کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایرانی ها رکورد فست‌ فود خوری را شکستند!

4 شهريور 1395 ساعت 16:11

«ایرانی‌ها هر ‌سال ١١‌هزار‌میلیارد تومان فست‌فود می‌خورند.» این را عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حالی اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد ٤٠ تا ٥٠‌درصد مردم کشور دچار اضافه وزنی و چاقی هستند. که خود به نوعی ثبت یک رکورد خطرناک است.


میگنا: کوروش جعفریان که عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، آمار مصرف بالای فست‌فود در کشور را اعلام کرد و گفت: «مصرف بالای فست‌فود یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت افراد و نشان‌دهنده مصرف میزان بالای غذا در خارج از خانه است. که خود به نوعی ثبت یک رکورد خطرناک است.

آمارها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ٣٠‌درصد مواد غذایی را خارج از خانه مصرف می‌کنند و این عدد در ایران به ٢٠‌درصد رسیده است، این عدد زنگ خطر است و نشان می‌دهد که مصرف غذای خانگی در کشور به‌شدت کاهش یافته است.»

به گفته این مسئول، در حال حاضر شرایط تغذیه در کشورمان به‌گونه‌ای است که هیچ نهاد یا دستگاهی نمی‌تواند ادعا و یا تضمین کند که مواد غذایی مورد استفاده مردم کاملا سالم است.

 او به ضرورت ایجاد رصدخانه پایش سلامت مواد غذایی هم اشاره کرد: «در حال حاضر ۳۰‌درصد مردم کشور دچار کم‌خونی هستند و ۷۰‌درصد با کمبود ویتامین D مواجهند؛ با این حال آمار مشکلی را از مردم حل نمی‌کند و باید به فکر حل اساسی مسأله امنیت غذایی باشیم. ١٠‌سال است که این آمارها را اعلام می‌کنیم اما اقدام اساسی در این زمینه انجام نگرفته است.»

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که کمبود ویتامین با تزریق این ویتامین حل نمی‌شود، تأکید کرد: «در بسیاری کشورهای اروپایی لبنیات بدون اضافه شدن ویتامین D اجازه ورود به بازار پیدا نمی‌کنند.»

جعفریان با اشاره به ارایه قرص سولفات در مدارس دخترانه کشور اضافه کرد: «دختران ما به دلیل مشکلاتی که این قرص برای معده آنها به وجود می‌آورد، این قرص را استفاده نمی‌کنند و دور می‌ریزند؛ پس باید راه‌حل دیگری پیدا کنیم.»

او در ادامه از تهیه و تدوین سند ملی تغذیه در کشور خبر داد: «این سند با همکاری چند سازمان به صورت جامع تهیه شده است.»
-
روزنامه شهروند


کد مطلب: 38121

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38121/ایرانی-رکورد-فست-فود-خوری-شکستند

میگنا
  https://www.migna.ir