جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
کد مطلب: 36886
۱

نجات ۴۵۰۰ نفر از خودکشی در سال ۹۴

نجات ۴۵۰۰ نفر از خودکشی در سال ۹۴
انوشیروان محسنی بندپی در هم‌اندیشی با موضوع بیماری‌های اعصاب و روان و خودکشی‌های اخیر کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار داشت: در طول تاریخ خودکشی همیشه وجود داشته است ولی امروزه نوع خودکشی فرق کرده است البته آمار خودکشی در کشور ما پایین است ولی همین آمار نیز با توجه به اینکه کشوری با آموزه‌های دینی هستیم زیاد به حساب می‌آید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشریح 4 فعالیت این سازمان در بحث فوریت‌های اجتماعی عنوان کرد: یکی از این خدمات شماره 123 و اورژانس اجتماعی است که در 190 شهرستان با 247 خودرو به صورت شبانه‌روزی و رایگان خدمت ارائه می‌دهد.

محسنی بندپی ادامه داد: براین اساس طبق فعالیت‌های بهزیستی در سال 94 توانستیم از مرگ 4 هزار و 500 نفر به دلیل خودکشی با مداخلات به موقع و ارائه مشاوره جلوگیری به عمل آوریم.

وی همچنین به شماره 1480 سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال 94 در تهران بالغ بر یک میلیون و 50 هزار نفر با این شماره تماس گرفتند که فقط توانستیم پاسخگوی 500 هزار نفر باشیم. بنابراین گسترش اورژانس اجتماعی را در سال 95 دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آموزش‌های لازم به نیروهای سازمان بهزیستی در مقولات فوریت‌های اجتماعی از جمله خودکشی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل پیشگیری در این مقوله ارتقای همکاری‌های بین بخشی بین نهادها و سازمانها است.

محسنی بندپی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین روش خودکشی استفاده از قرص سموم از جمله قرص برنج است، گفت: کشورهای دنیا سالهاست که قرص DDT حذف شده است. بنابراین تقاضا داریم طی پیشنهادی در شورای عالی سلامت قرص برنج توسط دولت واردات و یا مصرف آن کنترل و حذف شود زیرا اگر این قرص برای کرم برنج استفاده می‌شود باید گفت خوردن همان کرم برنج نوعی پروتئین دارد و به ضرر این قرص سمی نمی‌ارزد.

وی در خاتمه به اهمیت پروتکل خودکشی برای ارتقای آموزش‌ها در برخورد با افراد دچار خودکشی تاکید مجدد کرد.
 
مرجع : تسنيم migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی