کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیوع چاقی در بین نوجوانان مبتلا به اوتیسم

مهر migna.ir , 28 مهر 1395 ساعت 11:58

طبق نتایج یک تحقیق، نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم بیشتر چاق می شوند و چاقی آنها در مقایسه با همسن و سال هایشان، تداوم بیشتری در طول سال های نوجوانی دارد.


ميگنا- به گفته محققان، چاقی دوران کودکی می تواند پیامدهای بلندمدتی برای سلامت افراد مبتلا به اوتیسم داشته باشد. آویوا ماست، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تافتس بوستون، در این باره می گوید: «کودکان دارای ناتوانی های رشدی با چالش های منحصربه فردی روبرو هستند. مشکلات پزشکی آنها نیاز به توجه بیشتری دارد.»

این مطالعه شامل ۴۴ هزار فرد بین ۱۰ تا ۱۷ سال بود. این کودکان و نوجوانان در نظرسنجی سلامت سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ شرکت کرده بودند. نظرسنجی شامل اطلاعاتی در مورد وزن، قد، جنسیت، نژاد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و ابتلا یا عدم ابتلا به اتیسم بود.

محققان با بررسی این نظرسنجی ها دریافتند چاقی در بین کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم شیوع بیشتری داشت. به طوری که ۲۳ درصد از افراد مبتلا به اتیسم چاق بودند، درحالیکه ۱۴ درصد از افرادی که مبتلا به اتیسم نبودند چاق بودند.
همچنین نرخ چاقی در بین افراد جوانی که مبتلا به اوتیسم نبودند بین سنین ۱۰ تا ۱۷ سال ۵۰ درصد کاهش یافت. اما نرخ چاقی در بین کودکان مبتلا به اوتیسم، در طول این سال ها تغییری نکرده بود.

همچنین محققان دریافتند نرخ بروز اوتیسم در پسران بیش از دختران شیوع دارد. محققان عنوان می کنند از آنجائیکه افراد مبتلا به اتیسم تحرک کمتری دارند، ریسک اضافه وزن در آنها افزایش می یابد.


کد مطلب: 38817

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38817/شیوع-چاقی-بین-نوجوانان-مبتلا-اوتیسم

میگنا
  https://www.migna.ir