جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
کد مطلب: 39327
۲
۱
وزیر بهداشت سوئد:

دنیا باید به سمت نظام سلامت تاب آور برود +تصاوير

دنیا باید به سمت نظام سلامت تاب آور برود +تصاوير
به گزارش میگنا گابریل ویک استورم که برای دیدار با وزیر بهداشت کشورمان به تهران سفر کرده است، در گفتگو با مهر، اظهارداشت: کشورهای دنیا برای اینکه در مسیر ارتقای حوزه سلامت دچار مشکل و چالش نشوند، می بایست به سمت ایجاد نظام سلامت تاب آور گام بردارند.

به گفته این وزیر ۳۱ ساله که مدرک پزشکی هم ندارد، داشتن نظام سلامت تاب آور شامل همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: مطمئنا جهان برای فائق آمدن بر چالش های پیش روی نظام سلامت، هیچ راهکار دیگری به غیر نظام سلامت تاب آور پیش رو ندارد و آلترناتو دیگری غیرقابل تصور است.

وزیر بهداشت عمومی و ورزش سوئد همچنین بر ایجاد نظام سلامت عدالت محور اشاره کرد و افزود: بیماری های غیرواگیر، از دیگر چالش های پیش روی نظام های سلامت است که می بایست برای آن راهکارها و تدابیری بیاندیشند.

گابریل ویک استورم در پاسخ به این سئوال که وضعیت صادرات و واردات دارو در کشورش به چه صورت است، گفت: در این زمینه دولت ملی سوئد تصمیم گیرنده نیست، بلکه یک سازمان دولتی بر اساس کیفیت داروها، برای آنها سوبسید در نظر می گیرد. اما، آنچه مهم است این است که نظارت بر داروهای وارداتی و صادراتی، از اولویت های دولت ملی است.

وی در ارتباط با وضعیت نیروی پرستاری در کشور سوئد نیز گفت: به شدت با کمبود نیروی پرستاری دارای مهارت های خاص مواجه هستیم و بر همین اساس، دولت با سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی آموزشگاه ها، در صدد تربیت پرستار متخصص است.



وزیر بهداشت در دیدار همتای سوئدی؛
نظام سلامت سوئد می تواند الگوی نظام بیمه ای کشور باشد
وزیر بهداشت گفت: دولت سوئد با مشارکت مردم و یکپارچکی حوزه سلامت، شرایط بهداشتی درمانی مطلوبی را برای مردمشان فراهم کرده است.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت عمومی و ورزش سوئد، اظهارداشت: در سوئد اگر کسی بیمار شود هیچ دغدغه ای به جز بیماری و رنج آن ندارد و بیمه ها مردم را حمایت می کنند و سیستم پیشگیری قوی دارند.
وی با اشاره به اینکه بر خلاف کشور ما که درآمدهایمان متکی به فروش نفت است، گفت: در سوئد خدمات بهداشتی و درمانی از مالیاتی که مردم پرداخت می کنند، هزینه می شود و البته مردم هم مالیات را به خوبی پرداخت می کنند و رقم مالیات نیز بالاست بنابراین خدمات دهی دولت نیز بسیار مناسب است.
هاشمی با بیان اینکه در کشور سوئد نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز برقرار است، افزود: تعداد تخت بیمارستانی، پرستار و پزشک نیز مطابق استانداردهای بین المللی است و نظام سلامت این کشور الگویی است که می تواند برای نظام سلامت ما تعریف شود.
وزیر بهداشت با اشاره به نقش و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری ها و افزایش وزن، گفت: به همین دلیل است که در سوئد یک نفر مسئولیت وزارتخانه های بهداشت و ورزش را بر عهده دارد.
مرجع : عكس از: وزارت بهداشت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد امین عظیم زادگان
Satellite Provider
کاش در امر آموزش و پرورش هم از تجارب این کشور استفاده کنیم. انتخاب خوبیه
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد