چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
کد مطلب: 37576
۰
عضو کمیسیون آموزش خبر داد:

بررسی واگذاری روانشناسی بالینی در دستور کار کمیسیون آموزش

به گزارش میگنا حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واگذاری ۱۵ رشته وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ویژه رشته روانشناسی بالینی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هنوز وارد این بحث نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ولی رسیدگی به آن را در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهد داد.

گفتني است وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاد داده بود که انجام تمام امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد. از جمله این رشته ها می توان به روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت و بهورزی، دارویاری، سلامت یاری، تغذیه ورزشی، مراقبت از زنان، مراقبت طبی از سالمندان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان و مشاوره ورزشی، و کایروپراکتیک اشاره کرد.

درحالی این رشته ها واگذار شده است که مسئولان ذی ربط وزارت علوم مخالف این مساله بوده و خواستار برگزاری جلسات کارشناسی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم