پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۶
کد مطلب: 38652
۲

بیماری‌هایی که با خستگی خود را نشان می‌دهند

بیماری‌هایی که با خستگی خود را نشان می‌دهند

میگنا: کمبود خواب تنها دلیل تحلیل رفتن انرژی بدن نیست بلکه می‌تواند یک نشانه از وجود چندین بیماری جدی باشد. در عین حال سبک زندگی می‌تواند باعث شود که فرد دچار احساس خستگی شود و در نتیجه بر الگوی خواب تاثیر بگذارد.

احساس خستگی یکی از مشکلات شایع میان عموم مردم است و می‌تواند در نتیجه این باشد که فرد بیش از انرژی دریافتی مجبور به مصرف آن باشد. اما در عین حال لازم است فرد نسبت به احتمال ابتلا به بیماری‌های دیگر که یکی از نشانه‌های آن می‌تواند خستگی دائمی باشد نیز هوشیار باشد.

سایت مدیکال دیلی در این مقاله به بیماری‌هایی اشاره کرده که احساس خستگی یکی از نشانه‌های آنهاست:

- آپنه خواب: احساس خستگی در طول روز می‌تواند با چگونگی و کیفیت خواب فرد در طول شب مرتبط باشد. خر و پف کردن یکی از ویژگی‌های معمول عارضه آپنه خواب است. وقفه تنفسی حین خواب زمانی رخ می‌دهد که بافت نرم پشت گلو، مجرای هوا را مسدود می‌کند و در نتیجه آن در طول خواب به طور مکرر تنفس فرد متوقف می‌شود. این اختلال مانع از آن می‌شود تا فرد در مدت زمان خوابیدن اکسیژن کافی دریافت کند و به همین دلیل فرد در طول شب از استراحت واقعی بهره‌مند نمی‌شود.

- کم خونی: احساس ضعف، خستگی، عدم تمرکز می‌تواند نشانه‌ای از فقر آهن یا کم خونی باشد. این اختلال باعث می‌شود خون به سختی اکسیژن را در سراسر بدن جابجا کند زیرا تعداد گلبول‌های قرمز خون کاهش پیدا می‌کند. بنابراین میزان انرژی کافی برای تولید انرژی به سلول‌ها نمی‌رسد. زمانیکه مغز، ماهیچه‌ها و دیگر اعضای بدن از دریافت انرژی کافی محروم شوند فرد دچار احساس خستگی دائمی می‌شود.

- مشکلات تیروئید: غده تیروئید وظیفه تنظیم متابولیسم بدن را دارد بنابراین هر آنچه که تولید هورمون تیروئید را کاهش دهد سطح متابولیسم را به منظور حفظ انرژی پایین می‌آورد و موجب می‌شود فرد احساس خستگی داشته باشد. در صورتیکه مواد معدنی همچون منگنز، منیزیم، سلنیوم و ید به میزان کافی در بدن وجود نداشته باشد غده تیروئید نمی‌تواند هورمون کافی ترشح کرده و احساس خستگی در فرد بوجود می‌آید.

- بیماری قلبی: قلب همچون پمپی برای سیستم گردش خون عمل می‌کند بنابراین در صورتی که قلب دچار مشکل باشد نمی‌تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد و این وضعیت به احساس خستگی در فرد منجر می‌شود.

- یائسگی: احساس خستگی یکی از علائم دوران یائسگی به حساب می‌آید. به علاوه، این دوره با کاهش میزان متابولیسم همراه است. همچنین احتمال کم کاری تیروئید پس از دوره یائسگی افزایش می‌یابد.

- علاوه بر این تغییرات هورمون‌هایی که در تنظیم انرژی سلولی بدن نقش دارند می‌تواند به بروز احساس خستگی دائمی کمک کند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود