کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین یافته های علمی سلول های بنیادی عصبی دردرمان ام اس بررسی می شود

5 مرداد 1395 ساعت 16:10

پنجمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از 17 تا 19 آذرماه به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.


رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت :آخرین یافته های علمی سلول های بنیادی عصبی و چگونگی استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماری هایی مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و فلج مغزی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدتقی جغتایی با اعلام این خبر افزود: سلولهای بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل کودکان، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی از جمله محورهای پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی است.
وی ادامه داد: این کنگره علمی با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور اندیشمندان ف پژوهشگران و مسئولان کشور و منطقه برگزار خواهد شد.
رئیس کنگره سالانه علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد :اساتید و متخصصان ایرانی و خارجی شرکت کننده ، در حوزه 'سلولهای بنیادی عصبی' به چگونگی استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریهایی مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و فلج مغزی می پردازند.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران ادامه داد: مبانی پایه و بالینی بیماری صرع در حوزه صرع، اختلالات تکاملی با تاکید بر بیماری اوتیسم، چگونگی تشکیل فرآیند ذهن در حوزه فلسفه ذهن، چگونگی شکل گیری زبان و گفتار در کودکان و اختلالات آن، در حوزه عصب زبان شناسی و استفاده از کارکردهای عصبی در توانبخشی و انعطاف پذیری مغز در حوزه توانبخشی عصبی مورد بحث قرار می گیرند.
مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تاکید کرد: مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، نورورادیولوژی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.
رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می شود.
وی با توجه به گستردگی مباحث این کنگره بزرگ بین المللی از تمامی کارشناسان ، متخصصان و دانش پژوهان جهت شرکت و استفاده از مباحث متنوع و تازه های علمی حوزه جغتایی یادآورشد: آخرین مهلت ارسال مقالات تا اول مهر 1395 خواهد بود و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.bcnc.ir مراجعه کنند .
پنجمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از 17 تا 19 آذرماه به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.


کد مطلب: 37778

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37778/آخرین-یافته-های-علمی-سلول-بنیادی-عصبی-دردرمان-ام-اس-بررسی-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir