کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روان شناسان با انجام مداخلات روانی اجتماعی به کمک حادثه دیدگان برخورد قطار سمنان آمدند

5 آذر 1395 ساعت 23:10

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: روانشناسان تیم های مداخله روانی اجتماعی، برای حادثه دیدگان سانحه برخورد قطارهای مسافری در بیمارستان های کوثر سمنان و ولایت دامغان فعال بود و به این افراد مشاوره ارایه شد.


به گزارش میگنا جعفر جندقی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم های مداخله روانی اجتماعی به منظور پیشگیری از اختلالات روانی پس از حادثه ( PTSD) که به طور معمول در دوره های کوتاه و میان مدت پس از حادثه برای حادثه دیدگان اتفاق می افتد، فعال شد.
وی ادامه داد: تیم های مداخله روانی اجتماعی شامل یک گروه سه نفره خانم در بیمارستان کوثر سمنان و گروه سه نفره در بیمارستان ولایت دامغان شامل یک خانم و 2 آقا، همگی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی فعال بودند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به انجام مشاوره های روانشناختی تیم های مداخله روانی اجتماعی برای حادثه دیدگان، مجروحان، مسافران و همراهان آنها، گفت: این مشاوره شامل بازگویی روانشناختی توسط بیمار، دلجویی و همدلی با بیماران به منظور کاهش فشار عصبی و ایجاد آرامش در بیماران بوده است.

جندقی با اشاره به رویکرد بلندمدت در مداخله روانی اجتماعی برای بیماران اینگونه حوادث ادامه داد: در کنار انجام مشاوره، نشانی محل سکونت حادثه دیگان نیز اخذ شد تا با هماهنگی با پایگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت بیماران و همراهان، مداخله روانی اجتماعی برای این افراد در آینده ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: روانشناسان حاضر در این مداخله روانی اجتماعی از مراکز خدمات جامع سلامت زیر نظر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بودند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مجروحان این سانحه از صبح امروز در شهرهای سمنان و دامغان خدمات درمانی دریافت کردند و تمام نیروها و مراکز درمانی استان به خاطر این سانحه آماده باش بود.
در سانحه برخورد قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان- مشهد در صبح روز جمعه، حدود 100 نفر مجروح شدند و بیش از 30 نفر جان باختند. حادثه دیدگان این سانحه در بیمارستانهای ولایت دامغان و کوثر سمنان خدمات درمانی دریافت کردند و اکنون هفت بیمار در سمنان و 18 بیمار در دامغان بستری هستند.
-
خبرنگار: مصطفی دهقان


کد مطلب: 39234

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39234/روان-شناسان-انجام-مداخلات-روانی-اجتماعی-کمک-حادثه-دیدگان-برخورد-قطار-سمنان-آمدند

میگنا
  https://www.migna.ir