کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش سکته قلبی درجوانان

شایع ترین علت مرگ و میر در ایران

24 شهريور 1395 ساعت 12:37

دبیرعلمی هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب وعروق با اشاره به اینکه شایع ترین علت مرگ و میر در ایران سکته قلبی و مغزی است،گفت: حدود 20 تا 30 درصد علت مرگ و میرها درکشورناشی ازسکته های قلبی- عروقی است.


دکتر مسعود اسلامی شامگاه سه شنبه در حاشیه کنگره بین المللی تازه های قلب وعروق در جمع خبرنگاران بر لزوم اجرای برنامه ملی کاهش بیماری قلبی و عروقی درکشوراشاره کرد و افزود: این برنامه باید با حضور وزارت بهداشت و همکاری انجمن های پزشکی، اجرایی شود تا شاهد کاهش این بیماری در کشور باشیم.

** جوانان ایرانی بیشتر از سایر کشورها دچار سکته می شوند
وی با اشاره به اینکه هنوز سکته قلبی در افراد بالای 65 سال بیشتر است،اظهار کرد:جوانان ما نسبت به سایر کشورها بیشتر دچار سکته قلبی می شوند.استعمال دخانیات و قلیان،چاقی، کم تحرکی و استرس مهمترین علت های بروز سکته قلبی هستند.
اسلامی به معضل چاقی در کشوراشاره کرد و گفت: حدود 59 درصد جامع شهری چاق هستند.این روند نامطلوب در حال افزایش است و برای رفع آن نیازمند عزم جدی و آموزش هستیم.

دبیرعلمی هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه حدود 26 درصد مردان ایرانی سیگار می کشند، گفت:این آماربسیار بالا است و برای کاهش استعمال دخانیات،باید برنامه ملی کاهش مصرف دخانیات اجرایی شود.
اسلامی همچنین به تشخیص به موقع و درمان فشار خون بالا تاکید کرد و گفت: 85 درصد مردم از بیماری فشار خون بالای خود اطلاع ندارند.
وی به اجرای برنامه پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود:ازحدود 20 سال قبل این طرح در کشورهای غربی اجرا شده و به موفقیت های خوبی هم دست یافته اند.


ايرنا


کد مطلب: 38425

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38425/شایع-ترین-علت-مرگ-میر-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir