کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چالش‌های اختلاف سنی زیاد همسران

29 خرداد 1395 ساعت 16:43

معیارهای یک رابطه موفق را نمی‌توان فقط بر اساس سن ازدواج یا فاصله سنی سنجید.


آدم‌‌ها سلیقه‌های متفاوتی دارند. هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه فاصله سنی برای دو طرف یک رابطه درست و منطقی است. این مسأله به ویژگی‌های خلقی و روحی، تجربه‌های فردی، هوش و سبک زندگی آدم‌ها وابسته است. معیارهای یک رابطه موفق را نمی‌توان فقط بر اساس سن ازدواج یا فاصله سنی سنجید. با این حال این پرسش خیلی از آدم‌هاست؛ پرسشی که پاسخی معین ندارد اما بحث برانگیز است.

شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان وارد یک رابطه با اختلاف سنی زیاد بشوید اما در نهایت نمی‌توانید چالش‌های پیش رو را انکار کنید. مثل هر مسأله دیگری این موضوع هم می‌تواند روی شکل ارتباط شما تأثیر بگذارد. بنابراین خوب است که چالش‌های پیش روی خودتان را ببینید.

آیا دیگران می‌پذیرند
این نخستین مشکلی است که یا با آن مواجه شده‌اید یا اگر تصمیم به چنین ازدواجی دارید با آن روبه‌رو می‌شوید. واکنش خانواده و دوستان‌تان نسبت به این انتخاب مهم است. دیگران همیشه بر اساس کلیشه‌های ذهنی خودشان اظهار نظر می‌کنند و شما نمی‌توانید از تأثیر آنها به دور باشید. بسیاری از این رفتارها آزاردهنده هستند و تنها بخشی از واکنش‌های توهین آمیز به حساب می‌آیند. آنها حتی بدبینی ایجاد می‌کنند، اما زمانی که شما درک و شناخت کافی از این انتخاب داشته باشید و بفهمید دقیقاً چه اتفاقی در رابطه عاطفی شما افتاده است کمتر به این موضوع بها می‌دهید. این نکته را در نظر بگیرید که آدم‌ها در مورد هر نوع انتخاب دیگری نیز معمولاً واکنش‌هایی منفی نشان می‌دهند.

بچه داشتن یا نداشتن؟
برای زن‌وشوهرهایی با اختلاف سنی زیاد تصمیم به بچه‌دار شدن یک مسأله است؛ این مسأله لزوماً یک بحران در رابطه زناشویی نیست اما بهتر است آن را خیلی زود و در همان ابتدای رابطه مشخص کنید. یادتان باشد زمان برای شما سریع‌تر از دیگران می‌گذرد چون سن شما این محدودیت را ایجاد کرده است.

رابطه جنسی پیچیده تر
برای بعضی‌ها افزایش سن تغییراتی در نحوه و تمایلات جنسی‌شان ایجاد می‌کند. این مسأله‌ای است که خیلی از زن و شوهرها در این شرایط اصلاً نمی‌خواهند درباره‌اش حرف بزنند. فقط به این دلیل که شما فکر می‌کنید هرگز دچار ضعف یا ناتوانی جنسی نمی‌شوید به این معنا نیست که این مسأله هرگز اتفاق نمی‌افتد. با هم حرف بزنید و از راهکارهای تخصصی برای حل مشکلات احتمالی استفاده کنید.

سن مقصر همه چیز نیست
بسیاری از اختلافات زناشویی برای زوج‌ها و در هر سنی وجود دارد؛ اینکه هر مشکلی در این رابطه را به سن و سال ربط بدهید چندان درست نیست. تنها چیزی که نمی‌توانید در رابطه تغییر بدهید مسأله سن است و گرنه برای بیشتر چیزها راه حلی وجود دارد.شاید به مرور زمان احساس کنید این انتخاب اشتباه بوده است اما اگر همسرتان را از روی علاقه و آگاهی انتخاب کرده‌اید، تصویری از شرایط پیش رویتان داشته‌اید و هنوز هم در بسیاری از موارد با هم همراه و همدل هستید. برای دور شدن از این احساسات منفی که برخی از آنها می‌توانند بازتابی از فشارهای عرفی و جامعه باشند به چیزی که باعث شد شما این رابطه را بخواهید، فکر کنید.

 -
 
-ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران


کد مطلب: 37409

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37409/چالش-های-اختلاف-سنی-زیاد-همسران

میگنا
  https://www.migna.ir