پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 36927
۱

انگ به مبتلایان اختلالات روانی منجر به تشدید بیماری می شود

انگ به مبتلایان اختلالات روانی منجر به تشدید بیماری می شود
احمد حاجبی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در زنجان افزود: یکی از مشکلات کنونی جامعه در ارتباط با اختلالات روانپزشکی انگ به مبتلایان به این اختلال است که این موضوع در تمام دنیا مورد بحث است.

وی اظهار کرد: انگ یا برچسب زنی ابتدا از خود فرد شروع می شود و سپس به سایر افراد نیز انتقال یافته و در نهایت به تشدید بیماری فرد منجر می شود.

حاجبی افزود: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم از سوی رسانه های گروهی می تواند این معضل روانپزشکی در جامعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی اظهار کرد: اطلاعات و سواد مردم در مورد سلامت روان بسیار پایین است و ارتقا این موضوع می تواند معضلات و مشکلات مربوطه به این بخش را تقلیل دهد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وجود نشاط و شادابی را نیاز اصلی در کشور عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه های متولی امر باید نسبت به نشاط و شادابی جامعه توجه داشته باشند و انجام آن فقط از سوی یک دستگاه یا وزارتخانه امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: تقویت روحیه نشاط در مردم فقط به برگزاری برنامه های فرهنگی خلاصه نمی شود و در این میان شرایطی را باید فراهم کرد که امنیت روانی در جامعه حاکم باشد که تحقق این مهم بسیاری از مشکلاتی را که به نشاط مردم آسیب می زند، برطرف می کند.

** برگزاری نمایشگاه آثار منتخبان جشنواره بین المللی عکس سلامت روان زنجان

حاجبی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ کیفی داوری عکس های بخش سلامت روان به پایان رسیده است، ادامه داد: در بخش سلامت روان هفت هزار عکس و در بخش آزاد 9 هزار عکس به این جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته نمایشگاه آثار منتخبان مرداد امسال در زنجان برگزار و چنین نمایشگاهی در شهرهای دیگر با هدف پیام رسانی و آشنایی عموم مردم و مسئولان امر با حوزه سلامت برگزار می شود.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استقبال هنرمندان عکاس داخلی و خارجی از این دوره جشنواره بسیار خوب بوده و تلاش می شود با رفع کاستی ها و توضیح بیشتر به علاقه مندان طی سال آتی با کیفیت بالایی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: مقوله سلامت روان در جامعه مغفول واقع شده و چندان در بین عموم آشنا نیست که هنر عکاسی یکی از راه های شناخت و آگاهی بخشی به جامعه است. هنرمندان 75 کشور جهان آثار هنری خود را به این دوره از جشنواره ارسال کردند. داوری آثار دریافتی با حضور داوران برجسته داخلی و خارجی از 21 تا 24 اردیبهشت در محل کارخانه کبریت سابق زنجان انجام می شود.
مرجع : ایرنا migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند