جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۷
کد مطلب: 38889
۰

انتخاب دو مقاله پژوهشگران دانشگاه اصفهان در حوزه مرتبط با درمان اوتيسم بعنوان مقالات برتر ۴۰ سال گذشته

انتخاب دو مقاله پژوهشگران دانشگاه اصفهان در حوزه مرتبط با درمان اوتيسم بعنوان مقالات برتر ۴۰ سال گذشته
به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، پژوهشگران دانشگاه مك مستر و اونتاريو كانادا مقاله هاي مرتبط با مداخلات فعاليت بدني در كودكان مبتلا به اوتيسم در سطح جهان را از زمان انجام اولين پژوهش تا سال ۲۰۱۶ مرور نمودند و با چاپ مقاله اي در مجله معتبر Autism كه در حيطه روانشناسي باليني و رشدي منتشر مي شود، از بين ۱۲۸ اثر منتخب اوليه سه پژوهش را واجد مرتبه كيفي عالي معرفي نمودند كه دو پژوهش از اين سه پژوهش منتخب متعلق به تيم تحقيقاتي دانشگاه اصفهان است.

در سال ۲۰۱۶ مقاله اي با عنوان " A systematic review of the behavioural outcome following exercise interventions for children and youth with autism spectrum disorder " در مجله معتبر “Autism” (با مرتبه كيفي Q۱ و ضريب تاثير ۲/۳ و اچ ايندكس برابر با ۶۴) توسط دكتر اميلي برمر، دكتر مايكل كروزير و دكتر مگان لويد از دانشگاه هاي McMaster و Ontario به چاپ رسيده است كه طي آن مقالاتي كه موضوع علمي آن ها اثر مداخلات فعاليت بدني بر پيامدهاي رفتاري در كودكان و جوانان مبتلا به اتيسم (۱۶ سال و كمتر ) بوده است و در بازه زماني منتهي به سال ۲۰۱۶ منتشر شده اند را مورد مرور سيستماتيك از طريق جستجوي دقيق و جامع با استفاده از فرايند اسكرينينگ دومرحله اي، ارزيابي نقادانه و موشكافانه و سخت، و تحليل انتقادي قرار دادند.

طي اين تحقيق از بين انبوه پژوهش هاي انجام شده تعداد ۱۲۸ مقاله براي بررسي اوليه انتخاب و بر اساس اعتبار مقالات، تعداد مقالات مورد بررسي به تدريج كاهش يافت. اعتبار و كيفيت مقالات بر اساس معيار SIGN كه يك روش كاملا پذيرفته شده بين المللي جهت تعيين اعتبار و كيفيت پژوهشي مقالات مي باشد مورد ارزيابي قرار گرفت. از بين مقالاتي كه معتبر تشخيص داده شدند نشان عالي (High) تنها به سه پژوهش تخصيص داده شده است كه خوشبختانه دو مورد از اين سه پژوهش مربوط به تيم تحقيقاتي دانشگاه اصفهان شامل دكتر احمدرضا موحدي ، خانم فاطمه بهرامي، دكتر سيد محمد مرندي و دكتر احمد عابدي مي باشد.

گفتنی است، مقالات اين محققان دانشگاهی در مجلات بسيار معتبر در حيطه روانشناسي چاپ شده اند و داراي ضريب تاثير حدود ۴ در زمان چاپ مي باشند.
آدرس مقالات تيم تحقيقاتي دانشگاه اصفهان:
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.