پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۲۲:۳۴
کد مطلب: 38966
۱

سبقت زنان از مردان در مصرف مواد مخدر صنعتی

سبقت زنان از مردان در مصرف مواد مخدر صنعتی
میگنا: دکتراحمد حاجبی در همایش مددکاری اجتماعی در مدرسه ویژه اعتیاد و رفتارهای پرخطر، اظهار کرد: نسبت مصرف مواد مخدر در زنان و مردان تغییر کرده و گرایش به مواد صنعتی بیشتر شده است. همچنین تمایل زنان به مصرف این نوع از مواد افزایش یافته است.

وی افزود: در مواد مخدر سنتی نسبت مصرف مردان به زنان 9 به 1 است اما در مصرف مواد صنعتی نسبت مصرف زنان به مردان 4 به 1 است که این نشان می‌دهد مصرف مواد مخدر صنعتی روبه رشد است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: در حال تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هستیم که عوارض مواد صنعتی بسیار پیچیده است.

حاجبی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از قوی‌ترین مراکز دسترسی به والدین برای آموزش شیوه‌های تربیت فرزند است همچنین شناسایی به موقع، مداخله مختصر و ارجاع از موثرترین رویکردها در پیشگیری است که در این رابطه آموزش و پرورش نقش مهمی دارد.

وی مطرح کرد: طبق بررسی‌ها در کشور ما از زمانی که یک فرد شروع به مواد تفننی مواد مخدر می‌کند تا اقدام به مصرف حرفه‌ای 5 سال به طول می‌انجامد که در طی این مدت شناسایی به موقع و درمان تأثیر بسزایی دارد اما عمدتاً این فرصت را از دست داده و پس از آن به فردی که مبتلا به مصرف مواد مخدر است می‌گوییم مصرفت را انجام بده و ما به تو متادون می‌دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح کرد: بحث آموزش مهارت‌های زندگی در رابطه با پیشگیری مصرف مواد مخدر تأثیر بسیاری دارد چرا که این مهارت‌ها افراد را توانمند می‌کند.

حاجبی با اشاره به اینکه پیشگیری را در سالن‌های ورزشی و آرایشی زنان نیز دنبال می‌کنیم، افزود: هم اکنون در 6 استان بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر را آغاز کرده‌ایم و از نظر ما فرزندی که پدرش معتاد است در معرض خطر قرار دارد بنابراین باید آموزش‌های لازم به او ارائه شود.

وی بیان کرد: یکی از گروه‌های هدف مهم ما زنان باردار هستند در برخی موارد شاهد هستیم که خانم باردار مبتلا به اعتیاد برای زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کند که این فرد هیچ اوراق هویتی نیز ندارد بیمارستان موظف به پذیرش اوست اما هنگامی که فرزند به دنیا می‌آید ممکن است او نیز معتاد باشد و آسیب‌ها از جایی آغاز می‌شود که این مادر فرزند را با خود می‌برد و پس از آن شاهد خرید و فروش کودک هستیم متأسفانه این آسیب‌ها زیر پوست شهر در جریان است.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: طی همکاری با سازمان بهزیستی مقرر شد تا هنگام مراجعه مادران باردار مبتلا به اعتیاد، اورژانس اجتماعی ورود کند و اگر مادر صلاحیت لازم را نداشته باشد نوزاد را از او می‌گیریم وهم اکنون 226 کودک را تحویل بهزیستی داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند