کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

زندانبان‌ها به علوم روانشناسی، مذهبی و تربیتی مجهز باشند

15 شهريور 1395 ساعت 15:47

گروسی گفت: زندانبان‌ها باید مجهز به علوم تربیتی، روانشناسی و علوم مذهبی باشند، زیرا با انسان‌ها در ارتباط هستند و باید بدانند که چه رفتاری با این افراد داشته باشند.


به گزارش میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، علی‌اکبر گروسی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های کردستان که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان زندان وظیفه مهمی در دستگاه قضایی به عهده دارد و آن هم اعمال مجازات حبس است که به دلیل پیچیدگی که دارد باید به نحو دقیق انجام شود.

وی افزود: زندانبان‌ها باید مجهز به علوم تربیتی، روانشناسی و علوم مذهبی باشند، زیرا با انسان‌ها در ارتباط هستند و باید بدانند که چه رفتاری با این افراد داشته باشند.

گروسی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها یکرنگ نیستند و سلایق و علایق انسان‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: زندانبان‌ها در نوع رفتاری که با مددجویان انجام می‌دهند، باید بدانند که وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند؛ زیرا مددجو برای اصلاح و تربیت وارد زندان می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: افرادی که گرفتار زندان می‌شوند، در واقع دارای خانواده هستند و علاوه بر عذابی که این افراد در داخل زندان می‌بینند؛ خانواده‌های آنان نیز دچار ناراحتی هستند و باید سازمان زندان‌ها هم به درون زندان و هم به برون آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

گروسی توجه به رشد تربیتی و فضائل اخلاقی زندانیان را مورد تأکید قرار داد و افزود: زندان‌های ما در نظام اسلامی باید به حفظ شرافت و کرامت انسان‌ها کمک کنند و معاد و آخرت را مدنظر قرار دهند.

وی از زندان‌های نظام اسلامی به عنوان دانشگاه یاد کرد و گفت: افرادی که وارد زندان‌ها می‌شوند، هم باید تربیت ببینند هم تعلیم و بتوانند تحصیل کنند و این افتخاری برای نظام اسلامی است که زندان‌ها را محلی برای تعلیم و تربیت و اصلاح زندانیان قرار داده است.

وی اضافه کرد: این اقدام نظام اسلامی در نگاه تعلیم و تربیتی و اصلاحی به زندان‌ها در واقع پاسخ کوبنده‌ای به مدعیان حقوق بشر است تا این افراد بدانند که نظام اسلامی همواره پشتیبان مردم و افراد آسیب‌پذیر است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان، از خدمات مدیرکل زندان‌های استان به خاطر خدمت صادقانه‌ای که به استان کردند؛ تقدیر و تشکر کرد.


کد مطلب: 38287

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38287/زندانبان-ها-علوم-روانشناسی-مذهبی-تربیتی-مجهز-باشند

میگنا
  https://www.migna.ir