جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
کد مطلب: 37206
۱

ضرورت فراگیری مدیریت هیجان و کنترل خشم

ضرورت فراگیری مدیریت هیجان و کنترل خشم
اغلب ما مدیریت خشم را فرا نگرفته ایم و اگر آن را کنترل و مدیریت کنیم، یک جروبحث ساده به ضرب و شتم و یا حتی مرگ منجر نمی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به نیاز عمومی به فراگیری آموزش هایی در زمینه بهداشت روانی، گفت: آموزش مدیریت هیجان و کنترل خشم را باید جدی تر بگیریم.

دکتر'علی اصغر اصغرنژاد فربه' روز سه شنبه در مراسم گشایش مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی (جهت) افزود: اغلب ما مدیریت خشم را فرا نگرفته ایم و اگر آن را کنترل و مدیریت کنیم، یک جروبحث ساده به ضرب و شتم و یا حتی مرگ منجر نمی شود.

وی بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی کنترل خشم و هیجان آنی تاکید و اظهار کرد: بخشی از ندامتگاه ها میزبان افرادی است که نتواستند خشم و هیجان خود را کنترل کنند و در ندامتگاه ها به سر می برند.

اصعرنژاد در بخش دیگری از اظهاراتش به اهمیت مشاوره صحیح و به موقع در کاهش خطاها اشاره و تصریح کرد: مشاوره یکی از ضرورت های اصلی دنیای امروز است و فرد به واسطه آن می تواند از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کند.

این رواشناس با اشاره به این که 35 تا 50 درصد مردم نیازمند مشاوره هستند، گفت: اگر این اقدام به جا و به موقع انجام شود، افراد می توانند انتخاب درست و سنجیده داشته باشند و از شرایط به وجود آمده نهایت بهره را ببرند.

وی زمینه های تحصیلی، شغلی، فردی، خانوادگی و ازدواج را از جمله محورهای مهم در مشاوره ها دانست و گفت: در زمینه ازدواج، ما باید مشاوره های لازم را به نسل جوان ارایه کنیم تا خطای انتخاب به حداقل و رضایتمندی را به حداکثر برسانیم تا در زندگی مشکلی نداشته باشند.

 

وی همچنین بر لزوم فراگیری مهارت ها در کودکی تاکید کرد و گفت: هر چند در همه دوران زندگی به فراگیری مهارت ها نیازمند هستیم اما اگر آن را در دوران کودکی فراگیریم، علاوه بر ماندگاری، شاهد نتایج مثیت آن در تمام دوران زندگی خواهیم بود.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی 'جهت' وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، امروز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و صاحب نظران این حوزه در تهران افتتاح شد.

منبع: ایرنا

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم