جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۵
کد مطلب: 37446
۰

کودکان گرسنه دربزرگسالی خشن ترند

کودکان گرسنه دربزرگسالی خشن ترند
به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، افراد مبتلا به اختلال های کنترل تکانه ( impulse-control disorders)، مکررا رفتارهایی انجام می دهند که به صورت بالقوه زیان بخش است. این افراد احساس می کنند نمی توانند خود را کنترل کنند و اگر این کنترل به هر صورت انجام شود، احساس درماندگی می کنند.
به واقع، اختلال کنترل تکانه به ناتوانی برای مقاومت در مقابل یک تکانه یا انگیزه اطلاق می شود که برای دیگران و یا خود فرد خطرناک است و با احساس خوشایندی پس از تحقق آن همراه است.
مطالعه جدید پژوهشگران آمریکایی در مرکز UT Dallas Research که در مجله بین المللی Environmental Research and Public Health منتشر شد، نشان می دهد که احتمال نمایش تکانشگری و صدمه زدن به دیگران در نوجوانان و بزرگسالانی که در دوران کودکی خود گرسنگی را مکرر تجربه کرده اند، بیش از دو برابر است.
37 درصد افراد شرکت کننده در مطالعه که در دوران کودکی خود گرسنگی طولانی مدت و مکرر داشتند، اظهار کردند که برخوردهای خشونت آمیز با دیگران داشته اند. اما این شاخص در سایر شرکت کنندگان تنها 15 درصد بود.
مطالعه ای نیز پیش از این انجام شده بود که نشان می داد گرسنگی زیاد در دوران کودکی تبعاتی همچون کاهش عملکرد تحصیلی در دانشگاه دارد.
اما مطالعه جدید از نخستین پژوهش هایی است که ارتباط میان گرسنه ماندن مکرر در دوران کودکی با کاهش خویشتن داری و گرایش به خشونت را نشان داده است.
محققان خاطرنشان کردند: تغذیه خوب نه تنها برای موفقیت های دانشگاهی مهم است بلکه اکنون مشخص شد که با الگوهای رفتاری نیز ارتباط دارد.
آنها تاکید کردند: این یافته نشان می دهد راهکارهایی که کاهش گرسنگی را هدف قرار می دهند، می توانند به کاهش خشونت نیز کمک کنند.

 

 

 
مرجع : ايرنا migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "