جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۲
کد مطلب: 38537
۰

ویرانگری‌های مواد اعتیادآور

ویرانگری‌های مواد اعتیادآور
زنجان-شهزاد محمدی: نمونه ای از این مواد ویرانگر که متاسفانه این روزها به صورت غیرمجاز در دسترس جوانان قرار دارد ترامادول و متادون است. ترامادول یک داروی ضد درد بوده که به عنوان اعتیاد خاموش شناخته می شود، زیرا در روزهای اول عارضه اعتیاد مشخص نبوده ولی مصرف دراز مدت موجب اعتیاد خواهد شد.
یکی از عوارض جدی و البته خطرناک ترامادول تشنج به دنبال مصرف دارو است که حتي در دوزهاي درماني نيز احتمال بروز آن وجود دارد با اين حال ميزان مصرف بالا خطر بروز تشنج را افزايش مي دهد. همچنین مواردی از مرگ و میر نیز متعاقب مصرف این ماده گزارش شده است.

متادون نیز دارویی است که فقط با تجویز پزشک در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد. ترک اعتیاد با داروی متادون فقط در مراکز مجاز ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک باید صورت گیرد تهیه خودسرانه این دارو از بازار سیاه نه تنها کمکی در جهت ترک اعتیاد نخواهد کرد بلکه باعث عواقب جبران ناپذیری می شود.
اگر قصد ترک و درمان اعتیاد را دارید این کار را اصولی انجام دهید و سرخود دارو مصرف نکنید چون فقط مصرف دارو مهم نیست شیوه و میزان مصرف و در ضمن مشاوره هم اهمیت زیادی دارند.

در آخر باید اشاره کرد که از مصرف خودسرانه متادون هم زمان با سایر داروهای ترک اعتیاد به علت تداخلات موجود بین این داروها جدا خودداری شود.

آیا هنگام خرید داروهای خارجی از سلامت و اصل بودن آن ها اطمینان دارید؟
برای ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت، روی این کالا ها برچسب هایی تحت عنوان برچسب اصالت نصب شده است. باید توجه داشت که صرف وجود برچسب اصالت روی داروها نشان دهنده اصل بودن آن ها نیست، برچسب های اصالت واقعی و تقلبی با یکدیگر فرق هایی دارند که مردم با داشتن آگاهی می توانند کالاهای قاچاق را تشخیص دهند.
با درج شناسه اصالت بر روی کالاها امکان استعلام اصالت آن ها از سازمان غذا و دارو وجود دارد. خریداران می‌تواند با یکی از روش های استفاده از سامانه پیامکی با ارسال کد مندرج بر روی کالا به شماره «20008822» و دریافت پیام تائید اصالت یا رد آن، تماس با تلفن گویای 6185-021، ارسال کد رهگیری UID و یا کد 16 رقمی اصالت کالا در سایت www.TTAC.IR و یا دریافت و نصب نرم افزار اندروئید ایران اپس روی تلفن همراه خود از اصل بودن داروی خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.
-
منبع: خبرآنلاين
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين