سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۵
کد مطلب: 37900
۰
۴

حذف تاثير سوابق تحصيلى در نتيجه آزمون دستيارى پزشكى

متن اطلاعيه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به شرح زير است:
تاثیر سوابق تحصیلی در نمره آزمون دستیاری، که پیش از این از سوی شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورد تصویب قرار گرفته بود، موجب بروز نگرانی هایی در میان داوطلبان محترم شد. لذا با توجه به نتایج بدست آمده از آنالیز و تحلیل نمرات حاصله از آزمون دستیاری که با لحاظ نمودن نمره پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی عمومی استخراج شده است و به منظور رفاه حال داوطلبان محترم، رفع نگرانی های موجود و ایجاد بستر مناسب تر در جهت انتخاب رشته متناسب با نتایج آزمون دستیاری، به اطلاع می رساند موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی آزمون دستیاری برای دوره جاری لحاظ نمى شود و نتایج آزمون بدون احتساب سوابق تحصیلی (اعم از معدل کل دوره پزشکی عمومی و نمره پیش کارورزی) مبنای انتخاب رشته قرار مى گيرد و تا پایان هفته جاری نتایج و کارنامه های جدید از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به اطلاع داوطلبان مى رسد تا بر آن اساس داوطلبان اقدام به انتخاب رشته نمایند.


باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Spain
واقعا افتضاحه! واقعا باعث تاسفه که این مسئولین آموزش وزارت بهداشت نمی تونن حتی یه آزمون با ۱۳۰۰۰-۱۴۰۰۰ شرکت کننده را مدیریت کنند.
.... چی آزمون میگیره ۳ ساعت بعد نمره ها و رتبه ها را میده.
چرا هیچ کس پاسخگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونجا صاحب نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Spain
دقیقا، از هر کسی از دوستان اصطلاحا بچه درسخوان پرسیدم میگن برای ما هم تاثیر داده نشده. لازم به ذکر است که معدل و نمره پره بعضی از این افراد خیلی عالی و ماورایی بوده. ظاهرا برای یک تعداد افراد خاص فقط این اثر سوابق را اعمال کرده اند تا رتبه های این افراد خاص را بهتر بکنند.
ندا
France
دیده شده است که در کارنامه دوم سوابق برای بعضی ها اعمال شده و برای اکثر افراد اعمال نشده که این امر منجر به بدتر شدن رتبه اکثر دانشجویان درسخوان و کوشا در طول سنوات پزشکی نیز شده است.
زیادند افرادی با معدل خیلی بالا و نمره پره بالا که سوابق را برای آنها تاثیر ندادند. و همچنین برای تعدادی با رتبه های یکسان ولی با سوابق ضعیف تر، اثر مثبت داده شده است.
لذا این اشکال از دو سو می تواند حادث شده باشد:
1) برنامه کامپیوتری سنجش پزشکی مشکل داشته و خطای انسانی برنامه نویسان به علت عدم اطلاع درست از نحوه اعمال سوابق و تراز بندی آن بوده است.
2) تاثیر سوابق به صورت موردی بوده است و برای همه اعمال نشده است.
ولی به هر حال، علیرغم عادلانه تر بودن اصل اعمال سوابق، اگر با این سبک (طبق نتایج کارنامه 2) قرار بود سوابق اعمال شود همان بهتر که اعمال آن لغو شد، تا نتایج شفاف تری بدست آید.
mehdi
Iran, Islamic Republic of
اشتباهات و ایرادات به سایت سنجش اموزش پزشکی به ادرس sanjeshp.ir

1-چرا اخبار و اطلاعیه های جدید در مورد نتیجه و کارنامه علمی 2 دستیاران پزشکی 95 ( دوره 43) در سایت سنجش پزشکی اطلاع رسانی نمیشه.مرجع دستیاران برای اطلاعیه های جدید سایت sanjeshp.irهست ولی در این خصوص هیچ اطلاع رسانی از این سایت نشده.باعث تاسفه؟؟؟!!!
2- در فایل pdf سنجش پزشکی امده که جهت دریافت کارنامه باید کد رهگیری را وارد کنیم.حال انکه هنگام مراجعه به سایت شماره موبایل و کد ملی برای ارایه کارنامه خواسته می شود

3- در فایل pdf اطلاعیه شماره 7 ادرس سایت به اشتباه sangeshp.ir قید شده ( ادرس صحیح sanjeshp.ir هست) که تا به امروز که 20 مرداد است هنوز این اشتباه رفع نشده
4- در سایت وزارت بهداشت زمان اعلام نتایج جدید ازمون دستیاری عصر روز 19 مرداد بیان شده که تا این لحطه که ساعت 6 عصر مورخ 20 مرداد هست هنوز کارنامه جدید از سایت سنجش پزشکی قابل دریافت و مشاهده جهت انتخاب رشته نیست.

باعت تاسفه!!؟؟
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ