کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم ضریب هوشی بالایی دارند

30 تير 1395 ساعت 15:34

رییس پنجمین سمینار کشوری مشاوره های ژنتیکی و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و حتی برخی از آنان وارد دانشگاه ها می شوند.


به گزارش ایرنا از دبیرخانه پنجمین سمینار کشوری مشاوره های ژنتیکی و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها، دکتر مینو رفیعی با بیان این که اکثر بیماران اوتیسمی در رشته هایی مانند موسیقی استعداد خوبی دارند، این بیماری را یک اختلال شایع ژنتیکی در کشور دانست و توضیح داد: علت شیوع اوتیسم افزایش شمار مبتلایان نیست بلکه ارتقای روش های تشخیصی را می توان عامل این مساله دانست.
مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور با بیان این که عامل اصلی ابتلا به اوتیسم شناسایی نشده است، اظهار کرد: اما نتایج مطالعات ژنتیکی بودن این بیماری را به اثبات رسانده اند، هر چند بررسی ها باید ادامه داشته باشد تا علت دقیق و چگونگی ژنتیکی بودن این بیماری شناخته شود.
رفیعی در ادامه افزود: اوتیسم یک اختلال ذهنی است که مبتلایان نمی توانند با محیط خارج، اطرافیان و خانواده ارتباط برقرار کنند اما این در حالی است که بسیاری از مبتلایان دارای ضریب هوشی بالایی هستند و حتی برخی از آنها به دانشگاه ورود پیدا می کنند.
رییس پنجمین سمینار کشوری مشاوره های ژنتیکی و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها ادامه داد: تشخیص اوتیسم بالینی است به همین دلیل در دوران جنینی قابل تشخیص نیست و زمانی که کودک وارد دو سالگی می شود این بیماری به تدریج و با علائم نبود برقراری با محیط خارج خود را نشان می دهد.
وی گفت: والدین نقش بسزایی در بهبود زندگی و توانبخشی کودکان مبتلا به اوتیسم دارند و هر چه میزان آموزش خود را ارتقا دهند این کودکان بهتر زندگی می کنند.
اظهار کرد: در این سمینار تازه های هموتولوژی و اوتیسم به شرکت کنندگان شامل مشاوران ژنتیک، متخصصان زنان، داخلی و ... ارائه خواهد شد.
پنجمین سمینار کشوری مشاوره های ژنتیکی و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها 20 و 21مرداد ماه سال جاری در تهران در مرکز همایش های رازی با 10 امتیاز بازآموزی برگزار می شود .

 

 


کد مطلب: 37698

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37698/بسیاری-بیماران-مبتلا-اوتیسم-ضریب-هوشی-بالایی

میگنا
  https://www.migna.ir