جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۷
کد مطلب: 38090
۱

بزرگترین اشتباهات مردان در زندگی زناشویی

میگنا: رضا نافع روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به اشتباهاتی که مردان در زندگی زناشویی مرتکب می شوند، گفت: هم خانم ها و هم آقایان اشتباهاتی در رابطه مرتکب می شوند که آرامش و عشق رابطه را برهم می زند. این اشتباهات از طبیعت آنها و تفاوت بین فیزیولوژی مرد و زن ریشه می گیرد.

ولی بعضی اشتباهات وجود دارد که می تواند رابطه را برای همیشه خراب کند هم خانم ها و هم آقایون هر دو ممکن است دچار چنین اشتباهاتی شوند. اشتباه چیزی نیست که مخصوص یک جنسیت خاص باشد فقط مردها نیستند که اشتباه می کنند خانم ها هم ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که بخشیدن آن کار سختی است.

مثلا اگر مردی با زن دیگری به همسر خود خیانت می کند، زنش او را هیچ وقت نخواهد بخشید با اینکه بسیاری از زن ها ممکن است تصمیم می گیرند دوباره از نو با همسران شان شروع کنند ولی دیگر هیچ چیز بین آنها مثل قبل نخواهد شد حتی چیزهای کوچک برای آقایان مثل پنهان کردن چیزی از همسرشان یا انجام کاری خلاف میل او می تواند اشتباه بزرگی باشد برای مردها این چیزها چندان چیز خاصی نیست ولی برای زن ها این طور است.

برای اینکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم لازم نیست که بیخودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم ضمن اینکه باید بدانید که خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای تحقق پذیرد.

پس لازم است بدانید که اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم.

برخی گمان می کنند با تغییر محل سکونت آدم های تازه دور و بر خود جمع کردند، تغییر شغل یا مسافرت می تواند از شر مشکلات شان خلاص شوند، فراموش می کنند هر جا بروند خودشان را همراه می برند.

اگر در شیراز افسرده باشیم در تهران هم احساس افسردگی می کنیم با تغییر صحنه ممکن است مدتی اوضاع بهتر بنمایاند. با این حال رفته رفته همان رفتارهای پیشین را در پیش خواهیم گرفت و همان کمبودها، همان روحیه، همان احساس ها باز به سراغمان خواهد آمد این امر در عشق هم صادق است.

بیشترین شکایت خانم ها این است که مردشان به حرف آنها گوش نمی دهد، متاسفانه مردها قدرت یک گفت وگوی ساده و عاشقانه را دست کم می گیرند. خانم ها طی گفت وگو دوپامین یا همان هورمون لذت در بدنشان بالا می رود و در نتیجه طی این گفت وگو ارتباط قوی تر می شود اما برای بیشتر مردها گفت وگو اینقدر اهمیت ندارد.مردها متوجه نمی شوند که خانم ها حرف می زنند تنها برای اینکه احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند.

وی با بیان اینکه مردها پیشنهاد کمک نمی دهند تصریح کرد:خانم های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در دفتر کار سپری می کنند و بعد هم باید مشغول غذا پختن و رسیدگی به خانه شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون اینکه از همسرش بخواهد ظرف ها را بشوید؟

وقتی یک زن کمک می خواهد یا به کمک نیاز دارد، ممکن است به طور مستقیم خواسته اش را مطرح نکند و هیچ کس هم انتظار ندارد که یک خانم هیچ وقت به کمک احتیاج نداشته و مانند یک شیرزن از کسی انتظاری نداشته باشد.

از قانون طلایی ارتباط موفق چیزی شنیده اید

بارها و در جاهای مختلف درباره تفاوت های زن و مرد صحبت شده ولی برای بیشتر مردها رفتار زن ها همچون یک راز است و شاید غفلت از همین تفاوت ها گاهی باعث می شود یک موضوع کوچک و یک اختلاف نظر جزئی تبدیل به یک دعوای بزرگ و دلخوری زیاد شود،قانون طلایی برای حل این مشکل این است؛ همان گونه که دیگران با شما رفتار می کنند با آنها رفتار کنید، مردها معمولا همان گونه که دوست دارند همسرشان با آنها رفتار کند با او رفتار می کنند و همین باعث به وجود آمدن اختلافات می شود چون زن ها و مردها متفاوتند.

یکی از رایج ترین اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر یا نامزدشان این است که اصلا به نیازهای عاطفی متفاوت همسرشان توجه نمی کنند و بیشتر توجه آنها به احساسات خودشان است از طرف دیگر برای زنان نیز چندان مهم نیست که مردان درباره آنها چه فکر می کنند، همه آنچه برای آنها اهمیت دارد احساس خودشان نسبت به مرد زندگی شان است. یک زن چندان توجه نمی کند که شما چقدر می خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید. اگر شما خودتان فکر می کنید همسر یا نامزد خوبی هستید، در احساسات او تاثیر خاصی ندارد. او چندان توجه نمی کند که شما در دلتان به چه فکر می کنید.

این مورد می تواند کار یا فعالیت فرهنگی یا... باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می توانید او را خوشحال کنید.

زن ها برای داشتن یک رابطه موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند و در نتیجه این حالات احساس صمیمیت بیشتری می کنند.
 
عصر خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد