کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زوجین چگونه از اختلاف میان خود بکاهند؟

افزایش طلاق در افراد به دلیل عدم کنترل کودک درونشان است

21 آبان 1395 ساعت 16:35

یک روان‌شناس دلیل افزایش طلاق در جامعه را عدم توانایی در کنترل کودک درون افراد دانست و گفت: برخی از زوجین با لج‌‌بازی که ناشی از کودک منفی آنان است آرامش زندگی خود را برهم می‌زنند.


میگنا: سید پورحسینیان موسس موسسه سفیران فرهنگ و اندیشه شب گذشته در همایش مسیر خوشبختی که تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد، در جمع زوجین دانشجو با اشاره به این نکته که انسان سه شخصیت مولد، کودک و بالغ در درون خود دارد، گفت: این سه شخصیت در درو‌ه‌های مختلف سنی در افراد شکل می‌گیرد که در جاهای متفاوت یکی از آنها را انتخاب می‌کنیم.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این موضوع که شخصیت والد هرانسان از دو بعد مثبت و منفی برخودار می‌باشد، افزود: تحقیقات نشان داده، والد منفی که به والد سرزنشگر معروف است، عزت نفس انسان را خرد می‌کند به این دلیل که باید بدانیم در کجا ابزار عقیده کنیم.

موسس موسسه سفیران فرهنگ واندیشه در خصوص کودک درون انسان‌ها، بیان داشت: قسمت شاد و هیجان انگیز انسان را کودک درون آن می‌دانند، که این کودک درون از دو بعد منفی و مثبت تشکیل شده است. کم تحملی و پرتوقعی انسان را بعد منفی کودک درون او می‌دانند و می‌گویند و بخش شادی و خلاقیت را کودک مثبت فرد می‌خوانند. ایجاد زندگی شاد می‌تواند کودک درون فرد را بیدار کند

وی تصریح کرد: به منظور کنترل کودک منفی درون بهتر است که کودک مثبت را با ایجاد زندگی شاد بیدار کرد.

این کارشناس خانواده دلیل افزایش طلاق در جامعه را عدم توانایی در کنترل کودک درون افراد دانست و گفت: برخی از زوجین با لج‌‌بازی که ناشی از کودک منفی آنان است آرامش زندگی خود را برهم می‌زنند.

موسس موسسه سفیران فرهنگ و اندیشه در خصوص حل نزاع که ناشی از هیجانات نادرست کودک درون زوجین می‌باشد، افزود: به منظورحل این گونه درگیری‌ها بهتر که از شخصیت بالغ استفاده شود. به این دلیل که این شخصیت اهل صبر، امید، نشاط، آینده نگری و از همه مهمتر اعتدال وانعطاف است.

پورحسینیان با طرح این سوال که با وجود شخصیت‌های والد و کودک در درون خودمان چگونه باید آرامش در زندگی ایجاد کنیم؟ خاطرنشان کرد: در زمان نزاع با سه الی ۱۰ ثانیه سکوت و صبر یکسری از برخوردهای والد و کودک را قادریم که بالغ کنیم.

وی با اشاره به این نکته که ایجاد ناراحتی بین زن وشوهر امری طبیعی است؛ اما باقی‌ماندن این ناراحتی و تبدیل ناراحتی به خشم سم است، متذکر شد: صبر و سکوت بهترین راهکار به منظور حل کردن این مسائل در بین یکدیگر است.

این کارشناس مسائل خانواده به ارائه راهکار در زمینه حل نزاع بین زوجین پرداخت و گفت: سرنوشت و خوشبختی زندگی زوجین در میان دستان خودشان قراردارد و نباید آن را از دیگران تقاضا کنند. رفتار ما رفتار طرف مقابل‌مان را می‌سازد و برای داشتن یک رفتار خوب نیاز به هر سه شخصیت درونی خود داریم که با تمرین در دوران عقد قادر به کنترل آنها می‌باشیم.

پورحسینیان به چند راه‌حل دیگر در جلوگیری ار ایجاد نزاع اشاره و بیان کرد: علائم والد و کودک را در اطراف خود باید بشناسیم، صبر و مکث ۱۰ ثانیه در زمان درگیری، به جای قضاوت زود هنگام رفتار طرف مقابل، بهتر است از او سوال بپرسیم و به جای تحمیل عقید به همسر خود پشنهاد ارائه کنید، از جمله راهکارهای حل نزاع و جلوگیری از ایجاد آن است.
وی در بخش پایانی سخنان خود به شخصیت سوم انسان یعنی بلوغ اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد بالای ۳۰ سال هنوز به بلوغ فکری نرسیده‌اند تا جایی که حاضر به تشکیل زندگی نمی‌باشند.
-
-


منبع: خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 39082

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39082/افزایش-طلاق-افراد-دلیل-عدم-کنترل-کودک-درونشان

میگنا
  https://www.migna.ir