جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۷
کد مطلب: 39398
۰

جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد+دانلود دفترچه

جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد+دانلود دفترچه

به گزارش میگنا دکتر فرهاد حسین زاده لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارداشت : داوطلبان آزمون دکتری این دانشگاه می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنما را از سامانه مذکور دریافت کرده و بعد از مشاهده و مطالعه دقیق، اقدام به خرید کارت اعتباری و ثبت نام کنند. این ثبت نام از 17 آذر آغاز شده و تا 27 آذر ادامه خواهد داشت .
دانلود دفترچه راهنماي ثبت نام:
*لينك يك
*لينك دو

هر داوطلب با توجه به علاقه و بدون در نظر گـرفتن عنوان مـدرک کارشناسی ارشد خود (به جز رشته‌های دارای شرط تجـانس مدرک پایه در گروه‌های پزشـکی و دامپزشـکی کـه در دفترچه راهنما درج شده است) می‌تواند با رعایت مفاد دفترچه راهنما یک مجموعه امتحـانی را انتخـاب و در فـرم درخواست ثبت‌نام اینترنتی درج کند.

داوطلبان دقت کنند در این مرحله فقط می توانند مجموعه امتحانی خود را انتخاب کنند و بعد از برگزاری آزمون وزمان اعلام نتایج اولیه می توانند نسبت به انتخاب محل های دانشگاهی اقدام کنند .البته امکان ویرایش تا پایان زمان ثبت نام وجود دارد و داوطلبان می توانند از قسمت ویرایش اطلاعات در لینک ثبت نام نسبت به این امر اقدام کنند.

دکتر حسین زاده لطفی با بیان این که آزمون دکتری تخصصی سال 96 در روز جمعه 8 بهمن ماه برگزار می شود خاطر نشان کرد: دروس امتحانی و مواد و ضرایب گرایشهای مختلف هر مجموعه امتحانی در دفترچه راهنما اعلام شده است و داوطلبان لازم است با توجه به رشته و گرایش‌های مورد نظر خود در جلسه آزمون نسبت به پاسخگویی به دروس مربوطه اقدام نمایند و سئوالات هر درس بر مبنای آخرین سرفصل مصوب طراحی می شود .

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده
انتخاب رشته محل توسط داوطلبان واجد شرایط علمی در نیمه اول اردیبهشت ماه و همزمان با انتشار کارنامه اولیه داوطلب انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی پس از اتمام فرایند مصاحبه در شهریور ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

داوطلبان پس از انتخاب رشته  محل بر اساس اولویت نمره کتبی و ظرفیت های تعیین شده به مصاحبه دعوت خواهند شد و نمره کل هر داوطلب بر اساس 50درصد آزمون کتبی و 50درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و مصاحبه محاسبه و مبنای پذیرش نهایی داوطلب قرار خواهد گرفت .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در خصوص شرایط پذیرش در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی 1396 دانشگاه آزاد اسلامی افزود : دارا بودن حــداقل معـدل 17 بــرای رشــته هــای پزشــکی و دامپزشکی، 18.5 برای رشته های علـوم انسـانی و 17.5 بـرای سایر رشته ها ، دارا بودن حداقل نمره پایان نامـه 18.5 جهـت کلیـه رشته ها ، متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطـع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی از شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون است .

داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت نسـخه ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی 96 دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً اعلام خواهد شد .
مجموعه روان شناسي

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...