جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۴
کد مطلب: 39690
۱

پیام هاي تسلیت وزيران و روساي مراكز علمي و آموزشي كشور بمناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

پیام هاي تسلیت وزيران و روساي مراكز علمي و آموزشي كشور بمناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی
به گزارش میگنا خبر كوتاه اما سنگين بود: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل عارضه قلبی ناگهانی در حاليكه به بیمارستان تجریش تهران منتقل شده بود عليرغم تلاش پزشكان در سن 83سالگي به ملكوت اعلي پيوست.
بعد از اين مصيبت ناگهاني وزيران،روسا و شخصيت هاي علمي و آموزشي كشور با صدور پيام هاي تسليت نسبت به اين حادثه واكنش نشان دادند و اين فقدان بزرگ را به رهبري و ملت تسليت گفتند:

وزیر علوم درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت
در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پیامی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفت.
متن پیام دکتر فرهادی به این شرح است:
بسمه تعالی
درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر نهضت اسلامی و شخصیت برجسته و ممتاز انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همسر گرامی، فرزندان و برادران آن فقید سعید، ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت می‌گویم. سلام خداوند و اولیاء الله، نثار روح بلند و تابناک او باد.
جامعه دانشگاهی کشور روز سه‌شنبه در کنار ملت بزرگ ایران، با شرکت در مراسم تشییع ایشان، مراتب قدردانی خود را نسبت به این شخصیت بزرگوار به نمایش خواهند گذاشت
-
پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی در صفحه شخصی خود نوشت: هر چند از این پس جای آیت‌الله درمیان ما خالی است اما باورها و مسلک معتدل و برگرفته از قرآن و عقلانیت او همیشه چراغ راه‌مان خواهد بود.
متن کامل پیام دکتر هاشمی که در صفحه شخصی خود با عنوان" آخرین نهار آیت‌الله " منتشر کرده به شرح زیر است: قلب یاردیرین امام، رهبری و انقلاب از تپش ایستاد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و انقلاب اسلامی رکنی رکین را از دست داد.
در این غروب سرد و دلگیر، بزرگ‌مردی از میان ‌ما رفت که عمر خویش را صرف سامان و اصلاح مسائل کشور و انقلاب کرد. امروز نهار را دو نفری در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف کردیم. بسیار سرحال و امیدوار به آینده بودند و نزدیک به یک ساعت صحبت کردیم. ایشان از مسائل سیاسی روز و آرزوهای بلندش برای کشور و انقلاب گفت که بیانش فرصتی دیگر را می‌طلبد. هنوز باور نمی‌کنم که این آخرین نهار آیت‌الله بوده باشد و حالا پس از چند ساعت، من مانده‌ام و بهتی به بلندای تمام خاطرات 38 سال گذشته.
او به آرامی رفت و به پیر و مرادش خمینی بزرگ و یاران شهیدش مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و... پیوست.
چه نیکو رفتنی و چه مصیبتی برای یاران. هر چند از این پس جای آیت‌الله درمیان ما خالی است اما باورها و مسلک معتدل و برگرفته از قرآن و عقلانیت او همیشه چراغ راه‌مان خواهد بود.

پیام تسلیت وزیرآموزش و پرورش به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
در پیام دکتر فخرالدین دانش آشتیانی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً * فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَادْخُلِی جَنَّتِی

ارتحال جانگداز استوانه ی استوار انقلاب ، یارپایدار حضرت امام خمینی (ره) و یاور ماندگار مقام معظم رهبری ، "حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" (ره) ، به مانند دیگر اتفاقات تلخ تاریخ ، ناگوار بوده و به آسانی قابل جبران نیست.
تلخی این خبر را ، اتکال به الطاف الهی و شکوه سال ها مجاهدت ایشان در مبارزه با طاغوت و مساعدت شان در شکل گیری و وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و همراهی همه جانبه ایشان در تثبیت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می تواند تحمل پذیر کند. به یقین ملت غیور ، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی به نیکی آن نیک مرد را می شناسند و چندان در فراز و فرود دوران پیش از انقلاب و روزهای پر فروغ پس از انقلاب از مساعی آسمانی آن مرد ساعی و صبور خاطره ها دارند که بتوانند با یاد آن اینک، خاطر پریشان خود را تسلی دهند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه ی فرهیخته فرهنگیان کشور، غمگنانه این رحلت جانسوز را به محضر مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایران و به ویژه بیت معظم آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت گفته ، از درگاه خداوند رحمان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای خانواده ی معزا و عموم دوستداران و دلبستگان ایشان صبر و شکیبایی تمنا دارم.
-
در پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد؛
مرحوم هاشمی رفسنجانی هیچ گاه انقلاب اسلامی را فراموش نکرد
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
انالله و انا الیه راجعون
رحلت یار دیرین انقلاب و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم همه دلسوزان انقلاب اسلامی شد.
آن مجاهد خستگی ناپذیر که از عنفوان جوانی در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت مصائب و سختی‌های فراوانی متحمل شد در 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همپای امام (ره) و رهبری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از پای ننشست و تا آخرین نفس مجاهده و تلاش کرد.
ایشان هیچ گاه انقلاب اسلامی و آرمان های امام بزرگوار (ره) را فراموش نکرد و همواره معتمد مورد وثوق رهبر بزرگوار انقلاب (مدظله العالی)بود. ملت مسلمان و مقاوم ایران خطبه‌های مستدل و عالمانه مرحوم آیت الله رفسنجانی را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. تاریخ معاصر ایران گواهی خواهد داد که در سال‌های سخت دفاع مقدس مرحوم آیت الله رفسنجانی با حضور در جبهه های جنگ هم به رزمندگان روحیه برای مقاومت میداد و هم فرماندهان را برای اتخاذ تدابیر صحیح یاری میداد. پس از دفاع مقدس نیز در دوران سازندگی آیت الله هاشمی محور اصلی سازندگی در کشور بود و خدمات ایشان در آن زمان نیز منشاء برکات زیادی برای کشور بود. دوران 8 سال ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز توام با مصوبات راهگشای متعدد برای حوزه علم و فرهنگ کشور بود و بخش مهمی از توسعه آموزش عالی در کشور نیز در این دوران پایه گذاری شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، بیت مکرم ایشان و همه آحاد ملت ایران برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی را خواستار است.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
متن پیام تسلیت رییس دانشگاه آزاد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی‏
مجاهد نستوه، اسطوره پایداری بر کلمه حق، یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ( قدّس الله نفسه الزکیه) به ملکوت اعلی پیوست. اینجانب این ضایعه بزرگ و مصیبت عظیم و ثلمه جبران ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، همسر مکرمه، فرزندان و بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.
تاریخ، پژواک ندای حق طلبی و یک عمر مبارزه مخلصانه ایشان در مسیر حق و عدالت را هرگز از یاد نخواهد برد. بی شک نام بلند این شخصیت جهانی و کم نظیر در دوران معاصر بر تارک تاریخ پر افتخار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چون ستاره‌ای تابناک در کنار نام شهدا و امام شهدا و بزرگانی چون امیر کبیر خواهد درخشید. کارنامه درخشان ایشان در تمام مبارزات قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، فرماندهی شجاعانه دفاع مقدس، و سهم ایشان در مدیریت مدبرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ذخیره صالحه ای برای علو درجات این رادمرد بزرگ خواهد بود.
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
-
پیام تسلیت دانشگاه تهران به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبر معظّم انقلاب و خدمتگزار صدیق و مجاهد نستوه، قلب آحاد ملت شریف ایران و دوستداران نظام را غرق در اندوه و ماتم کرد. فقدان این عالم برجسته و مبارز خستگی ناپذیر، که در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران کم نظیر بود، برای آن‌ها که از نزدیک تأثیر او را در تمامی فراز و نشیب‌های انقلاب و نظام دیده و درک کرده‌اند، بسیار سخت و جانکاه است.
دانشگاه تهران که به نشانه قدرشناسی از دانش سرشار آن مرحوم در عرصه سیاست وکشورداری وکاربست مشی اعتدال در اداره جامعه و تلاش برای ارتقاء جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل، دکترای افتخاری علوم سیاسی خود را بدو اعطاء نمود، رحلت جانگداز آن عالم بزرگ را به محضر رهبر انقلاب، خاندان و بازماندگان معزّز وی، ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی تسلیت گفته و از خداوند منّان برای آن مرد تاریخ‌ساز،‌ علّو درجات الهی را مسألت می‌نماید.
-
پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران
در پی رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی این فقدان تأسف بار را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که بی‌تردید از شاخص‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی ایران است، دار فانی را وداع گفت. تاریخ این کشور گواه درایت، عقلانیت و قانون‌مداری ایشان در بیش از نیم قرن زندگی سیاسی است.
این فقدان تأسف بار را به کلیه بازماندگان، همرزمان این مرد بزرگ بخصوص رهبر معظم انقلاب و تمام مردم ایران تسلیت می‌گوئیم.
هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران
پیام رییس دانشگاه پیام‌نور در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
دکتر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام‌نور در پیامی فقدان یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
فقدان جانگداز مجاهد نستوه، یار دیرین امام و رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موجب تأثر و تأسف فراوان گردید . بدون شک آثار و خدمات ارزشمند ایشان در دوران مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، سال های دفاع مقدس و دوران سازندگی بر کسی پوشیده نیست، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های تاثیرگذار در روند انقلاب و دوران پس از آن تا امروز بود که با ذکاوت سیاسی و تلاش بی وقفه وی نقش بی بدیلی در تحقق اسلام و انقلاب داشت.
اینجانب به نوبه خود این ضایعه تأسف بار را محضر مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایران و به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای روح بزرگ آن مرحوم طلب آمرزش و غفران و برای بیت مکرم وی صبر مسئلت می‌نمایم.
-
پیام تسلیت رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره كشور
دکتر عباسعلي اللهیاری در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی پيام تسليتي را بهش شرح ذيل صادر كرد:
«انالله و انا الیه راجعون»
خبر رحلت جانسوز، مجاهد فقیه، یار دیرین و وفادار امام و رهبری ، یاور روزهای سخت انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی همگان را متأثر کرد. بی شک رحلت فقیه مجتهد، بزرگمرد تاریخ و سیاست انقلاب اسلامی، سردار سازندگی، داغ بزرگی است بر دل نهضت انقلاب اسلامی و ضایعه‌ای بزرگ است برای رهبر و مردم همیشه بیدار ایران اسلامی.
او اندیشمند و مبارزی بزرگ بود که از اولین روزهای انقلاب به آبیاری نهال نوپای انقلاب در کنار امام(ره) پرداخت و در این راه هیچگاه از تنگناها، بحران‌ها، تهدیدها، شکنجه‌ها و اسارت نهراسید و با اراده‌ای خستگی ناپذیر و انقلابی تا به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از پای ننشست.
اینجانب به نمایندگی از جامعه فهیم و فرهیخته روان‌شناسان و مشاوران کشور این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خاندان معظم هاشمی و ملت شریف و داغدار ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن فقید سعید، علو درجات و برای خاندان معظم شان صبر جزیل از درگاه ایزد منان خواستارم.
-
پیام تسلیت رییس کل نظام پزشکی
در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی پیام تسلیتی صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:
انالله و انااليه راجعون
خبرارتحال مجاهد نستوه، يار ديرين امام و رهبري حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني موجي از اندوه را در قلب دوستدران انقلاب و آزادانديشان جهان ايجاد كرد. فقدان اين مرد بزرگ كه همواره در همه عرصه هاي سياسي و اجتماعي و بزنگاه هاي تاريخي يار مردم و ياور رهبر بود و نگاهي عميق و ممتاز درسياست و فقاهت داشت به حق باورنكردني و غم انگيز است.
اينجانب به نمايندگي از جامعه پزشكي اين ضايعه مولمه را به محضر رهبرمعظم انقلاب، خاندان گرانقدر هاشمي و مردم عزيز و شريف ايران بويژه جامعه خدوم پزشكي كشور تسليت و تعزيت عرض نموده و براي آن مرحوم كه ساليان طولاني صبر، تلاش و مجاهدت در توشه خود دارد رحمت و رضوان الهي مسالت دارم.
دكترعليرضا زالي رييس كل سازمان نظام پزشكي

اين خبر بازهم تكميل مي شود
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند