جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ / ۲۲:۱۳
کد مطلب: 38697
۰

پذیرش 400 دانشجوی دکتری در دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش ایسنا، عباس قنبری در همایش "نگاهی بر تعامل مدیر خردمند، معلم خلاق" با بیان اینکه یک هنرمند از دو ویژگی جوشش و کوشش برخوردار است و جوشش ذاتی و درونی و کوشش بیرونی و اکتسابی است، اظهار کرد: درست است که الگوهای فرهنگی هر جامعه ای متناسب با خود آن جامعه است، اما با این وجود آنچه در الگوی فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است امر تعلیم و تربیت است که در همه جا یکسان است.
 وی با بیان اینکه دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان با این بینش و انگیزه وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند، گفت: در سده های گذشته معلم برای امر تعلیم و تربیت مسافت های طولانی پیاده می رفت تا آموزش دهد اما آیا تا کنون این بینش و انگیزه در معلمان وجود دارد؟
 
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه از عناصر مهم در تعلیم و تربیت دو واژه خلاقیت و نوآوری است، خاطر نشان کرد: خلاقیت و نوآوری به یک معنا بکار برده نمی شوند، زیرا افراد خلاق الزاما خلاق نیستند و افراد نوآور نیز الزاما نوآور نیستند، بلکه خلاقیت اندیشه و تفکر و نوآوری در عمل است.

قنبری با اشاره به اینکه مدرسه، خانواده و جامعه سه عنصر مهم در اطراف معلم هستند، گفت: تعلیم و تربیت تنها در مدرسه خلاصه نمی شود و اصطلاحی به نام دبستان پنهان داریم که در آن حتی راننده سرویس دانش آموزان نیز به امر تعلیم و تربیت می پردازد زیرا در مدت زمان کوتاهی با قشر دانش آموزان در ارتباط است.

 وی ادامه داد: تعامل یک جاده دو سویه است و یک طرفه نیست. لازم است میان معلم و مدیر تعامل دو سویه ای ایجاد شود، زیرا مدیر به معنای این است که دایره نظارتی اش گسترش یافته است و رفعت و عدالت گرایی یک مدیر باید به معلم ها سرایت کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید براینکه یکی از مهارت های دهگانه زندگی مهارت انتقاد پذیری و انتقاد گرایی است، افزود: جرات انتقادگرایی را در خود افزایش دهیم و با انتقاد افراد اقدام به حذف آنها نکنیم.

 قنبری با اشاره به اینکه باورمندی از عناصر مهم در امر تعلیم  و تربیت است، اضافه کرد: 98پردیس دانشگاه فرهنگیان و 78 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور وجود دارد و 25 هزار نیروی وارد شده به بدنه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری از طریق دانشگاه فرهنگیان بوده است.

 وی با بیان اینکه معلم را فقط برای اصفهان، ایران پرورش ندهیم بلکه تعلیم معلم مرز جغرافیایی نمی شناسد و باید معلمان جهانی پرورش دهیم، ادامه داد: لازم است روحیه پرسشگری در مدارس گسترش یابد و کنشگران اجتماعی پرورش دهیم و معلم به عنوان پرورش دهنده یک کنشگر اجتماعی نقش مهمی دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به تربیت شدگان دانشگاه فرهنگیان اعتماد داریم، گفت: معلم باید از سلامت روح و روان برخوردار باشد، زیرا در این صورت است که جامعه تندرست و سالم می شود. معلم باید دانش آموزان را با هویت ایرانی و اسلامی آشنا کند.

قنبری در پایان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جز سرامدترین دانشجویان وزارت علوم هستند، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد برای سال آینده مجوز پذیرش در مقطع دکتری را برای 400 نفر  فراهم کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...