پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۳
کد مطلب: 37180
۰

دروغ و غیبت به سلامت ایرانیان آسیب زده است

علی اکبر سیاری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره میزان اجرایی شدن سلامت معنوی در جامعه افزود: پیام اصلی پیامبر اسلام،ترویج مکارم اخلاقی بود، انقلاب اسلامی ایران نیز برای تحقق این پیام شکل گرفت، مهمترین مکارم اخلاقی نیز راستگویی، صداقت،امانتداری،‌وفای به عهد و کمک به دیگران است.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بگوییم مکارم اخلاقی به طور کامل در جامعه اجرایی شده است که حرص، بخل، حسد، دورویی،‌ریا و حقه نباشد اما به نظر من،‌ دروغ،‌ غیبت و فساد در جامعه بیشتر شده است و این نشان می‌دهد که باید برای سلامت روانی و سلامت معنوی جامعه بیشتر تلاش کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات کشور که باعث عوارض روانی و آسیبهای اجتماعی می‌شود، در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مانند فقر، بیکاری و فساد است که باعث افسردگی و اضطراب می‌شود و به دنبال آن بیماریهای مختلفی مانند بیماریهای قلبی بروز می‌کند.

سیاری گفت: ریشه بسیاری از این مشکلات و بیماری‌ها در فقر و نابرابری های اجتماعی است و احساس نابرابری بدترین مسئله‌ای است که می‌تواند به سلامت کشور آسیب بزند. وی ادامه داد: اگر مردم احساس نابرابری اجتماعی داشته باشند و مسیر ارتقا و تامین نیاز مردم فراهم نباشد، احساس سرخوردگی پیدا می‌کنند،‌این احساس به مرور جمع می‌شود و می‌تواند مشکلات اجتماعی شدیدتری ایجاد کند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که راه حل رفع این مشکلات چیست، توضیح داد:‌ در کشور سه قدرت و سه قوه وجود دارد که شامل قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه است، در قانون برای هر یک از این قوا وظایفی تعریف شده است، مردم نیز وظایفی دارند. وی گفت: وظیفه مردم این است که در انتخابات شرکت کنند و رئیس دولت و نمایندگان مجلس را انتخاب کنند. مردم نقش خودشان را ایفا کرده اند،‌تقاضاهایشان را هم گفته اند،حالا نوبت قوای سه گانه کشور است که با تعامل برای اصلاح امور و حل مشکلات همکاری کنند.

معاون وزیر بهداشت اصافه کرد: همکاری قوای کشور مانند همکاری چرخ دنده های یک ساعت،‌یا پنج انگشت یک دست است، تا زمانی که چرخ دنده‌ها و انگشتان دست با هم کار کنند، ساعت می‌تواند زمان را نشان دهد و دست می‌تواند کاری انجام دهد اما اگر هر یک از چرخ دنده‌ها یا انگشتان بخواهند جداگانه کار کنند، کاری انجام نمی‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای حل مشکلات اجتماعی در گذشته کم کاری صورت گرفته است، گفت: کم کاری صورت نگرفته اما حل مشکلات نیاز به عقل، علم، تخصص و هماهنگی و همدلی دارد که در این زمینه مشکلاتی داشته‌ایم و برخی نیروها در کشور یکدیگر را خنثی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!