شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 38057
۱
۱

افزایش شکایت ازهمسر به دلیل خیانت

افزایش شکایت ازهمسر به دلیل خیانت
میگنا: دكتر جعفر بوالهری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به افزایش خیانت به همسر ابراز نگرانی جدی کرد و افزود: سریال های ماهواره ای یکسره و با برنامه ریزی دقیق مشغول ترویج، تبلیغ و آ موزش خیانت به همسر هستند اما در کشور و از طرف مسئولان هیچ تلاشی برای مقابله با این تهدید مهم انجام نمی شود.

وی گفت: بنده ۱۰ سال است که روی موضوع بی وفایی و خیانت همسر کار و تحقیق میدانی می کنم و از نزدیک شاهد این هستم که تعداد مراجعان به کلینیک های روان شناسی و روانپزشکی که از خیانت همسر شکایت دارند، نسبت به گذشته افزایش یافته است.
بوالهری افزود: با وجود تبلیغات وسیع و سنگین شبکه های ماهواره ای برای ترویج خیانت به همسر، هیچ آموزشی حتی در حد آموزش الفبای وفاداری به همسر در جامعه دیده نمی شود، پدر و مادرها چنین آموزشی را به فرزندان منتقل نمی کنند، آموزش مشخصی قبل از ازدواج وجود ندارد و در جامعه نیز در این زمینه آموزشی دیده نمی شود.
وی گفت: واقعیت این است که بسیاری از ما روش وفاداری به همسر را بلد نیستیم و هیچ مشاوره ای نیز در این زمینه وجود ندارد، هیچ سازمان و نهادی نیز متولی این مسئله نیست و با صراحت بگویم با وجود این تهدید جدی در کشور هیچ کس کاری نمی کند.
بوالهری افزود: اما از آن طرف در ماهواره ها برای ترویج خیانت متولی وجود دارد و با برنامه ریزی دقیق ارتباط باز و آزاد را در خانواده های ایرانی تشویق می کنند به حدی که برخی فکر می کنند که اگر به همسرشان وفادار بمانند، به خودشان خیانت کرده اند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که اگر خیانت به همسر افزایش یافته است میزان آن چقدر است، گفت: هیچ تحقیق آماری دقیقی در این زمینه انجام نشده است و فقط در حد چند پایان نامه تحقیقات کوچکی انجام شده است بنابراین آمار و ارقامی در این زمینه نداریم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا که آیا در مسئله خیانت بین زنان و مردان ایرانی تفاوتی مشاهده می شود یا نه، گفت: مردان بی بند و بارتر هستند اما در سالهای اخیر زنان نیز جرئت پیدا کرده اند، البته این استنباط بنده به عنوان یک روانپزشک و یک مشاهده گر جامعه است و آمار و رقمی در این زمینه ندارم.

ايرنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضا
Iran, Islamic Republic of
با توجه به گسترش شدید فساد و فحشا و منکرات و خیانت و بی بند و باری جنسی بهتر است یک وزارتخانه کوچک و چابک با نام " وزارت سلامت رفتاری و مقابله با آسیب های اجتماعی " تاسیس شود . ضمنا باید جلوی فعالیت های ماده خوک های فمنیست گرفته شود چون آنها هستند که زنها را برای خیانت و نیز شوهر کشی جری کردند .
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.