام نظر توسط آموزش ‌و پرورش مقصد از تاریخ 2 مرداد تا 20 مرداد 95و اعلام نتیجه توسط آموزش و پرورش مبدا در تاریخ 31 مرداد 95 ، خواهد بود.

-
نقل و انتقالات معلمان شرايط ويژه می طلبد
سخنگوي آموزش و پرورش استان تهران گفت: نقل و انتقالات فقط براي تعداد محدود افراد با شرايط خاص انجام می شود كه زمان ثبت نام در سايت آموزش و پرورش اعلام می شود.
مسعود ثقفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران،در مورد وضعيت نقل و انتقالات معلمان استان تهران گفت:سياست نقل و انتقال بدين معناست كه منطقه مبدأ به حضور نيرو احتياج ندارد ولی مقصد پذيرای اين دسته افراد است ،كه اين روند در آموزش و پرورش استان تهران مشكلاتي را ايجاد كرده است كه این موضوع در وزارت خانه بررسی مي شود.

وی در ادامه عنوان كرد: نقل و انتقال در شهر تهران فقط براي تعداد محدود و شرايط خاص قابل پذيرش است چرا كه در بعضي مناطق با خروج نيروها و در برخي مناطق ديگر با تراكم نيرو مواجه ايم كه اين موضوع كل معامله را به هم مي زند.

ثقفي اظهار داشت:آموزش و پرورش به تأمين نيروي انسانی مرد بيشتر نياز دارد و به طور طبيعی مبدأ در اين حوزه موافقت خود را براي از دست دادن نيروهايش نمي كند، چرا كه نمي تواند جايگزينی براي نيروهاي از دست رفته اش داشته باشد.
سخنگوي آموزش و پرورش استان تهران يادآور شد كه در شهر تهران به دليل مشكلات و محدوديت هاي موجود مجبوريم كه خدمات نقل و انتقالات را فقط براي افراد با شرايط خاص ارائه شود و در همين راستا در زمانی معين از متقاضيان دعوت مي شود تا در سايت آموزش و پرورش درخواست خود را اعلام كنند تا بررسي هاي لازم صورت بگيرد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن