جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
کد مطلب: 39519
۱

ایرانیان اتریش پای درس های روان شناسی دكتر سیما فردوسی

ایرانیان اتریش پای درس های روان شناسی دكتر سیما فردوسی
میگنا: با انتشار خبر حضور خانم دكتر سیما فردوسی، روانشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی در شبکه های مجازی اتریش، سیل پیامها و ایمیل های ایرانیان مقیم اتریش برای حضور در برنامه های ایشان، نشانه های خوبی بود تا زمینه حضور ایشان در اتریش هر چه سریعتر فراهم آید و این مهم در روز های پایانی هوای سرد پاییزی به وقوع پیوست واین حضور گرما بخش خانوادهای ایرانیان شد.

در نخستین روز سلسله نشست ها در تالار بوعلی سینای خانه فرهنگ ایران موضوع بهداشت روانی، اضطراب استرس و افسردگی به بحث گذاشته شد. در این روز تالار ابن سینا پذیرای بیش از یکصد تن از مشتاقان بود. این برنامه که از ساعت 18 آغاز و تا ساعت 20 طبق برنامه ریزی انجام شد. دعوت از حضار با ارسال اینترنتی کارت ورود و براساس ظرفیت سالن صورت پذیرفت تا شرکت کنندگان در کمال آرامش به پاسخی مناسب برای سوالات دست یابند.
در این جلسه به موضوعاتی همچون نشانه شناسی افسردگی و شیوه های مقابله با افسردگی های غیر پیشرفته پرداخته شد.در این روز بیش از یک ساعت از جلسه به پاسخ به سوالات حضار اختصاص یافت.این جلسه به صورت کارگاهی اجراشد.

در جلسه دوم ، با توجه به نیاز جوانان ایرانی ، موضوع معیارهای انتخاب همسر مطرح شد. در ابتدای جلسه کلیاتی در این باره مطرح شد. سپس حضار حدود چهل دقیقه به طرح سوالات و دریافت پاسخ از سوی کارشناس محترم پرداختند. در ادامه موضوع روابط زوجین و خانواده مطرح شد و خانم دکتر فردوسی به ویژگی های رابطه سالم در خانواده و همسران پرداختند. حضار سوالات فراوانی مطرح کردند و در این جلسه نیز به بیش از ده سئوال از سوالات حضار،پاسخ داده شد. و نیز مقرر شد تا برای تعدادی از عزیزان هم وقت خصوصی در نظر گرفته شود.

در جلسه سوم آذر طبق جدول برنامه ریزی ، موضوع بحث تربیت فرزندان بود .در این روز با توجه به نیاز خانواده ها مقدمه ای در باره روشهای تربیتی ارایه شد. در این جلسه مشخص شد بسیاری از خانوادههای ایرانی شرکت کننده با مسائلی همچون تضاد و یا تفاوتهای فرهنگی به ویژه برای نوجوانان در اروپا مشکل داشته، که در این جلسه کارشناس محترم خانم دکتر فردوسی به رفع ابهاماتی در این باره کمک کردند . در این جلسه به سوالاتی درباره بلوغ و مسایل جنسی در دوره نوجوانی پاسخ داده شد.

نشست روز آخر با بحث خانواده معتدل آغاز شد ، حضار سوالاتی را مطرح کردند و بعد از دقایقی کارشناس محترم بحث روشهای مثبت اندیشی را مطرح کرده و به نظریات روشها به طور مختصر اشاراتی داشتند . توجه به درون ،شاد بودن واصلاح رفتار غلط از جمله مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت. ساعت پایانی این جلسه به پاسخ دادن به همه سوالات باقی مانده گذشت ،به نحوی که در پایان برنامه تقریبا به همه سوالات پاسخ داده شد.
در پایان ضمن تشکر از حضور سرکار خانم دکتر فردوسی و تبریک ولادت پیامبر اکرم صلاوت الله علیه و علی آله ،از سوی رایزن محترم فرهنگی، هدایایی به رسم یادبود و قدردانی به ایشان تقدیم گردید. مشتاقان و حاضران در جلسات در خواست داشتند تا اینگونه جلسات با فاصله های کوتاه تری در ماههای آینده برای ایرانیان با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطلت اسلامی برپا گردد و معتقد بودند این جلسات موجب افزایش انرژی و استحکام خانواده های ایرانی در غربت غرب خواهد شد.
ورود به كانال میگنا
ميزان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟