کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر تکنیک‌های ذهنی بر درمان اختلال‌های اضطرابی در نوجوانان

10 مرداد 1395 ساعت 17:12

گروهی از متخصصان آمریکایی به بررسی تاثیر بیشتر شیوه‌های درمانی ذهنی و روانی نسبت به مصرف داروها در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال‌های اضطرابی پرداخته‌اند.


گروهی از متخصصان دانشگاه "سینسینتی" در ایالت اوهایوی آمریکا اظهار داشتند: از بین هر چهار نوجوان، اختلال‌های اضطرابی در بیش از یک نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله مشاهده می‌شود و بسیاری از آنان با داروهای افسردگی و دیگر داروها تحت درمان قرار می‌گیرند. هر چند در بررسی‌های جدید تاثیرگذاری گزینه‌های درمانی دیگر که بیشتر روی ذهن و کمتر بر مصرف داروها تمرکز دارند، ‌مورد مطالعه قرار گرفته است.
در این بررسی ۹ فرد مبتلا به اختلال‌های اضطرابی که ۹ تا ۱۶ سال سن داشتند تحت کنترل قرار گرفتند.
در یک دوره ۱۲ هفته‌ای این افراد تحت درمان‌های شناختی "ذهن محور" قرار گرفته و آزمایش‌های تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (FMRI) روی آنان انجام شد.
همچنین درمان‌های شناختی شامل یوگا و مدیتیشن بودند. یکی از محققان این مطالعه گفت: این رویکردهای منسجم، درمان‌های سنتی را گسترش داده و راهکارهای جدیدی برای مقابله با اختلال‌های روانی ارائه می‌دهد.
کودکانی که در معرض فزاینده اختلال‌های دو قطبی یا دیگر اختلال‌های اضطرابی همچون افراد حاضر در این مطالعه هستند اغلب از مهارت‌های خوبی برای مقابله با استرس برخوردار نیستند.

کارشناسان معتقدند روش‌هایی همچون یوگا و مدیتیشن می‌توانند شکاف موجود در روش‌های درمانی معمول را از بین ببرد و حتی برخی شواهد حاکی از آن است که این راهکارها اگر در ابتدای بیماری به کار گرفته شوند می‌توانند برای پیشگیری از برگشت‌پذیری افسردگی یا اضطراب مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش مدیکال دیلی، در این بررسی متخصصان آمریکایی مشاهده کردند این روش‌های ذهنی موجب کاهش سطح استرس و اضطراب در بیماران مبتلا به اختلال‌های اضطرابی شده است.

-
ايسنا


کد مطلب: 37829

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37829/تاثیر-تکنیک-های-ذهنی-درمان-اختلال-های-اضطرابی-نوجوانان

میگنا
  https://www.migna.ir