پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۹
کد مطلب: 36999
۰

پروانه انجمن علمی جراحان عمومی لغو شد

پروانه انجمن علمی جراحان عمومی لغو شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا استقامتی، با بیان این که وظیفه کمیسیون انجمن های علمی، نظارت بر فعالیت و عملکرد انجمن های علمی است، گفت: هر انجمنی که در کشور تشکیل می شود بر اساس یک روند قانونی از این کمیسیون مجوز و پروانه لازم را دریافت می کند.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی کشور با تاکید بر لزوم نظارت این کمیسیون بر عملکرد انجمن های علمی ، افزود: اگر انجمنی از حیطه وظایف خود خارج شود ما بر اساس قانون مصوبه شورای انقلاب فرهنگی موظف هستیم که طی 3 مرحله نسبت به لغو پروانه انجمن و انحلال آن اقدام کنیم.

دکتر استقامتی با توجه به برخی مطالب در برخی رسانه ها مبنی بر قدیمی بودن این انجمن، تاکید کرد: انجمن جراحان عمومی از قدیمی ترین انجمن ها نیست و یک انجمن 15 ساله است.

وی به فعالیت های غلط این انجمن طی یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و افزود: انجمن علمی جراحان عمومی در طی این مدت کلاس های آموزشی خارج از حیطه تخصصی خود با مدرس هایی که صلاحیت تدریس نداشتند برگزار می کرده که متاسفانه با وجود اخطارهای متعدد به برگزاری این کلاس ها ادامه دادند.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی کشور افزود: علیرغم عدم الزام قانونی، به دنبال این اخطارها، هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی را به کمیسیون انجمن های علمی دعوت کردیم که با این حرکت خواستیم به آنها کمک کنیم و در خواست کردیم که فعالیت های غیر قانونی خود را متوقف کنند که متاسفانه همچنان به تخلفات ادامه دادند.

دکتر استقامتی با تاکید بر اینکه انجمن جراحان عمومی به هیچ وجه متولی آموزش پزشکان عمومی نیست، گفت: این انجمن با سوء استفاده از نیاز آموزشی پزشکان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه های غیر استاندارد و استفاده از مدرسانی که دارای صلاحیت نیستند با دریافت هزینه گزاف کرده است که البته این اقدام آن ها خلاف قانون می باشد.

وی با اشاره به ادعای این انجمن مبنی بر حمایت از پزشکان عمومی، گفت: کسانی که این ادعا را دارند، چرا از پزشکان مبالغ زیادی برای ثبت‌نام در این کلاس های غیر استاندارد دریافت کرده اند؟

دکتر استقامتی در ادامه گفت: به دنبال این تخلفات، انجمن علمی جراحان علمی به کمیسیون انجمن های علمی کشور فرا خوانده شدند و در این کمیته تفهیم اطلاعات شدند و در نهایت کمیته تخلفات، رای بر لغو پروانه و انحلال این انجمن داد.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی کشور با تکذیب تمام موارد مبنی بر این که انحلال انجمن علمی کشور، به دلیل بیانیه زیر میزی، دفاع از پزشک ایلامی و انتقاد از وزارت بهداشت بوده است، گفت: راه انتقاد برای همه باز است و همه این اظهارنظرهای غیر کارشناسی را رد می کنیم و انحلال این انجمن به دلیل برگزاری کلاس ها و کارگاه های غیر استاندارد برا ی پزشکان عمومی و بی اعتنایی به تذکرات کتبی و شفاهی است.

وی با تاکید بر اینکه انجمن علمی جراحان عمومی وظیفه دفاع از پزشکان را ندارند، گفت: این انجمن اگر صادق هستند باید خطاهای خود را اصلاح کنند. آیا درست است که انجمنی که خطاکار است می خواهد با ژست دفاع از جراحان کشور برای خود فعالیت کاری ایجاد کند؟

دکتر استقامتی در ادامه با اشاره به دفاع به ناحق برخی از افراد از این انجمن متخلف و بازتاب آن در برخی از رسانه ها، گفت: آیا این افراد در جریان تخلف این انجمن هستند که وزارت بهداشت را متهم می کنند؟

وی با انتقاد از اظهارات برخی از افراد در فضاهای مجازی و انتشار دروغ و شایعه پراکنی، گفت: در صورت ادامه این اظهارات خلاف، باید پاسخگوی عواقب آن باشند.

وی ادامه داد: این چه ویروسی است که در کشور پخش شده است و عده ای بدون اطلاع از موضوعی در همه امور اظهارنظر می کنند! چرا حداقل به خود زحمت نمی دهند که از موضوع مطلع شوند و بعد اظهارنظر کنند.

دکتر استقامتی در پایان تاکید کرد: لازم است برخی از رسانه ها به دلیل بیان اظهارات خلاف واقع نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند