جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
کد مطلب: 38151
۱
۶
مراسم استقبال از کیمیا علیزاده در کرج

عكس/ تكواندو پولسازتر از پزشكي و بازيگري!

عكس/ تكواندو پولسازتر از پزشكي و بازيگري!
میگنا- علي عظيمي: ورزش قهرماني يك پكيج كامل از آرزوهاي همه انسانها است :
اول: سلامتي،تندرستي و زيبايي اندام خود فرد ورزشكار
دوم: كسب افتخار براي كشور در مجامع جهاني و ماندگاري در تاريخ ورزش
سوم : ديده شده از سوي رسانه ها و كسب شهرت جهاني و ملي
چهارم : رسيدن به درآمد عالي در ابتداي جواني و ايجاد خوداشتعالي در پايان دوران قهرماني به عنوان مربي ورزش و يا كارشناس برنامه هاي ورزشي تلويزيون و رسانه هاي ديگر.....
پنجم: ورود راحت تر به دانشگاه و ادامه تحصيل تا مدارج بالاتر
ششم: شناخته شدن در نزد افكار عمومي جامعه و الگوبرداري ساير نوجوانان ديگر از قهرمان ملي و تاثيرات مثبت اين قهرماني در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي جوانان مانند پيشگيري از اعتياد ،تخليه انرژي هاي منفي مانند پرخاشگري و...
-
كه بي شك هيچ رشته دانشگاهي و هنري توان رقابت با اين امتيازات را در سنين 18 تا 30 سال براي فرد ندارد . كافيست امتيازات يك مدال آور المپيك كشور را با احساس و جوايزي كه نفر اول كنكور سراسري به دست مي آورد مقايسه كنيد!
يك نمونه :
کیمیا علیزاده به عنوان نخستین بانوی مدال آور ایرانی در رقابت های المپیک در بازگشت به ایران با استقبال باشکوهی روبرو شد. او در بازگشت به کرج نیز با جمعیت مشتاق ورزش دوستان روبرو شد. اين اوج قدرشناسي مردم يك شهر بود . كرجي ها صبح جمعه براي كيميا عليزاده سنگ تمام گذاشتند. كرجي ها از دختر خود در قواره يك قهرمان ملي استقبال كردند، نشانه اي از اينكه توده هاي مردم از نقش آفريني دخترانشان در مجامع بين المللي لذت مي برند. چه مثل مريم ميرزاخاني در عرصه علم باشند و چه مثل كيميا عليزاده در عرصه تكواندو.

ديروز پدر  و مادر كيميا عليزاده از ميزان قدرداني مردم و نهادها شگفت زده بودند. دختر 18 ساله شايسته آنها در موج حق شناسي نهادها و شخصيت ها غرق شده بودند. صبح جمعه طبق گزارش خبرگزاري ها 300سكه طلا به كيميا عليزاده اهدا شد كه از قرار از سوي وزارت ورزش بوده است 50ميليون تومان وجه از سوي شوراي شهر كرج،يك خودروي پرشيا از سوي اسپانسر كيميا و يك آپارتمان از سوي شهرداري كرج به اين ها اضافه كنيدف اهداي يك دوره بيمه تكميلي طلايي از سوي يك بيمارستان خصوصي. حالا اين دختر شايسته اگر جوايز رياست جمهوري و ديگر سازمان ها مثل فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه و نهادهاي حامي زنان هم به سبد پر تلالويش اضافه شود و اگر همه وعده ها به حقيقت بپيوندد چيزي در حدود يك ميليارد تومان جايزه براي يكسال تلاش شبانه روزي و البته تيزهوشي و جوهره خود دريافت خواهد كرد.  از طرفي روساي برخي دانشگاه هاي سراسري نيز از كيميا دعوت كرده اند تا براي ادامه تحصيل دانشگاه آنها را مد نظر داشته باشد. اينجاست كه بايد بگوييم : چون صد امد نود هم پيش ماست!

عجيب نخواهد بود اگر از همين امسال خانواده هاي ايراني از فشار روي دختران خود براي ورود به دانشگاههاي پزشكي و مهندسي و حقوق دست بردارند و آنها را در مسير ورزش قهرماني هدايت كنند. يك پزشك بعد از ميانگين 10سال درس خواندن در دانشگاه در آستانه 30سالگي تازه بايد براي كسب چنين درآمدي تلاشش را شروع كند . تازه اگر بخت يارش باشد!
از امسال تكواندو هم رشته اي پولساز براي خانواده ها و فرزندانشان محسوب خواهد شد!
آفرين بر اين برنامه ريزي و مديريت زمان عالي يك خانواده ايراني براي تربيت يك نوجوان در تراز جهاني.  كه اين موفقيت بي شك حاصل زحمات شبانه روزي پدر و مادر و مربيان زحمت كش كيميا بوده است .

از طرفي افسوس اين فرصت ها را جوانان فوق ليسانس و دكتراي بيكار جامعه ما بيشتر مي خورند كه اي كاش بجاي دانشگاه اول از باشگاه ورزشي شروع مي كرديم تا هم جسم و هم روان شادتري داشتيم و هم به درآمد و شهرت خوب مي رسيديم .
در عصر حاضر همه ما بايد اين فرمايش زيباي مقام معظم رهبري را مدنظر داشته باشيم كه فرمودند: جوانان را توصيه مي كنم به تحصيل،تهذيب و ورزش .
-
-

-

-

پدر و مادر كيميا

-

-

-
 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران مراسم استقبال از کیمیا علیزاده در کرج گفت: باعث افتخار است که امروز افراد از تمام طبقات اجتماعی میتوانند به مراتب بالاتر دست پیدا کرده و رشد کنند. امروز تمام اقشار ایرانی خود را به رشد و موفقیت های بزرگ رسانده و برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کرده اند.
اکنون ایرانیان به ویژه زنان کشور و بانوان استان البرز به اینکه یک دختر ایرانی از یک خانواده زحمتکش توانسته است در سکویی رفیع بایستد افتخار می کنند.
وی افزود: کیمیا علیزاده دختری محجبه و درسخوان بود که در تمام مراحل زندگی خود از جمله تحصیل به موفقیت رسید و در بحث ورزش نیز با دستیابی به افتخارات بین المللی نام ایران را پر آوازه ساخت.

این پیروزی که توسط دختر ایرانی و البرزی بدست آمد موجب شناخته شدن بیش از پیش ایران در جهان شد و امروز امثال کیمیاها هستند که نام و نشان ایران را با قهرمانی عجین می نمایند. من امروز به البرز آمده ام که این مفهوم را برسانم و شخصا از کیمیا علیزاده تقدیر کنم.

گفتنی است کیمیا علیزاده، بانوی تکواندوکار البرزی در مسابقات المپیک ریو 2016 موفق به کسب مدال نقره در وزن 57- کیلوگرم شد که این مدال اولین مدال بانوان ایرانی در تاریخ المپیک بود.
مرجع : بخشي از مطلب به نقال از روزنامه 7صبح است
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

وحید
باعث تاسفه و جای سوال داره که چرا و به چه دلیل با وجود این همه دختران و اقشار محروم و مستضعف در جامعه، باید این همه ثروت به پای یک قهرمان ورزشی ملی ریخته بشه. تقدیر و تشکر و جایزه ، جایگاه و وجوبش قطعا محفوظ باید باشه، اما آیا دیگه تا این حد، اونهم از بودجه عمومی؟!!!!
كريم
Iran, Islamic Republic of
بيچاره ده سال رفته تو باشگاه كار كرده حالا اومده يك مدال المپيك برده . فوقش 500ميليون گيرش مياد ولي يك فوتباليست سرخابي براي يك سال بازي در ليگ برتر ايران!!! نه آسيا نه جهان كمش يك ميليارد قرارداد مي بنده . در مقابل اونا به اين خانم خيلي كم دادن حقشم بود نوش جونش
وحید
فوتبال که دیگه جای خود دارد. نگید که دلم خونه!! بهر حال اشتباه اشتباهه، حالا کم یا زیاد. هم فوتبال هم هر ورزش دیگه ای که باشه. مساله اینه که بودجه عمومی داره در محل نامناسبش هزینه میشه. یعنی بیش از حد هزینه میشه.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بودجه های میلیاردی که داره توی فوتبال حروم میشه خرج چنین ورزشکارای پرافتخار بشه
تارا
Iran, Islamic Republic of
سلام
البته همونطور که توی تصویرهم مشخصه مدالشون برنزه.
Iran, Islamic Republic of
حسود كي بودي تو؟
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!