کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین معیار موفقیت انسان ها، داشتن سلامت معنوی است

4 تير 1395 ساعت 0:55

متخصص روان شناسی اولین معیار موفقیت انسان ها را داشتن سلامت معنوی عنوان کرد و گفت: مثبت گرایی، امیدواری، شاکر بودن و داشتن روحیه بخشش از مهمترین ویژگی های سلامت معنوی به شمار می رود.


به گزارش ایرنا، حسن علی میرزابیگی در سی و نهمین همایش سلامت و زندگی با موضوع 'سلامت معنوی' اظهار کرد: یکی از شاخصه های اصلی سلامت انسان، سلامت معنوی است که دارای ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی است.
وی با بیان اینکه دنیا به سلامت معنوی توجه خاص دارد، بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ بخشش در جامعه تاکید کرد و گفت: با نهادینه شدن این فرهنگ، شاهد رشد و تعالی مردم خواهیم بود.
میرزابیگی با اشاره به اینکه مردم باید از کلمات مثبت و سازنده استفاده کنند، افزود: با انتشار انرژی مثبت در جامعه از ناهنجاری ها کاسته می شود و مردم دچار آسیب های کمتری خواهند شد.

در ادامه این مراسم، عیسی جلالی متخصص روانشناسی به ویژگی های حالات خوب اشاره کرد و گفت: حالات خوب روی جسم نیز اثر می گذارد و امید، شور، عشق، احساسات و هیجانات از نتایج حالات خوب در انسان ها است.
وی، تمرکز بیشتر و بهتر عمل کردن سیستم مغزی و روانی را از مزیت های حال خوب برشمرد و افزود: مدیریت حال خوب بر کیفیت کاری افراد نیز تاثیر مثبت می گذارد و ارتباط مستقیمی بین حال خوب و کیفیت در هر کاری وجود دارد.
جلالی با اشاره به اینکه ایمان یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت معنوی است، اظهار کرد: لبخند، توجه، فهم درست، تشویق کردن، ورزش و مدارا از مهمترین ویتامین های روح است که سبب نشاط و شادابی روح می شود.
دبیر اجرایی سی و نهمین همایش سلامت معنوی به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به سه موضوع سلامت جسمی، روانی و اجتماعی توجه ویژه دارد.
توحید سیف برقی با بیان اینکه این همایش در موضوعات مختلف برگزار می شود، افزود: چاقی، روانشناسی، کودکان کار، سلامت زنان، سالمندان، کودکان، تغذیه سالم و آسیب های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آنها پرداخته می شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این همایش گفت: استادان برتر در حوزه های مختلف در این همایش اقدام به بیان مطالب ارزشمند و مفید می کنند تا مردم آموزش های لازم را فراگیرند.
در این مراسم از زحمات و تلاش های چهره ماندگار علم داروسازی کشور مرحوم استاد عباس شفیعی قدردانی شد. این صاحب نظر حوزه داروسازی که با انجام تحقیقات و فعالیت های علمی خدمات ارزشمندی به بیماران کرده است، چندی پیش دار فانی را وداع گفت.
سی و نهمین همایش سلامت و زندگی با موضوع 'سلامت معنوی' با حضور جمعی از ورزشکاران، هنرمندان و صاحب نظران امروز (پنجشنبه) در تالار شمس تهران برگزار شد.

 

 


کد مطلب: 37471

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37471/اولین-معیار-موفقیت-انسان-داشتن-سلامت-معنوی

میگنا
  https://www.migna.ir