جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۷
کد مطلب: 36920
۱

عناوین روزهای «هفته جوان» اعلام شد

عناوین روزهای «هفته جوان» اعلام شد
مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان عناوین روزها و برنامه های «هفته جوان» را اعلام کرد.
محسن طلایی ماهانی افزود: همزمان با اعیاد شعبانیه و از روز ۲۷ اردیبهشت ماه جاری تا ۲ خرداد همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) با عنوان هفته جوان نامگذاری شده است که در این هفته تلاش می شود ضمن ایجاد زمینه های لازم برای نشاط و مشارکت هرچه بیشتر جوانان به دغدغه ها و مشکلات آنها نیز توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: تمام روزهای هفته جوان با یک عنوان خاص نامگذاری شده است و در هر روز تلاش کردیم به بخشی از مسائل و نیازهای جوانان توجه ویژه کنیم.
عناوين هفته جوان:
روز اول هفته جوان با عنوان «جوان، نشاط و ورزش»
روز دوم این هفته با عنوان «جوان، نشاط و خانواده»
روز سوم به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) با عنوان «جوان، نشاط و نوآوری»
روز چهارم هفته جوان با عنوان «جوان، نشاط و محیط‌زیست»
روز پنجم هفته جوان با عنوان «جوان، نشاط و اقتصاد مقاومتی»
روز ششم هفته جوان با عنوان «جوان، نشاط و مشارکت اجتماعی»
روز آخر هفته جوان هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت قائم(عج) با عنوان «جوان، نشاط و انتظار»

شيوه عمل عناوين روزها
طلایی ماهانی اضافه کرد: روز اول هفته جوان با نام «جوان، نشاط و ورزش» نامگذاری شده است و در این روز برنامه های مشترکی با بخش سلامت وزارت بهداشت و درمان برنامه ریزی شده است و همچنین در زمینه ورزش نیز با همکاری بخش های مختلف وزارت سعی شده است مسابقات، جشنواره ها و برنامه های مختلف ورزشی در سراسر کشور برگذار شود.

مدیرکل طرح های ملی جوانان روز دوم هفته جوان را با عنوان «جوان، نشاط و خانواده" معرفی کرد و گفت: در این روز به مبحث تقویت خانواده و ترویج ازدواج در بین جوانان پرداخته می شود و ترتیبی داده شده است تا در این روز میزگردهای روانشناسی و مشاوره نیز برگزار شود.

به گفته دکتر طلایی ماهانی روز سوم هفته جوان به مناسب روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) با عنوان «جوان، نشاط و نوآوری» نامگذاری شده است و تلاش شده در این روز جشن های مختلف همراه با تجلیل از جوانان و سازمان های مردم نهاد نخبه و فعال انجام شود.

مدیرکل طرح های ملی جوانان گفت: روز چهارم هفته جوان به عنوان «جوان، نشاط و محیط زیست» نامگذاری شده است و در این روز برنامه ریزی شده است تا فعالیت های از قبیل پاک سازی محیط زیست، دیدار جوانان با مسئولین سازمان محیط زیست، برگزاری میزگردهای با محوریت موضوعی محیط زیست، برگزاری پاتوق جوانان و برگزاری اردوهای گردشگری و طبیعت گردی در سراسر کشور برگزار شود.

طلایی ماهانی عنوان روز پنجم هفته جوان را «جوان، نشاط و اقتصاد مقاومتی» معرفی کرد و گفت: از آنجایی که روز پنجم هفته جوان مقارن با روز جمعه شده است مکاتباتی از طریق وزیر محترم با دفاتر ائمه جمعه صورت گرفته است تا محوریت صحبت های ائمه جمعه با موضوع اقتصاد ملی و نقش جوانان در اقتصاد مقاومتی باشد و همچنین پیشنهاد شده است پیش از خطبه نماز جمعه، از مسئولین حوزه جوانان برای صحبت در زمینه مسائل جوانان استفاده شود.

روز ششم هفته جوانان مطابق صحبت های دکتر طلایی ماهانی با عنوان «جوان، نشاط و مشارکت اجتماعی» نامگذاری شده است و در این روز برنامه هایی برای ترویج فعالیت اجتماعی جوانان، ایجاد کمپین های سازمان های مردم نهاد جوانان و نشست تخصصی بین سازمان های مردم نهاد جوانان و متخصصین حوزه های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

طلایی ماهانی ادامه داد: روز آخر هفته جوان که همزمان با میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) است با عنوان "جوان، نشاط و انتظار" نامگذاری شده است و برنامه های این روز شامل دیدار با خانواده های معظم شهدا، علما و نمایندگان فقیه است، همچنین برای این روز برنامه های از قبیل غبار روبی مزار شهدا و شبی با قران نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل طرح های ملی جوانان در خصوص نحوه برگزاری برنامه های هفته جوان گفت: برنامه ریزی های دقیق تر مانند محل برگزاری برنامه و سبک و سیاق برنامه ها را بر عهده استان ها گذاشته ایم تا متناسب با فرهنگ استان خود و ظرفیت های موجود برنامه ریزی کنند.

طلایی ماهانی همچنین از تخفیف امکان تفریحی و ورزشی در هفته جوان برای استفاده جوانان خبر داد و گفت: مذاکراتی انجام شده است تا هر استان مطابق ظرفیت خود تخفیفات ویژه برای بازدید جوانان از امکان ورزشی و تفریحی قایل شود.

گفتی است برگزاری نشست «جوانان، صلح و امنیت» در دانشگاه تهران با حضور نمایندگان سازمان ملل، سفرا و مسئولین کشوری، دیدار جوانان با وزیر ورزش و جوانان و رونمایی دو پورتال کارآفرینی و طرح آتیه جوانان همزمان با شصت و یکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از دیگر برنامه های مرتبط با هفته جوان است که جزئیات آن اعلام می شود.

مرجع : مهر migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ