جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ / ۰۰:۵۵
کد مطلب: 37471
۲

اولین معیار موفقیت انسان ها، داشتن سلامت معنوی است

به گزارش ایرنا، حسن علی میرزابیگی در سی و نهمین همایش سلامت و زندگی با موضوع 'سلامت معنوی' اظهار کرد: یکی از شاخصه های اصلی سلامت انسان، سلامت معنوی است که دارای ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی است.
وی با بیان اینکه دنیا به سلامت معنوی توجه خاص دارد، بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ بخشش در جامعه تاکید کرد و گفت: با نهادینه شدن این فرهنگ، شاهد رشد و تعالی مردم خواهیم بود.
میرزابیگی با اشاره به اینکه مردم باید از کلمات مثبت و سازنده استفاده کنند، افزود: با انتشار انرژی مثبت در جامعه از ناهنجاری ها کاسته می شود و مردم دچار آسیب های کمتری خواهند شد.

در ادامه این مراسم، عیسی جلالی متخصص روانشناسی به ویژگی های حالات خوب اشاره کرد و گفت: حالات خوب روی جسم نیز اثر می گذارد و امید، شور، عشق، احساسات و هیجانات از نتایج حالات خوب در انسان ها است.
وی، تمرکز بیشتر و بهتر عمل کردن سیستم مغزی و روانی را از مزیت های حال خوب برشمرد و افزود: مدیریت حال خوب بر کیفیت کاری افراد نیز تاثیر مثبت می گذارد و ارتباط مستقیمی بین حال خوب و کیفیت در هر کاری وجود دارد.
جلالی با اشاره به اینکه ایمان یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت معنوی است، اظهار کرد: لبخند، توجه، فهم درست، تشویق کردن، ورزش و مدارا از مهمترین ویتامین های روح است که سبب نشاط و شادابی روح می شود.
دبیر اجرایی سی و نهمین همایش سلامت معنوی به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به سه موضوع سلامت جسمی، روانی و اجتماعی توجه ویژه دارد.
توحید سیف برقی با بیان اینکه این همایش در موضوعات مختلف برگزار می شود، افزود: چاقی، روانشناسی، کودکان کار، سلامت زنان، سالمندان، کودکان، تغذیه سالم و آسیب های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آنها پرداخته می شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این همایش گفت: استادان برتر در حوزه های مختلف در این همایش اقدام به بیان مطالب ارزشمند و مفید می کنند تا مردم آموزش های لازم را فراگیرند.
در این مراسم از زحمات و تلاش های چهره ماندگار علم داروسازی کشور مرحوم استاد عباس شفیعی قدردانی شد. این صاحب نظر حوزه داروسازی که با انجام تحقیقات و فعالیت های علمی خدمات ارزشمندی به بیماران کرده است، چندی پیش دار فانی را وداع گفت.
سی و نهمین همایش سلامت و زندگی با موضوع 'سلامت معنوی' با حضور جمعی از ورزشکاران، هنرمندان و صاحب نظران امروز (پنجشنبه) در تالار شمس تهران برگزار شد.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .