کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر این ویژگی ها را دارید به هیچ وجه ازدواج نکنید!

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 14 خرداد 1395 ساعت 0:49

افراد با داشتن برخی ویژگی ها نباید ازدواج کنند چرا که در غیر این صورت در زندگی مشترک حتما با مشکلات عدیده‍‌ای روبه رو می شوند.


مژگان نیکنام دکتری روانشناسی گفت: سلامت روان اولین موضوعی است که در ورود به زندگی مشترک نقش موثری دارد چرا که عدم سلامت روان، نه تنها به فرد بلکه به اطرافیان نیز آسیب می زند.
 
وی ادامه داد: وقتی فرد سلامت روان نداشته باشد در تمامی کارکردهای اجتماعی و تعاملات با اختلال روبه رو می شود.
 
نیکنام با بیان اینکه فرد باید با دیدن این ویژگی ابتدا به درمان و سپس به ازدواج بپردازد، اظهار داشت: تاکید روانشناسان و مشاوران به مشاوره های قبل از ازدواج برای شناسایی همین ویژگی ها است تا ضعف فرد هرچه سریع‌تر مشخص و درمان شود.
 
این دکتری روانشناسی با اشاره به اینکه مشاوران با بررسی ویژگی های شخصیتی و صفت‌های لازم برای ازدواج ، فرد را از ضعف خود آگاه می کنند، بیان کرد: یکی از عوامل مهم و موثر در ازدواج مسئولیت پذیری و تعهد بعنوان بعدی از شخصیت است.
 
وی درباره مسئولیت‌پذیری گفت: ازدواج مسئولیت و تعهد درقبال یک زندگی مشترک است و وقتی فردی ازدواج می کند درواقع تمام خصوصصیات طرف مقابل را برای زندگی بزرگ و موفق قبول کرده است. پس باید نسبت به زندگی خود و فرد مقابل مسئولیت پذیر باشد.
 
نیکنام افزود: بررسی صفات هیجانی، خشم و پرخاشگری اهمیت دارد، همچنین فردی که دارای خطاهای شناختی و افکار غیرمنطقی است  ابتدا باید روی خود کار کرده و بعد از حل مشکلش ازدواج کند.
 
وی عنوان کرد: تعیین هدف و معیارهای فردی برای ورود به زندگی مشترک بسیار مهم است و اگر فرد توانایی شناخت ویژگی ها و معیارهای خود را ندارد باید با مراکز مشاوره مراجعه کند و با آگاهی از صفات خود تصمیم‌گیری کند. البته این نکته هم لازم به ذکر است که افراد معمولا به تنهایی قادر نیستن به تمام صفات خود پی برده و آنها را محک زنند.
 
نیکنام ادامه داد: باید به افرادی که معیار خود را از ازدواج رسیدن به پول و تامین مادیات زندگی می دانند گفته شود که این مورد معیار نیست. این افراد اگر برای آینده خود معیار دقیقی را مشخص کنند و اینگونه ازدواج کنند مسلما با مشکلات زیادی رد زندگی مشترک برخورد می کنند چرا که تازه به ضعف اهداف و عملکردشان پی می برند و دیگر هم دیر شده است.
 
این دکترای روانشناسی یادآور شد: بهتر است دختران و پسران با شناخت ضعف ویژگی ها و تعیین درست معیار و اهداف، ازدواج کنند و نسبت به آن هوشیار باشند.
 
گفتنی است افراد باید برای جلوگیری از ازدواج?‌های ناموفق و پرمشکل ، حتما قبل ازدواج از مشاوران و خانواده‌های خود کمک بگیرند؛ مثلا بپرسند که آیا اهدافشان درست است و می تواند یک زندگی ایده‌‌آل را برای آنان رقم زند یا خیر.


کد مطلب: 37213

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37213/اگر-این-ویژگی-دارید-هیچ-وجه-ازدواج-نکنید

میگنا
  https://www.migna.ir