عذر خواهی حاجی بابایی از فرهنگیان بابت فیلم ساختگی+ تجزيه و تحليل واقعه
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضا و جو مناسب در آموزش و پرورش، آمریکا و اسرائیل را وادار کرده است که بروند و فیلم دروغین بسازند، از همه فرهنگیان بابت فیلم مشکوک و ساختگی تنبیه دانش آموزان که در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی پخش شده است، عذرخواهی کرد.
به گزارش مهر، حمید رضا حاجی بابایی در نخستین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان دوره دبستانی "جابربن حیان" اظهار داشت: طرح جابربن حیان سال آینده در 10 درصد مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود و در حال حاضر 53 هزار معلم ابتدایی در این طرح همکاری داشته اند. وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستانی 20 اقدام مهم در طول 20 ماه انجام داده است، افزود: طرح قرآن کریم برای سوم ابتدایی، طرح بسیار موفقی بود که انجام پذیرفت و باید دیگر پایه های تحصیلی را نیز تحت پوشش قرار دهیم. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه ابتدایی باید از مشاوره برخوردار باشند که این موضوع را آغاز کرده ایم همچنین همه مدارس ابتدایی باید دارای معلم ورزش باشند. حاجی بابایی، طرح شنای صبا و 24 ساعته کردن دوره ابتدایی را از دیگر طرحهای اجرا شده در معاونت ابتدایی دانست و تصریح کرد: طرح تعطیلی پنجشنبه ها نیز که با استقبال اکثر خانواده ها روبرو شده سبب شور و نشاط و انگیزه دانش آموزان شده است. وی گفت: همه کتابهای ابتدایی را در راستای جشنواره جابربن حیان تغییر می دهیم زیرا حجم کتاب دانش آموز را صاحب تفکر و اندیشه نمی کند. وزیر آموزش و پرورش ایجاد معاونت ابتدایی را برای نخستین بار از طرحهای جدید وزارتخانه دانست و گفت: در حال حاضر کارشناسی قرآن در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است و 8 هزار مجتمع ترنم ولایت، فعالیت خود را آغاز کرده اند. حاجی بابایی با اشاره به آغاز طرح هوشمندسازی مدارس ابتدایی بیان داشت: دانش آموزان باید فناوریهای جدید را در دوره ابتدایی بیاموزند که خوشبختانه از همان روزهای نخست این کار آغاز شده است. وی ایجاد معاونتهای اجرایی در ابتدایی، طرح در محضر قرآن برای معلمین ابتدایی، ایجاد شرایط ارتقا برای معلمین ابتدایی و ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در نوبت صبح را از دیگر طرحهای معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستان ذکر کرد. حاجی بابایی گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد مدارس ابتدایی با ساماندهی مدیران کلاس هایشان در نوبت صبح برگزار می شود و این امر تنها با برنامه ریزی و مدیریت خوب و مطلوب روی داده است. وی ادامه داد: برای نخستین بار معاونت ابتدایی در همه مراحل به زنان سپرده شده است زیرا با توجه به روحیاتی که دانش آموزان ابتدایی دارند انجام این کار بهتر و مثمرثمرتر است و 60 درصد معلمان ابتدایی نیز خانم هستند. وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر طرح ارزشیابی توصیفی تا سوم ابتدایی پیش رفته که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است همچنین طرح کتابخانه های کلاسی نیز از دیگر طرحهایی است که دانش آموزان با مدیریت معلم از کتابخانه موجود در کلاس استفاده می کنند. حاجی بابایی ادامه داد: اگر ما در دوره ابتدایی موفق شویم در دوره های راهنمایی و دبیرستان نیز موفق خواهیم شد . وی با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: راه رسیدن به جایگاه تحول بنیادین شامل تفکر، خلاقیت و پویایی آن است که شرایطی ایجاد کنیم که دانش آموز فکر کند . وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل ارزشیابی و کار توصیفی در ابتدایی آن است که دانش آموز را به سمتی پیش ببریم تا آنچه را که لازم است بیاموزد و به سمت استدلالی کردن، خلاقیت و نوآوری پیش رود. حاجی بابایی اظهار کرد: نباید دانش آموز را بیش از اندازه در کلاس نگه داریم و ساعات کلاس اول و دوم و سوم ابتدایی باید با کلاس پنجم ابتدایی اختلاف داشته باشد. فيلم "تنبيه بدني دانشآموزان " يك برنامه ساختگي عليه نظام است
وزير آموزش و پرورش گفت: فيلمي كه اخيراً از تنبيه بدني دانشآموزان ايراني پخش شده است، دروغ و مشكوك است و يك برنامه ساختگي عليه نظام جمهوري اسلامي است. به گزارش فارس ، حميدرضا حاجي بابايي امروز در حاشيه اختتاميه نخستين جشنواره كشوري جابربن حيان كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تأييد يا تكذيب محتواي فيلم پخش شده در برخي از رسانههاي جهان با موضوع تنبيه بدني دانشآموزان ايراني اظهار داشت: اولا اين فيلم دروغ، مشكوك و نوعي فيلمسازي است كه حداقل در دوره مسئوليت من اتفاق نيفتاده است و براي من نيز بسيار اهميت دارد كه بررسي كنم كه چرا چنين اتفاقاتي ميافتد. وي ادامه داد: اتفاقي كه در فيلم به نمايش درآمده در چند سال قبل اتفاق افتاده و البته مشكوك است چرا كه تا به امروز در هيچ كجاي كشور سراغ ندارم كه معلمي پيدا شود كه اينطور به دانشآموزان دستور دهد تا همديگر را كتككاري كنند و راديو و تلويزيون بيبيسي و راديو آمريكا و تلويزيون آمريكا نيز آن را پخش كنند و در داخل نيز برخيها به طور مشكوك آن را دنبال كنند. حاجي بابايي با بيان اينكه: "بهنظر من اين حركت يك برنامه ساختگي نهفقط عليه آموزش و پرورش بلكه عليه نظام جمهوري بوده است، اظهار داشت: براي پيگيري قضايي نميتوانيم رژيم صهيونيستي را تحويل دادگستري دهيم و برخي از رسانههاي داخلي هم كه اين فيلم را از رژيم صهيونيستي كپي كردهاند برايشان كفايت ميكند و نياز نيست كه كسي كار آنها را محكوم كند. وي در رابطه با فيلم پخش شده از تنبيه يكي از دانشآموزان در استخر در جريان طرح آموزش شنا خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: آيا شما ميتوانيد بگوييد كه تمام خبرنگاران آدمهاي خوبي هستند و آيا وزير ارشاد ميتواند تضمين كند كه هيچ خبرنگاري در طول تاريخ دچار مشكل نميشود بنابراين هيچكس وجود اين مشكلات را توجيه نميكند و نه من و نه هيچ وزيري در آينده نميتواند تعهد كند كه هيچكس در حوزه مسئوليت او دچار اشتباه نشود اما دفاع من از معلماني است كه اكثريت قريب به اتفاق آنان صادقانه در خدمت نظام هستند و مظلوم نيز واقع ميشوند. فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "
فارس: اين بار بيگانگان هستند كه انگشت اتهام را به سوي آموزش و پرورش گرفتند؛ آنها با پخش فيلمي كوتاه و پُر ابهام از تنبيه دو دانشآموز توسط معلمي جوان، به وضعيت نامطلوب حقوق بشر در ايران و وضعيت ناسالم نظام آموزش و پرورش ايران پرداختند. ماجراي تنبيه بدني دانشآموزان به امروز و ديروز ختم نميشود بلكه قدمتي از زمان تشكيل مكتبخانهها و آموزش كودكان دارد. از همان زمان كه دانشآموزان را به خاطر هر نوع اشتباهي به فلك ميبستند و حتي اين فلك بستنها به ترك تحصيل بسياري از كودكان انجاميد. از آن زمان تاكنون نيز بحث تنبيه بدني وجود دارد و به رغم رشد تكنولوژي و توجه بيش از پيش به كودكان در آموزش، باز هم پرونده تنبيهبدني بسته نشده است و هنوز هم كه هنوز است شاهد تنبيه بدني در برخي از مدارس هستيم. كمتر كسي است كه خاطرهاي از تنبيهبدني در مدارس نداشته باشد و گاهي به عنوان بدترين روزهاي زندگي از آن ياد نكند. تنبيهبدني در اين دوره حتي به جراحتهاي بسيار شديد و مرگ دانشآموزان نيز انجاميده است. مسئولان وزارت آموزش و پرورش هربار در پاسخ به رويدادهاي صورت گرفته درباره تنبيهبدني دانشآموزان با بيان اينكه «با اينگونه اقدامات برخورد ميشود»، واكنش نشان ميدهند اما باز هم در گوشهاي ديگر از كشور ماجراي تلخ تنبيهبدني و تأثير نامطلوب آن منتشر ميشود. اين بار ماجراي تنبيه بدني توسط رسانههاي خودي مطرح نشده است بلكه بيگانگان هستند كه انگشت اتهام را به سوي آموزش و پرورش گرفتند؛ آنها با پخش فيلمي كوتاه از تنبيه دو دانشآموز توسط معلمي جوان، به وضعيت نامطلوب حقوق بشر در ايران و وضعيت ناسالم نظام آموزش و پرورش ايران پرداختند. جدا از ماجراي تنبيهبدني كه در كشور وجود دارد و نبايد ناديده گرفت، چندين علامت سؤال است كه در برابر اين ماجرا وجود دارد و آن اينكه چرا اين تصاوير مصنوعي است؟ چرا كودكان در برابر سيليهاي معلم، هيچ عكسالعملي نشان نميدهند؟ چرا كسي گريه و زاري نميكند؟حتي دانشآموزان در برابر سيلي خوردن از يكديگر صبوري به خرج ميدهند. آنچه نبايد ناديده گرفت اين است كه اگر كودك هر روز هم تنبيهبدني شود، باز هم در برابر تنبيهبدني واكنش نشان ميدهد و سعي در توجيه عمل خود يا التماس براي تنبيه نشدن ميكند و اينگونه نيست كه بدون هيچ عكسالعملي تنبيه شود. نكته جالبتر اينكه، فردي در حال فيلمبرداري از اين واقعه است؛ اينكه در آن مدرسه كه به نظر ميآيد روستايي باشد، دانشآموزي در حال فيلمبرداري از صحنه تنبيهبدني همكلاسيهايش باشد، به نظر طنزي بيش نباشد پس فردي به جز دانشآموزان در حال فيلمبرداري از واقعه است و پرسش اينجاست كه چه كسي در حال فيلمبرداري است؛ مدير يا معلمان ديگر، شايد هم والدين دانشآموزان! باز هم نكته جالب اينكه نه معلم و نه دانشآموزان به اين فيلمبرداري توجه نميكنند و بيشتر به نظر ميآيد كه از قبل آگاه شدند كه فيلمي از آنها تهيه ميشود؛ از سوي ديگر اين فيلم در زمان تعطيلي مدارس و در يك كلاس تقريباً خالي منتشر شده است. آنچه مسلم است، تنبيه بدني اقدامي بسيار ناپسند از سوي هر فردي است كه انجام ميدهد اما اينكه برخي با تهيه يك فيلم، به دنبال نشان دادن جو متشنج از فضاي آموزش و پرورش ايران باشند، بحث ديگري است. به نظر ميآيد مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خصوص روابط عمومي اين وزارتخانه بايد در رصد اخبار آموزش و پرورش در رسانهها سرعت خود را افزايش دهند و با اطلاعرساني مناسب و شفاف درباره اخبار منتشره، ضمن تأييد يا تكذيب اين دست از موضوعات، به پرسشها و نگرانيهاي جامعه از فضاي آموزش و پرورش پاسخ دهند. زمان ساخت فيلم "تنبيه دانشآموزان " مربوط به چند سال پيش است
در پي انتشار يادداشتي با عنوان «فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "» در اين خبرگزاري، مركز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: نتيجه بررسيها حاكي از آن است كه فيلم "تنبيهبدني دانشآموزان " مربوط به چند سال پيش است. در پي يادداشتي كه امروز با عنوان «فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "» در خبرگزاري فارس منتشر شد، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: ضمن سپاس از تعهد ارزشمدارانه آن خبرگزاري وزين و حساسيت زايدالوصف در تشخيص ترفندهاي دشمنان قسم خورده نظام مقدس و مظلوم جمهوري اسلامي ايران، به استحضار ميرساند همانگونه كه از يادداشت آن خبرگزاري بر ميآيد اين فيلم كاملاً ساختگي و با حمايت يكي از سايتها بر گرفته از سايت يوتيوب از سايتهاي سرسخت و مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و با هدف مخدوش كردن چهره نظام اسلامي مخصوصاً فرهنگيان عزيز به عنوان سكاندار نظام تعليم وتربيت، صورت گرفته است. مسئولين اين وزارتخانه از همان ابتداء در مصاحبههاي خود واكنش نشان داده و مركز اطلاع رساني و روابط عمومي هم در واكنش به برخي از سايتهاي داخي كه متاسفانه هم آوا با جريان هاي معاند نظام ازجمله BBC و VOAبه پوشش اين گزارش كذب پرداخته بودند، تكذيبيه ارسال كرده كه البته به دليل اغراض خاص مبهم وبرخلاف قانون از انعكاس پاسخ اين وزارتخانه سرباز زدهاند و هرگونه مذاكره و گفتوگو در اين خصوص منتج به نتيجه زود هنگام نشد و اداره كل حراست اين وزارتخانه نيز از همان ابتدا به اين موضوع ورود پيدا كرده و به بررسي و اقدامات خاص خود در اين خصوص اقدام كرد كه اميدواريم از مجاري قانوني نتايج آن اعلام شود البته به شكلي كه باعث ضربه و آسيب بيشتر به نظام مقدس جمهوري اسلامي نباشد. نتيجه بررسيها حاكي از آن است كه اين فيلمها ساختگي و زمان ساخت آنها هم مربوط به چند سال پيش است و حال رسانههاي بيگانه و برخي سايتها اقدام به انعكاس آن كردهاند و البته ناشيانه اقدام به پوشش وسيع آن نمودهاند. آن هم در ايام تعطيلي مدارس. در كذب بودن اين فيلم همان بس كه آن را مربوط به روستاي ناشكي در استان كرمان معرفي كرده بودند حال آنكه مسئولين اين استان اعلام كردند كه چنين روستايي به هيچ وجه در جغرافياي اين استان قرار ندارد. البته نبايد كينه رسانههايي از جمله BBC و VOA را از فرهنگيان عزيز باعث تعجب دانست چرا كه رشد جهشي علمي كشور از جمله سلولهاي بنيادين، انرژي هستهاي، نانو، سد سازي قدرت دفاعي كشور و غيره را فرهنگيان عزيز رقم زدهاند؛ حمله و تخريب استكبار به جامعه فرهنگيان نوعي عصبانيت آنها از موقعيت نظام تعليم و تربيت و رضايتمندي فرهنگيان مخصوصاً درچندسال اخيراست. البته وزارت آموزش و پرورش براي سايت خبري داخلي كه در دامن جمهوري اسلامي ايران قرار دارن اما در جهت نشر اكاذيب اقدام كرده و تيشه برداشته و درجهت تخريب نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانسته يا ندانسته (البته احتمال ندانسته بودن آن كم است) اقدام كرده است، بسيار متاسف است و بايد براي گرداننده يا گردانندگان اين سايت بيشتر تاسف خورد و البته بايد قانون با اين موارد برخورد كند. لینک فیلم های تنبیه دانش آموزان از سايت فردانيوز : http://www.fardanews.com/fa/news/153282/%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AE%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF!-+-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86
به گزارش مهر، حمید رضا حاجی بابایی در نخستین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان دوره دبستانی "جابربن حیان" اظهار داشت: طرح جابربن حیان سال آینده در 10 درصد مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود و در حال حاضر 53 هزار معلم ابتدایی در این طرح همکاری داشته اند. وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستانی 20 اقدام مهم در طول 20 ماه انجام داده است، افزود: طرح قرآن کریم برای سوم ابتدایی، طرح بسیار موفقی بود که انجام پذیرفت و باید دیگر پایه های تحصیلی را نیز تحت پوشش قرار دهیم. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه ابتدایی باید از مشاوره برخوردار باشند که این موضوع را آغاز کرده ایم همچنین همه مدارس ابتدایی باید دارای معلم ورزش باشند. حاجی بابایی، طرح شنای صبا و 24 ساعته کردن دوره ابتدایی را از دیگر طرحهای اجرا شده در معاونت ابتدایی دانست و تصریح کرد: طرح تعطیلی پنجشنبه ها نیز که با استقبال اکثر خانواده ها روبرو شده سبب شور و نشاط و انگیزه دانش آموزان شده است. وی گفت: همه کتابهای ابتدایی را در راستای جشنواره جابربن حیان تغییر می دهیم زیرا حجم کتاب دانش آموز را صاحب تفکر و اندیشه نمی کند. وزیر آموزش و پرورش ایجاد معاونت ابتدایی را برای نخستین بار از طرحهای جدید وزارتخانه دانست و گفت: در حال حاضر کارشناسی قرآن در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است و 8 هزار مجتمع ترنم ولایت، فعالیت خود را آغاز کرده اند. حاجی بابایی با اشاره به آغاز طرح هوشمندسازی مدارس ابتدایی بیان داشت: دانش آموزان باید فناوریهای جدید را در دوره ابتدایی بیاموزند که خوشبختانه از همان روزهای نخست این کار آغاز شده است. وی ایجاد معاونتهای اجرایی در ابتدایی، طرح در محضر قرآن برای معلمین ابتدایی، ایجاد شرایط ارتقا برای معلمین ابتدایی و ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در نوبت صبح را از دیگر طرحهای معاونت آموزش ابتدایی و پیش دبستان ذکر کرد. حاجی بابایی گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد مدارس ابتدایی با ساماندهی مدیران کلاس هایشان در نوبت صبح برگزار می شود و این امر تنها با برنامه ریزی و مدیریت خوب و مطلوب روی داده است. وی ادامه داد: برای نخستین بار معاونت ابتدایی در همه مراحل به زنان سپرده شده است زیرا با توجه به روحیاتی که دانش آموزان ابتدایی دارند انجام این کار بهتر و مثمرثمرتر است و 60 درصد معلمان ابتدایی نیز خانم هستند. وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر طرح ارزشیابی توصیفی تا سوم ابتدایی پیش رفته که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است همچنین طرح کتابخانه های کلاسی نیز از دیگر طرحهایی است که دانش آموزان با مدیریت معلم از کتابخانه موجود در کلاس استفاده می کنند. حاجی بابایی ادامه داد: اگر ما در دوره ابتدایی موفق شویم در دوره های راهنمایی و دبیرستان نیز موفق خواهیم شد . وی با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: راه رسیدن به جایگاه تحول بنیادین شامل تفکر، خلاقیت و پویایی آن است که شرایطی ایجاد کنیم که دانش آموز فکر کند . وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل ارزشیابی و کار توصیفی در ابتدایی آن است که دانش آموز را به سمتی پیش ببریم تا آنچه را که لازم است بیاموزد و به سمت استدلالی کردن، خلاقیت و نوآوری پیش رود. حاجی بابایی اظهار کرد: نباید دانش آموز را بیش از اندازه در کلاس نگه داریم و ساعات کلاس اول و دوم و سوم ابتدایی باید با کلاس پنجم ابتدایی اختلاف داشته باشد. فيلم "تنبيه بدني دانشآموزان " يك برنامه ساختگي عليه نظام است
وزير آموزش و پرورش گفت: فيلمي كه اخيراً از تنبيه بدني دانشآموزان ايراني پخش شده است، دروغ و مشكوك است و يك برنامه ساختگي عليه نظام جمهوري اسلامي است. به گزارش فارس ، حميدرضا حاجي بابايي امروز در حاشيه اختتاميه نخستين جشنواره كشوري جابربن حيان كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تأييد يا تكذيب محتواي فيلم پخش شده در برخي از رسانههاي جهان با موضوع تنبيه بدني دانشآموزان ايراني اظهار داشت: اولا اين فيلم دروغ، مشكوك و نوعي فيلمسازي است كه حداقل در دوره مسئوليت من اتفاق نيفتاده است و براي من نيز بسيار اهميت دارد كه بررسي كنم كه چرا چنين اتفاقاتي ميافتد. وي ادامه داد: اتفاقي كه در فيلم به نمايش درآمده در چند سال قبل اتفاق افتاده و البته مشكوك است چرا كه تا به امروز در هيچ كجاي كشور سراغ ندارم كه معلمي پيدا شود كه اينطور به دانشآموزان دستور دهد تا همديگر را كتككاري كنند و راديو و تلويزيون بيبيسي و راديو آمريكا و تلويزيون آمريكا نيز آن را پخش كنند و در داخل نيز برخيها به طور مشكوك آن را دنبال كنند. حاجي بابايي با بيان اينكه: "بهنظر من اين حركت يك برنامه ساختگي نهفقط عليه آموزش و پرورش بلكه عليه نظام جمهوري بوده است، اظهار داشت: براي پيگيري قضايي نميتوانيم رژيم صهيونيستي را تحويل دادگستري دهيم و برخي از رسانههاي داخلي هم كه اين فيلم را از رژيم صهيونيستي كپي كردهاند برايشان كفايت ميكند و نياز نيست كه كسي كار آنها را محكوم كند. وي در رابطه با فيلم پخش شده از تنبيه يكي از دانشآموزان در استخر در جريان طرح آموزش شنا خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: آيا شما ميتوانيد بگوييد كه تمام خبرنگاران آدمهاي خوبي هستند و آيا وزير ارشاد ميتواند تضمين كند كه هيچ خبرنگاري در طول تاريخ دچار مشكل نميشود بنابراين هيچكس وجود اين مشكلات را توجيه نميكند و نه من و نه هيچ وزيري در آينده نميتواند تعهد كند كه هيچكس در حوزه مسئوليت او دچار اشتباه نشود اما دفاع من از معلماني است كه اكثريت قريب به اتفاق آنان صادقانه در خدمت نظام هستند و مظلوم نيز واقع ميشوند. فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "
فارس: اين بار بيگانگان هستند كه انگشت اتهام را به سوي آموزش و پرورش گرفتند؛ آنها با پخش فيلمي كوتاه و پُر ابهام از تنبيه دو دانشآموز توسط معلمي جوان، به وضعيت نامطلوب حقوق بشر در ايران و وضعيت ناسالم نظام آموزش و پرورش ايران پرداختند. ماجراي تنبيه بدني دانشآموزان به امروز و ديروز ختم نميشود بلكه قدمتي از زمان تشكيل مكتبخانهها و آموزش كودكان دارد. از همان زمان كه دانشآموزان را به خاطر هر نوع اشتباهي به فلك ميبستند و حتي اين فلك بستنها به ترك تحصيل بسياري از كودكان انجاميد. از آن زمان تاكنون نيز بحث تنبيه بدني وجود دارد و به رغم رشد تكنولوژي و توجه بيش از پيش به كودكان در آموزش، باز هم پرونده تنبيهبدني بسته نشده است و هنوز هم كه هنوز است شاهد تنبيه بدني در برخي از مدارس هستيم. كمتر كسي است كه خاطرهاي از تنبيهبدني در مدارس نداشته باشد و گاهي به عنوان بدترين روزهاي زندگي از آن ياد نكند. تنبيهبدني در اين دوره حتي به جراحتهاي بسيار شديد و مرگ دانشآموزان نيز انجاميده است. مسئولان وزارت آموزش و پرورش هربار در پاسخ به رويدادهاي صورت گرفته درباره تنبيهبدني دانشآموزان با بيان اينكه «با اينگونه اقدامات برخورد ميشود»، واكنش نشان ميدهند اما باز هم در گوشهاي ديگر از كشور ماجراي تلخ تنبيهبدني و تأثير نامطلوب آن منتشر ميشود. اين بار ماجراي تنبيه بدني توسط رسانههاي خودي مطرح نشده است بلكه بيگانگان هستند كه انگشت اتهام را به سوي آموزش و پرورش گرفتند؛ آنها با پخش فيلمي كوتاه از تنبيه دو دانشآموز توسط معلمي جوان، به وضعيت نامطلوب حقوق بشر در ايران و وضعيت ناسالم نظام آموزش و پرورش ايران پرداختند. جدا از ماجراي تنبيهبدني كه در كشور وجود دارد و نبايد ناديده گرفت، چندين علامت سؤال است كه در برابر اين ماجرا وجود دارد و آن اينكه چرا اين تصاوير مصنوعي است؟ چرا كودكان در برابر سيليهاي معلم، هيچ عكسالعملي نشان نميدهند؟ چرا كسي گريه و زاري نميكند؟حتي دانشآموزان در برابر سيلي خوردن از يكديگر صبوري به خرج ميدهند. آنچه نبايد ناديده گرفت اين است كه اگر كودك هر روز هم تنبيهبدني شود، باز هم در برابر تنبيهبدني واكنش نشان ميدهد و سعي در توجيه عمل خود يا التماس براي تنبيه نشدن ميكند و اينگونه نيست كه بدون هيچ عكسالعملي تنبيه شود. نكته جالبتر اينكه، فردي در حال فيلمبرداري از اين واقعه است؛ اينكه در آن مدرسه كه به نظر ميآيد روستايي باشد، دانشآموزي در حال فيلمبرداري از صحنه تنبيهبدني همكلاسيهايش باشد، به نظر طنزي بيش نباشد پس فردي به جز دانشآموزان در حال فيلمبرداري از واقعه است و پرسش اينجاست كه چه كسي در حال فيلمبرداري است؛ مدير يا معلمان ديگر، شايد هم والدين دانشآموزان! باز هم نكته جالب اينكه نه معلم و نه دانشآموزان به اين فيلمبرداري توجه نميكنند و بيشتر به نظر ميآيد كه از قبل آگاه شدند كه فيلمي از آنها تهيه ميشود؛ از سوي ديگر اين فيلم در زمان تعطيلي مدارس و در يك كلاس تقريباً خالي منتشر شده است. آنچه مسلم است، تنبيه بدني اقدامي بسيار ناپسند از سوي هر فردي است كه انجام ميدهد اما اينكه برخي با تهيه يك فيلم، به دنبال نشان دادن جو متشنج از فضاي آموزش و پرورش ايران باشند، بحث ديگري است. به نظر ميآيد مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خصوص روابط عمومي اين وزارتخانه بايد در رصد اخبار آموزش و پرورش در رسانهها سرعت خود را افزايش دهند و با اطلاعرساني مناسب و شفاف درباره اخبار منتشره، ضمن تأييد يا تكذيب اين دست از موضوعات، به پرسشها و نگرانيهاي جامعه از فضاي آموزش و پرورش پاسخ دهند. زمان ساخت فيلم "تنبيه دانشآموزان " مربوط به چند سال پيش است
در پي انتشار يادداشتي با عنوان «فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "» در اين خبرگزاري، مركز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: نتيجه بررسيها حاكي از آن است كه فيلم "تنبيهبدني دانشآموزان " مربوط به چند سال پيش است. در پي يادداشتي كه امروز با عنوان «فيلمي پُر از ابهام از "تنبيهبدني دانشآموزان "» در خبرگزاري فارس منتشر شد، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: ضمن سپاس از تعهد ارزشمدارانه آن خبرگزاري وزين و حساسيت زايدالوصف در تشخيص ترفندهاي دشمنان قسم خورده نظام مقدس و مظلوم جمهوري اسلامي ايران، به استحضار ميرساند همانگونه كه از يادداشت آن خبرگزاري بر ميآيد اين فيلم كاملاً ساختگي و با حمايت يكي از سايتها بر گرفته از سايت يوتيوب از سايتهاي سرسخت و مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و با هدف مخدوش كردن چهره نظام اسلامي مخصوصاً فرهنگيان عزيز به عنوان سكاندار نظام تعليم وتربيت، صورت گرفته است. مسئولين اين وزارتخانه از همان ابتداء در مصاحبههاي خود واكنش نشان داده و مركز اطلاع رساني و روابط عمومي هم در واكنش به برخي از سايتهاي داخي كه متاسفانه هم آوا با جريان هاي معاند نظام ازجمله BBC و VOAبه پوشش اين گزارش كذب پرداخته بودند، تكذيبيه ارسال كرده كه البته به دليل اغراض خاص مبهم وبرخلاف قانون از انعكاس پاسخ اين وزارتخانه سرباز زدهاند و هرگونه مذاكره و گفتوگو در اين خصوص منتج به نتيجه زود هنگام نشد و اداره كل حراست اين وزارتخانه نيز از همان ابتدا به اين موضوع ورود پيدا كرده و به بررسي و اقدامات خاص خود در اين خصوص اقدام كرد كه اميدواريم از مجاري قانوني نتايج آن اعلام شود البته به شكلي كه باعث ضربه و آسيب بيشتر به نظام مقدس جمهوري اسلامي نباشد. نتيجه بررسيها حاكي از آن است كه اين فيلمها ساختگي و زمان ساخت آنها هم مربوط به چند سال پيش است و حال رسانههاي بيگانه و برخي سايتها اقدام به انعكاس آن كردهاند و البته ناشيانه اقدام به پوشش وسيع آن نمودهاند. آن هم در ايام تعطيلي مدارس. در كذب بودن اين فيلم همان بس كه آن را مربوط به روستاي ناشكي در استان كرمان معرفي كرده بودند حال آنكه مسئولين اين استان اعلام كردند كه چنين روستايي به هيچ وجه در جغرافياي اين استان قرار ندارد. البته نبايد كينه رسانههايي از جمله BBC و VOA را از فرهنگيان عزيز باعث تعجب دانست چرا كه رشد جهشي علمي كشور از جمله سلولهاي بنيادين، انرژي هستهاي، نانو، سد سازي قدرت دفاعي كشور و غيره را فرهنگيان عزيز رقم زدهاند؛ حمله و تخريب استكبار به جامعه فرهنگيان نوعي عصبانيت آنها از موقعيت نظام تعليم و تربيت و رضايتمندي فرهنگيان مخصوصاً درچندسال اخيراست. البته وزارت آموزش و پرورش براي سايت خبري داخلي كه در دامن جمهوري اسلامي ايران قرار دارن اما در جهت نشر اكاذيب اقدام كرده و تيشه برداشته و درجهت تخريب نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانسته يا ندانسته (البته احتمال ندانسته بودن آن كم است) اقدام كرده است، بسيار متاسف است و بايد براي گرداننده يا گردانندگان اين سايت بيشتر تاسف خورد و البته بايد قانون با اين موارد برخورد كند. لینک فیلم های تنبیه دانش آموزان از سايت فردانيوز : http://www.fardanews.com/fa/news/153282/%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AE%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF!-+-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86