پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 37559
۱

رییس سازمان نظام روانشناسی: وزارت علوم مخالف واگذاری رشته روانشناسی باليني است

به گزارش باشگاه خبرنگاران اللهیاری رییس سازمان نظام روانشناسی در نشست خبری اصحاب رسانه که در ساختمان سازمان نظام روانشناسی برگزار شد، در خصوص دستور العمل های ابلاغ شده مبنی بر واگذاری گرایش های روانشناسی به وزارت بهداشت، گفت: این یک تقاضا از جانب وزیر بهداشت بوده که در پی آن ریاست جمهوری اعلام کرد کلیه رشته های مربوط به سلامت باید در وزارت بهداشت متمرکز باشند اما در پی آن با نامه نگاری به وزارت بهداشت و شورای انقلاب فرهنگی عنوان شد که این جز سیاست های در حال تغییری است که باید از طریق قانونی اقدام شود. 
 
وی افزود: در راستای این دستورالعمل وزارت علوم مخالف خود را اعلام کرده و یادآور شد که زمینه های اجرایی برای این رشته ها در وزارت بهداشت موجود نیست و در پی آن دانشگاه هایی همچون آزاد و پیام نور بر این موضوع اعتراض داشته اند.
 
اللهیاری با بیان اینکه در جامعه با چالش و پیچیدگی هایی مواجه هستیم ،عنوان کرد: سلامت افراد یک جامعه تحت تاثیر این چالش ها قرار می گیرد و اگر نادیده گرفته شود با آسیب های متعددی روبرو می شویم.
 
وی افزود :برای پیشگیری از بروز این آسیب ها از واکسیناسیون روانشناختی در برابر مسائل آسیب زا همچون مواد مخدر و ورود فرهنگ های غلط به جامعه، پیشنهاد می شود  و ضروری است در دوران قبل از ازدواج مشاوره هایی برای زوجین به صورت اجباری در نظر گرفته شود و سلامت روانی افراد به هنگام دریافت گواهینامه رانندگی مورد بررسی قرار بگیرد.
 
اللهیاری با مقایسه بودجه نظام سلامت برای سلامت روان افزود: این بودجه  سه درصدی برای بیماران بستری در نظر گرفته شده است و دیگر افراد جامعه سهمی از این بودجه ندارند، در صورتی که سلامت روان افراد باید تحت درمان و پیشگیری قرار بگیرد، در این راستا 70 درصد این هزینه ها توسط بیمه و 30 درصد مابقی توسط مردم پرداخت شود.
 
 وی اذعان داشت: بیشتر بیماری ها جسمی دارای منشا روحی هستند و برای کنترل این امر باید چرخه استرس را در زندگی افراد شکست  داد که تنها با مشورت گرفتن از مشاوران و روانشناسان قابل کنترل است. بودجه سلامت روان نسبت به گذشته افزایش یافته است تا دیدگاه کم اهمیت بودن سلامت روان در میان مردم تغییر کند.
 
 وی در پایان با اشاره به این که نگرش های منفی نسبت به مراجعه به مشاور در میان مردم وجود دارد، گفت: برای فرهنگ سازی باید  تمامی افراد و ارگان ها همکاری لازم را برای تشویق و ترغیب مردم برای مراجعه به مشاوران داشته باشند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن