پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
کد مطلب: 38647
۲

برگزاری جلسات مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره رشته روان شناسی بالینی

برگزاری جلسات مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره رشته روان شناسی بالینی
به گزارش میگنا به نقل از مهر، دکترباقر لاریجانی درباره عدم اعلام رشته روانشناسی بالینی در آزمون دکتری ۹۶ وزارت علوم و ایجاد شائبه میان داوطلبان در مورد واگذاری این رشته به وزارت بهداشت گفت: جلسات کمیته مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره روانشناسی بالینی به ریاست دکتر نجفی مشاور رئیس جمهور در حال برگزاری است.

او گفت: تعدادی از صاحبنظرانی که عضو این کمیته هستند در حال پیش بردن بحث ها هستند و نظرات گروه های مختلف گرفته شده است. امیدواریم که آنچه به صلاح کشور و آنچه صلاح آموزش عالی و آموزش پزشکی به طور عام است، بدست بیاید.

لاریجانی بیان کرد: مهمتر اینکه نتیجه این موضوع باید به کار مردم بیاید چرا که آموزش های ما در حیطه سلامت در نهایت تاثیرگذاری اش برای سلامت مردم است.

اودر پاسخ به اینکه داوطلبان دکتری در انتظار تصمیم این جلسه به سر می برند،گفت: این جلسات ادامه دارد و برخی از این بحث ها موضوعات جنبی متعددی دارد . ما در بحث های گذشته به یک تفاهمی درباره بین رشته ای ها رسیدیم و دستورالعملی را با وزارت علوم توافق کردیم که در حوزه سلامت آن را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: این ابلاغ به این دلیل صورت گرفت که دانشگاه ها سیاست بین رشته ای را جدی بگیرند. او گفت: در زمینه رشته روانشناسی بالینی هم تلاش های خود را انجام داده ایم و امیدواریم در هفته های آتی به نتیجه برسد.

لاریجانی بیان کرد: در رشته روانشناسی گرایش های متعددی وجود دارد. روانشناسی بحث های معرفتی زیادی دارد و به هر حال طبیعی است که یک طرف بحث های روانشناسی و یک طرح بحث های سلامت و بالینی است.

او گفت: در قسمتی از گرایش های روانشناسی که جنبه بالینی دارد بالاخره بحث های مرتبطی وجود دارد که امیدواریم با همکاری با هم راهکارهایی را پیدا کنیم که دانش آموختگان این رشته هم در روان شناسی تبحر داشته باشند و هم بتوانند از تجربه فیلدهای بالینی استفاده بیشتری کنند.
معاون وزیر بهداشت درباره نگرانی داوطلبان که به طور کامل یک وزارتخانه متولی این رشته شود، توضیح داد: آنچه که اکنون پیش می رود این است که ما همه ابعاد را چه برای دانشگاه هایی که آموزش می دهند و چه برای دانشگاههایی که می خواهد متکفل آموزش این رشته باشند، مورد توجه قرار داده ایم و بالاخره یک تیم دانشگاهی در این زمینه تصمیم می گیرند.

لاریجانی گفت: طبعا تصمیم درباره رشته روانشناسی بالینی مورد توافق وزارتین قرار می گیرد و بعد از آن به دانش آموختگان و داوطلبان اعلام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.