شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۳
کد مطلب: 38959
۱
۱

شایعاتی در خصوص تفکیک دو پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی

شایعاتی در خصوص تفکیک دو پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی
میگنا: دكتر محمدعلی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه جزو قدیمی ترین مؤسسه ­ی آموزش عالی کشور است که دارای دو پردیس در تهران و کرج است به عنوان فضایی برای توسعۀ دانشگاه در اختیاراین دانشگاه قرار گرفته ­است و تاکنون هیچ مصوبه قانونی برای تفکیک این دانشگاه در کرج وجود ندارد.  
 
وی ادامه داد: شایعاتی این روزها در زمینه ی تفکیک دو پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی و یا مرکزیت بخشیدن به پردیس کرج شنیده می شود که نگرانی های فراوانی برای اکثر اعضای محترم هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ایجاد کرده است.
 
رییس دانشگاه خوارزمی افزود: مأموریت این دانشگاه از ابتدا در سطح ملی تعریف شده است و خوشبختانه اکنون با تعیین این دانشگاه به عنوان دانشگاه محور برای همکاری های علمی و بین  المللی دانشگاه های ایران با کشور اتریش، به سطح بین المللی ارتقا یافته و فروکاست سطح این دانشگاه به فعالیت ­های استانی، به هیچ وجه به صرفه و صلاح دانشگاه و وزارت علوم نیست. 
 
سبحان الهی بیان کرد: تاریخ یکصدساله دانشگاه خوارزمی با تاریخ آموزش عالی کشور همراه است آغاز فعالیت آموزش عالی هستیم و ضروری است که هویت و ارزش قدمت این دانشگاه به عنوان دانشگاه محور حفظ و باید از هرگونه مسائلی که به آموزش عالی کشور آسیب می رساند، پرهیز شود.
 
وی تصریح کرد: پردیس های تهران و کرج یک مجموعه مهم برای ما تلقی می شود و هیچکدام به تنهایی نمی توانند راه توسعه را در پیش بگیرند، بنابراین، برای توسعۀ همه جانبۀ دانشگاه، در پی تعیین دقیق مأموریت هردو پردیس هستیم.
 
رییس دانشگاه خوارزمی گفت:برای فعالیت های علمی که نیاز به فضای فیزیکی و تجهیزات بیشتری ازجمله آزمایشگاه است، در کرج برنامه ریزی کرده ایم  که مرکز رشدی را در این دانشگاه  راه اندازی کنیم.
 
سبحان الهی اضافه کرد: همچنین مقرر شده است که شهر سلول های بنیادی را با مشارکت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با یکصدمین سال تأسیس این دانشگاه در کرج تأسیس کنیم.
 
وی ادامه داد: جداکردن این دو دانشگاه از یکدیگر، ضربه ی جبران ناپذیری به هردو بخش است و هویت گره خورده به یکدیگر را خدشه دار می­ کند و با انفکاک و تقسیمی که از نظر آماری در پیشینه ی علمی و پژوهشی آنها صورت می گیرد، جایگاه و رتبه ی علمی آن ها به طرز اسفباری، تنزل پیدا می کند و تا سال­های سال هیچکدام نخواهند توانست به جایگاه کنونی خویش برسند و این لطمه ی تاریخی را جبران کنند. 
 
رییس دانشگاه خوارزمی اشره کرد: در این دانشگاه در سال های اخیر، ارتباط با صنعت و بخش های مختلف جامعه جزو مهم ترین برنامه های  این دانشگاه است و ارتباط با وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمان های ملی تنها در تهران امکان پذیر است و جلسات مهم و کارآمدی بین دانشگاه و  دستگاه ها در این دانشگاه تشکیل می شود.
 
سبحان الهی یادآورشد: شأن و اعتبار این دانشگاه، در گرو این است که هردو بخش دانشگاه در تهران و کرج، در حیطه مأموریت­‌های خاص خود فعال و تقویت شوند و بدون همکاری این دوبخش، دانشگاه به برنامه راهبردی خود که قرار گرفتن در زمره دانشگاه‌­های سطح اول کشور است، دست پیدا نمی کنند. 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آیا خانه ای که در کرج است به قیمت تهران می خرند؟
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!