کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام شد

21 آذر 1395 ساعت 17:51

به گفته وی، سامانه منادا به گونه ای طراحی شده که نیازی به تردد دانشجو به واحدهای مبدا و مقصد نبوده و در صورت موافقت با درخواست، دانشجو به طور مستقیم می تواند به واحد مراجعه کند.


مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز ثبت درخواست دانشجویان متقاضی نقل و انتقال و مهمانی در سامانه جدید « منادا» به آدرس http://monada.iau.ir از روز گذشته، جزئیات و شرایط نقل و انتقال دانشجویان را تشریح کرد.

دکتر صامت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اولین شرط رسیدگی به درخواست متقاضیان نقل و انتقال ثبت نام در سامانه "منادا" است، افزود: مهلت ثبت درخواست ها از روز 20 آذرماه تا 5 دی ماه در سامانه منادا ادامه دارد و دانشجویان برای ورود به این سامانه با درج کامل آدرس فوق و یا مراجعه به سایت معاونت دانشجویی به آدرس stu.iau.ir و یا سایت iau.ac.ir بخش نقل و انتقال می توانند وارد سایت منادا شوند.

وی با بیان اینکه برای سهولت ثبت نام راهنمای تصویری هم در سایت منادا و هم در سایت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده شده است، افزود: از آنجا که تعیین وضعیت دانشجویان براساس امتیازی که کسب می کنند، انجام می شود مهلت تعیین شده برای ثبت درخواست ها به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گفته وی، سامانه منادا به گونه ای طراحی شده که نیازی به تردد دانشجو به واحدهای مبدا و مقصد نبوده و در صورت موافقت با درخواست، دانشجو به طور مستقیم می تواند به واحد مراجعه کند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین شیوه نامه جدید نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی درباره تغییرات بوجود آمده در این خصوص گفت: به منظور تسهیل در امر مهمانی و انتقالی چندین بند به شیوه نامه نقل و انتقالات افزوده شده است، به عنوان مثال می توان به امکان مهمانی برای دانشجویان خانم در سال اول دوران شیردهی اشاره کرد.

وی درباره دیگر تغییرات این شیوه نامه گفت: امکان مهمانی برای جانبازان 10 تا 24 درصد، همسران و فرزندان آنها، امکان مهمانی برای رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا پیش از تاریخ 1367/7/24، امکان مهمانی دائم برای آن دسته از دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید بوده و یا دارای ناشنوایی شدید و یا روشندل هستند از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان در این شیوه نامه به شمار می رود.

دکتر صامت افزود: همچنین طبق این شیوه نامه امکان مهمانی برای دانشجویان زن در دوران بارداری به مدت حداکثر دو نیسمال(پس از تایید کمیسیون پزشکی) به هریک از واحدها امکانپذیر شده است. از دیگر تغییرات مهم دیگر در این شیوه نامه فراهم شدن انتقال و مهمانی فرزندان و همسرکارکنان تمام وقت رسمی و قراردادی دانشگاه است که همانند فرزندان و همسران اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی در صورت احراز 90 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد، می توانند به شهر محل خدمت والدین خود منتقل شوند.

وی افزود: در صورت عدم کسب 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، فرد می تواند به مدت دو نیمسال مهمان شود. همچنین در صورت کسب حداکثر معدل و گذراندن حداقل واحد درسی مهمانی به انتقال تبدیل می شود. این امتیاز از بدو ورود برای فرزندان و کارکنان در نظرگرفته شده است. این شرایط برای کارکنان و اعضای هیات علمی نیز وجود دارد.

دکتر صامت تاکید کرد: فراهم شدن شرایط انتقال برای پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سما (در صورت تحصیل کل دوران دبیرستان در مدارس سما)، یکی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده در آیین نامه جدید است.

وی با اشاره به تغییرات بوجود آمده درخصوص شرایط مهمانی و انتقال دانشجویان فاقد شرایط اختصاصی در این شیوه نامه گفت: همانند سنوات گذشته انتقال دانشجویان براساس واحد مبدا و مقصد و جدول همترازی انجام می شود. اما مهمانی دانشجویان براساس امتیاز کسب شده که شامل معدل کل، سابقه مهمانی و نسبت واحد مبدا به مقصد در جدول همترازی است.
مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمام دانشجویان براساس امتیاز کسب شده و ظرفیت واحدهای مبدا و مقصد رتبه بندی می شوند و هیچ یک از واحدهای مبدا و مقصد در مهمانی دانشجو دخالتی نخواهند داشت.

دکتر صامت اظهار داشت: در آیین نامه جدید شرایط مهمانی و انتقال دانشجویان سایر دانشگاه های داخل به دانشگاه آزاد اسلامی کاملا شفاف بیان شده است. همچنین براساس این شیوه نامه در صورت موافقت با انتقال دانشجویان سایر دانشگاه ها به دانشگاه آزاد اسلامی، دروس گذرانده شده آنها معادلسازی شده و هیچ هزینه ای بابت معادلسازی اخذ نمی شود و مطابق سایر دانشجویان دانشگاه آزاد از آنها شهریه دریافت می شود.


کد مطلب: 39388

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39388/شرایط-نقل-انتقال-مهمانی-دانشجویان-دانشگاه-آزاد-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir