پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۴
کد مطلب: 39590
۲
۵
رییس انجمن تخصصی روانشناسی ورزشی ایران مطرح کرد

عواقب سوء انتقال روانشناسی ورزشی به وزارت بهداشت

عواقب سوء انتقال روانشناسی ورزشی به وزارت بهداشت

به گزارش میگنا کاظم واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توزیع دفترچه آزمون سراسری سال 96 – 95 متوجه شدیم که رشته روانشناسی ورزشی از کنکور ارشد دانشگاه‌های سراسری حذف شده است. از سوی دیگر چون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری همزمان با دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. این امر به معنای حذف رشته روانشناسی ورزشی از پنج دانشگاه دولتی و یازده دانشگاه آزاد است.

وی گفت‌: به عنوان مسئول سابقه کمیته‌ برنامه‌ریزی علوم ورزشی در وزارت علوم و یکی از پیشکسوتان روانشناسی ورزشی وقتی علت حذف این رشته را از دفترچه ارشد آزمون سراسری پیگیری کردم، متوجه شدم به خاطر منفک شدن این رشته از وزارت علوم و انتقال به وزارت بهداشت و درمان این کار صورت گرفته است.

واعظ موسوی خاطر نشان کرد: من این اتفاق را اتفاق مفید و مناسبی نمی دانم. به اعتقاد من کسانی که به انتقال این رشته از وزارت علوم به بهداشت و درمان فکر می‌کنند درک زیادی از این رشته ندارند و گمان می‌کنند روانشناسی ورزشی بخشی از درمان است. در حالی که روانشناسی ورزشی بخشی از آماده سازی ورزشکار است و زیر شاخه علوم انسانی و علوم تربیتی است و ضعیف‌ترین ارتباط را با وزارت بهداشت و درمان دارد.

رییس مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی‌المپیک ‌اضافه کرد: به عنوان یکی از پیشکسوتان روانشناسی ورزشی هضم این مساله برای من خیلی سخت. زیرا این اتفاق در ابتدا برای روانشناسی بالینی و حالا برای روانشناسی ورزشی رخ داده است. چگونه می‌شود بدون کار کارشناسی و اظهارنظر از بزرگان این رشته، چنین تصمیمی گرفته شود.

واعظ موسوی خاطر نشان کرد: وزارت علوم در این خصوص باید پاسخگو باشد که چرا از صاحب نظران و بزرگان رشته روانشناسی ورزشی همچون؛ نمازی زاده ، محمد خبیری، کائینی و خود من که مسئول کمیته‌ برنامه‌ریزی علوم ورزشی هستیم و یا انجمن علمی رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی نظر خواهی در این خصوص صورت نگرفته است.

رییس انجمن تخصصی روانشناسی ورزشی ایران در پایان گفت‌: این جابه جایی بدون شک عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت و موجب سردرگمی کارشناسان ارشد این رشته در آینده می‌شود.

كانال میگنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دکترای روانشناسی بالینی
Iran, Islamic Republic of
وزارت بهداشت داره پیشروی میکنه وتا کل روانشناسا رو نبره زیردست روانپزشکا و بدبختشون نکنه دست بردارنیست ، اول بالینی و سلامت حالاورزشی ، مثه اینکه با برنامه دارن پیشروی میکنند ، کم کم ، کم کم
مهران
Iran, Islamic Republic of
مد شده این دانشجوهای لیسانس روانشناسی عمومی بیان کامنت بزارنو بنویسن اسمشون رو روانشناس بالینی. اولها که فقط اینو مینوشتن الان دیگه پیشرفت کردن مینویسن دکترای روانشناسی بالینی .دو روز دیگه مینویسن اسمشونو فوق فوق دکتری روانشناسی خیلی خیلی بالینی.
از زیر یوغ شما عمومیا در بیایمو زیر یوغ چنگیز مغول هم بریم بازم بهتره. چسبیدین به ما بالینیا و خونمون رو دارین میمکین و بزرگتر میشین. با اسم ماها مرکز و کارگاه و مطب زدین ولی بچه های ما دنبال یه لقمه نون آواره و دربدر یه شغلن. وقتی هم گیرشون میاد چندرغاز جلوشون میندازن که پول توجیبی هم نیست. ولمون کنین دیگه. هنوز سیر نشدین؟
مشاور
Iran, Islamic Republic of
من مطئنم شما هیچی از روانشناسی نمیفهمی. داری دست و پای الکی میزنی. مشخص نیست از کدوم دانشگاه هم مدرک گرفتی و ادعای روانشناسی بالینی میکنی
مهران
Romania
از نوع صحبت کردن مودبانت معلومه که شما خیلی میفهمی و اسم مشاور برازندته. باریکلا که با همین اعصاب و گفتارت شدی مشاور
دکتر مهسا روانشناس بالینی
Iran, Islamic Republic of
شما از کدوم کشوری؟
وزارت بهداشت حقی به روانشناسی نداره جناب.
من با سند و درک دکتر روانشناس بالینی بودن خودم رو نشان میدم.خیلی از کسایی که عشق وزارت بهداشت کورشون کرده و علاقه وافر به وردست روانپزشک بودن دارند تنها دانشجوی ترم سه کارشناس روانشناسی دانشگاه آزاد یا پیام نور دغوز آباد سفلی واحد پردیسش هستند.

این جدایی ها بدنه رشته روانشناسی رو پوک میکنه.روانشناسی ورزش رو نابود کردن حالا بالینی فردا عمومی بعد تربیتی و روانشنجی
در آخر دیگه رشته روان شناسی رو حذف میکنن و یک سری دانشجوی کاردانی مدارک روانپزشکی میگیرن که پرونده های روان پزشکان رو جابجا کنن.

چرا احساسی برخورد میکنید.
بالینی و عمومی و صنعتی نداره .همه روانشناسیم. با تفرقه مشکل ما حل نمیشه

لطفا بخودتون بیایید
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...