جایگاه روان شناسی بالینی در وزارت علوم است
به گزارش میگنا دکتر حسین سلیمی در گفتوگو با ایسنا با اعلام این مطلب تاکید کرد: به شدت با انتقال رشتههای روان شناسی به خصوص "روان شناسی بالینی" به وزارت بهداشت مخالف هستیم چرا که فکر میکنیم مبنای این رشته در علوم انسانی ریشه دارد و نیازمند فضاهای شناختی است که این فضاها در دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم فراهم است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتقال رشته "روان شناسی بالینی" به وزارت بهداشت به این معنا است که درمانهای روانشناختی افراد بیمار به نوعی دارومحور و مبتنی بر شناخت فیزیولوژی است. در حالی که ما معتقد هستیم این نوع تفکر میکند بر اساس درمانهای شناختمحور و مبتنی بر فرآیندهای شناختی صورت بگیرد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با تاکید بر اینکه رشته "روان شناسی بالینی" باید به شیوه گذشته در دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم تدریس شود، گفت: ما دانشگاهیان معتقد هستیم شیوه، روش و بنیاد معرفتشناختی روان شناسان کاملا با حوزههای پزشکی و درمانی متفاوت است و باید متفاوت نیز باقی بماند و این امکان در صورتی فراهم است که در دانشگاهها و بر اساس برنامههای متفاوت تدریس شود.
وی در ادامه تصریح کرد: انتقال رشته "روان شناسی بالینی" به وزارت بهداشت به این معنا است که درمانهای روانشناختی افراد بیمار به نوعی دارومحور و مبتنی بر شناخت فیزیولوژی است. در حالی که ما معتقد هستیم این نوع تفکر میکند بر اساس درمانهای شناختمحور و مبتنی بر فرآیندهای شناختی صورت بگیرد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با تاکید بر اینکه رشته "روان شناسی بالینی" باید به شیوه گذشته در دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم تدریس شود، گفت: ما دانشگاهیان معتقد هستیم شیوه، روش و بنیاد معرفتشناختی روان شناسان کاملا با حوزههای پزشکی و درمانی متفاوت است و باید متفاوت نیز باقی بماند و این امکان در صورتی فراهم است که در دانشگاهها و بر اساس برنامههای متفاوت تدریس شود.