جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ / ۲۰:۱۴
کد مطلب: 3970
۱
۱۸

منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی (وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت)

1- منابع وزارت علوم و دانشگاه آزاد
 
*توجه1: وزارت علوم و دانشگاه آزاد برخلاف وزارت بهداشت منابع کارشناسی ارشد رشته های خود را اعلام نمی کنند، توجه کنید که لیست زیر بر اساس منابع معرفی شده بوسیله مراجع مختلف (و نه وزارت علوم یا دانشگاه آزاد) تهیه شده است. برای دسترسی به تازه ترین منابع باید از اساتید، دوستان و بخصوص کسانی که در چند سال قبل (ترجیحا 2 سال قبل) در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اند کمک بگیرید. هرچند که در طول چندین سال گذشته تغییر کمی در این منابع صورت گرفته است. لیست منابع معرفی شده در زیر شامل همه منابعی که احتمالا از آنها سئوال طرح می شود نمی باشد. اما سعی شده است که در لیست زیر مهمترین کتب منبع با رعایت اختصار و صرفه جویی معرفی شوند.
توجه 2: ضرايب دروس گرايشات روانشناسي خانواده و باليني كودك (در دانشگاه دولتي) عينا مانند ضرايب گرايش روانشناسي باليني و طبيعتا منابع آنها نيز يكسان مي باشند.
توجه3: راهنماییهای زیر در مورد چگونگی مطالعه، در موفقیت بیشتر شما موثر خواهد بود، بهمین خاطر آنها را با دقت بخوانید:
1.برای اینکه در مقطع کارشناسی ارشد قبول شوید نیازی به خواندن همه منابع معرفی شده در اینجا و یا هر جای دیگر ندارید! در این مورد حداقل تجربه دیگر دانشجویانی که در سالهای قبل قبول شده اند گویای این مطلب است. لازم به ذکر است که بیشتر سئوالات آزمون کارشناسی ارشد مفهومی هستند و نه مانند کنکور خطی. بدین معنی که اگر داوطلبی مفاهیم دروس رشته خود را بخوبی مطالعه کرده باشد (حال از هر کتابی که آنها را مطالعه کرده است) به آن سئوالها جواب خواهد داد، بهمین خاطر در این شرایط مطالعه کتب مختلف تاثیر اضافی و چندانی بر نتیجه نخواهد داشت. بطور مثال داوطلب در درس آسیب شناسی باید بداند که هذیان Delusion به باور غلطی که فرد به آن معتقد است و دیگران اعتقادی ندارند گفته می شود. بسیار بدیهی است که تعریف هذیان در همه کتب آسیب شناسی مشترک است و چنانچه داوطلب معنا و مفهوم این نشانه را بداند به سوالات مربوط به آن می تواند جواب بدهد و برای جواب دادن به سئوالات مربوط به هذیان لزوما نیازی ندارد که همه کتب منبع یا منابع خاصی را مطالعه کرده باشد. البته بدیهی است که این مسئله در مورد سئوالات خطی که متن یک کتاب خاص بصورت سئوال طرح می شود به صورت دیگری است. بهمین خاطر تب مطالعه همه منابع که متاسفانه در تعدادی از دانشجویان وجود دارد بیفایده بوده و راه بجایی نمی برد. بجای مطالعه همه منابعی که از مراجع مختلف به دست شما می رسد (که چنین چیزی حتی عملی هم به نظر نمی رسد!)، سعی کنید همان منابع جامع و مهم را بطور دقیق، کامل و با مرور بخوانید. البته پیشنهاد ما اینست که برای اینکه مطالعه شما جامع بوده و هم سئوالات مفهومی و هم خطی را در بر بگیرد، به مطالعه منابع مهم که در اکثر منابع ذکر شده در مراجع مختلف وجود دارند اکتفا کنید و مثلا منبعی را که بوسیله فلان دانشگاه ذکر شده ولی در سایر منابع متعلق به مراجع دیگر معرفی نشده را کنار بگذارید. لازم به ذکر است که سعی شده در تهیه منابع زیر از این اصل تبعیت شود.
2.سعی کنید از هر درس حداقل یک کتاب (و چنانچه منابع آن درس پراکنده و متعدد می باشد بیشتر از یک کتاب) را بخوانید. بدین معنی که هیچ درسی را به نفع سایر دروس کنار نگذارید. لازم به ذکر است که در هر درس تعدادی از سئوالات در سطح دشواری نسبتا پایینی قرار داشته و شما با خواندن حتی یک کتاب از هر درس نیز می توانید به تعدادی از سئوالات آن درس جواب دهید.
3.یک روش مفید در مطالعه برای مقطع کارشناسی ارشد این است که در هر درس یک یا دو کتاب که مهمترین منابع آن درس را تشکیل می دهند مطالعه کنید، سپس به سراغ مهمترین منبع درس بعدی رفته و بهمین صورت ادامه دهید تا هنگامی که مطالعه مهمترین منابع همه دروس را تمام کنید. به اینصورت وقت شما بین دروس مختلف توزیع می شود. البته در نهایت این خود شما هستید که با توجه به تجربه قبلی اتان در مورد اینکه کدام روش برای شما موثرتر است روش مطالعه خود را انتخاب می کنید.
4.بعضی از دروس منابع کمتری دارند مانند درس علم النفس و روانشناسی عمومی و بعضی منابع بیشتر. سعی کنید در دروسی که اکثر سئوالات آن از یک منبع طرح می شود مانند علم النفس، زمان مطالعه آن درس را بر روی همان منبع مهم و اولیه گذاشته و بجای مطالعه منابع بعدی آن درس که تعداد کمی سئوال از آن طرح می شود به مطالعه منابع دروسی بپردازید که سئوالات آنها از چندین منبع طرح می شوند مانند درس روانشناسی رشد و...
5.در هر درس با مهمترین منبع که بیشترین تعداد سئوال از آن می آید شروع کنید (و نه با منبعی که کمتری صفحات را دارد!). تشخیص اینکه از بین منابع معرفی شده برای هر درس در لیست زیر کدام منبع یا منابع مهمترند به عهده خود شماست. پیشنهاد ما کمک گرفتن از دانشجویان قبولی در سالهای قبل یا اساتید (اساتیدی که در آزمون کارشناسی ارشد تدریس می کنند) است.. البته در تهیه لیست زیر نیز سعی شده ترتیب منابع معرفی شده با درجه اهمیت آنها هماهنگ باشند.
6.هرچند منابع دانشگاه دولتي و آزاد تا حد قابل ملاحضه اي با هم اشتراك دارند اما بديهي است كه مطالعه منابع مختص به هر كدام از اين دانشگاه ها شانس موفقيت شما را بالا خواهد برد. البته شايان ذكر است كه مطالعه منابع دولتي ممكن است به شما در آزمون دانشگاه آزاد هم كمك كند، اما برعكس آن شايد كمتر صادق باشد. در مورد منابع دانشگاه آزاد نوشته شده در اينجا بايد با ديگر دوستان و اساتيدتان هم مشورت كنيد.
7.تست زدن نه تنها توانایی شما را در این مهارت بالا می برد بلکه شیوه مطالعه کردن و اینکه در هر درس چه مطالبی را و به چه صورت بخوانید به شما یاد خواهد داد. در هر سال تعداد کمی از سئوالات آزمون کارشناسی ارشد از سئوالات سالهای گذشته تهیه می شوند، بهمین دلیل مطالعه سئوالات سالهای پیش وزارت علوم (و نه فقط سئوالات ساخته شده بوسیله موسسات آموزشی مختلف) روشی مقرون بصرفه و موثر در کسب نمره بالاتر شما خواهد بود. پیشنهاد ما اینست که یکبار بعد از آشنایی مختصر با مطالب هر درس و یکبار نیز بعد از تمام کردن منابع آن درس تستها را مطالعه کنید؛ بار اول بمنظور اینکه مطالعه خود را چطور تنظیم کنید، چه بخوانید و چطور بخوانید و بار دوم بمنظور آزمون کردن خودتان، کشف نقاط قوت و ضعف خود و دیگری بیاد سپردن تستها بمنظور جواب دادن به تستهای تکراری آزمون کارشناسی ارشد.
متون روانشناسي به زبان انگليسي (دولتي و آزاد)
 
درس زبان انگلیسی منبع مشخصی ندارد، بصورت تخصصی بوده و نیازمند توانایی خوب شما در دانستن کلمات، اصطلاحات و متون تخصصی روانشناسی و توانایی در حد متوسط در ترجمه کردن و گرامر می باشد. نکات زیر در این زمینه مفید خواهد بود:
1.معادلات انگلیسی و تعریف و مفهوم اصطلاحات تخصصی روانشناسی که در پایان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد (در نوع دو جلدی آن در پایان جلد دو) آمده است را خوب بخوانید.
2.هنگام مطالعه سایر دروس معادل انگلیسی واژه ها، نظریات و اصطلاحات تخصصی روانشناسی که در هر کتاب بصورت زیرنویس آمده اند را حفظ کنید. بطور مثال در درس روانشناسی رشد می خوانید که معادل انگلیسی کلمه رشد: development است و... .
3.در نهایت موفقیت شما در این درس مستلزم توانایی نسبی شما در ترجمه کردن و دانستن نکات گرامری است. برای بالا بردن این توانایی ها باید به مطالعه هرچه بیشتر متون انگلیسی بخصوص متون تخصصی بپردازید. منبع معرفی شده در زیر برای این منظور مناسب خواهد بود.
الف) متون روانشاسی به زبان انگلیسی، کیانوش هاشمیان
4.الگوی مطالعه این درس باید متفاوت از سایر دروس باشد، بدین معنی که بجای مطالعه طولانی در یک دوره زمانی محدود به مطالعه هر روزه ولی به مدت محدود (مثلا 45 دقیق تا یک ساعت) اقدام کنید.
5.براي فرهنگ لغت منبع اين درس كتاب فرهنگ لغت روانشناسي، تاليف براهني و همكاران پيشنهاد مي شود. آسیب شناسی و روانشناسی کودکان استثنایی
- دانشگاه دولتي 1)روان شناسی مرضی تحولی، دادستان، جلد 1 و2، (چنانچه وقت اضافه داشته باشيد همچنين ج 3: جلد روانشناسي مرضي كودك)، انتشارات سمت
2)آسیب شناسی روانی، روزنهان و سلیگمن، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد 1 و 2، انتشارات ساوالان و ارسباران
3)روانشناسی کودکان استثنایی، ترجمه بهروز میلانی فر
4)روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، ترجمه سیف نراقی، انتشارات ارسباران
- دانشگاه آزاد
1)آسیب شناسی روانی، دکتر آزاد، جلد 1 و 2
2)آسیب شناسی روانی، روزنهان و سلیگمن، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد 1 و 2، انتشارات ساوالان و ارسباران
3)روانشناسي كودكان استثنايي، ميلاني فر
4)بهداشت رواني و عقب ماندگي ذهني، احدي و بني جماليف نشر ني آمار و روش تحقیق
نكته: مباني امار و رو تحقيق در تمامي كتاب ها يكسان است و در صورتي كه فرصت چنداني نداريد، مطالعه ساير منابع در دسترس مي تواند تا حد زيادي به شما كمك نمايد. همچنين توجه كنيد كه در اين درس (در اكثر سالها) تعداد زيادي از سئوالات از روش تحقيق طرح مي شود تا آمار. - دانشگاه دولتي
1)مبانی نظری و عملی پژوهش، دلاور، انتشارات رشد يا روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، دلاور، نشر ويرايش
2)روش تحقیق در علوم رفتاری، سرمد، بازرگان و حجازی
3)احتمالات و آمار كاربردي، دلاور، انتشارات رشد
4)استنباط آماری در علوم رفتاری، حیدر علی هومن
- دانشگاه آزاد
1)روش هاي آماري در علوم رفتاري، حسن پاشا شريفي و جعفر نجفي زند، انتشارات سخن
2)روش هاي تحقيق در علوم رفتاري، حسن پاشا شريفي و نسترن شريفي، انتشارات سخن روانشناسی رشد
- دانشگاه دولتي
1)روانشناسی ژنتیک، منصور و دادستان، ج 1 و 2، انتشارات سمت
2)روانشناسی رشد، لورا ای برک، ترجمه یحيی سید محمدی، ج 1 و 2، انتشارات ارسباران
3)رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی
4)پیشگامان روانشناسی رشد، فربد فدایی
5)روانشناسی رشد، جمعی از مولفان (سوسن سیف و همکاران) - دانشگاه آزاد
1)روانشناسي رشد، سوسن سيف، جميله كديور و همكاران (جمعي از مولفان)، انتشارات سمت
2)روانشناسي رشد نوجواني و جواني، احدي و نيكچهر محسني
3) پيشگامان روانشناسي رشد، فربد فدايي
روانشناسی بالینی (دولتي و آزاد)
1)روانشناسی بالینی، فیرس وترال، ترجمه فیروزبخت (فصول 4 تا 14)
2)نظریه های مشاوره و رواندرمانی، تالیف شفیع آبادی و ناصری
3)روانشناسی بالینی، حمید پورشريفي، انتشارات سنجش
4)روانشناسی بالینی، تالیف شاملو
5)در مورد آزمونهاي رواني مي توانيد از تمام كتاب هاي آزمونهاي رواني استفاده كنيد، اما چنانچه وقت و انرژي كافي داريد پيشنهاد ما كتاب راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمه پاشا شریفی، جلد 1 و 2 (به غیر از فصل پرسشنامه کالیفرنیا) است. در اين قسمت آزمونهاي وكسلر و MMPI مهم ترند، هرچند كه در سالهاي مختلف ممكن است آزمونهاي متفاوتي مورد توجه طراحان سئوال باشند. روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
- دانشگاه دولتي
1)روانشناسی فیزیولوژیک، ترجمه بیابانگرد، بخصوص ج 2
2)انگيزش و هيجان، مارشال ريو، ترجمه يحيي سيد محمدي، نشر ويرايش
3)انگیزش و هیجان، تالیف کریم خداپناهی - دانشگاه آزاد
1)انگيزش و هيجان، مارشال ريو، ترجمه يحيي سيد محمدي، نشر ويرايش
2)مباني روانشناسي فيزيولوژيك، كارلسون، ترجمه مهرداد پژهان، نشر غزل علم النفس
- دانشگاه دولتي:
1)علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي، تالیف حسن احدی و شکوه بنی جمالی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي
2)روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، علی اصغر احدی، انتشارات اميركبير - دانشگاه آزاد
1)علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي، تالیف حسن احدی و شکوه بنی جمالی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي
2)علم النفس، دكتر كيانوش هاشميان، انتشارات دانشگاه پيام نور روانشناسی عمومی (سراسري و آزاد)
1)زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران روانشناسي شخصيت (دانشگاه آزاد، گرايش روانشناسي شخصيت)
1)نظريه هاي شخصيت، شولتز، يحيي سيد محمدي، نشر ويرايش
2)نظريه هاي شخصيت، دكتر سياسي، انتشارات دانشگاه تهران   2- منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت:
توجه 1: فقط کسانی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی (کلیه گرایشها) و یا مشاوره باشد. بدیهی است رشته های دیگر حق شرکت در این آزمون را ندارند. در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم یا دانشگاه آزاد ممنوعیتی از نظر نوع مدرک کارشناسی وجود ندارد و هر کس با هر مدرکی می تواند در این آزمونها شرکت کنند. البته باید عنوان شود که در آندسته از دانشگاههایی (وزارت علوم و آزاد) که آزمون آنها بصورت دو مرحله ای یعنی مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود، ممکن است فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی در اولویت قرار بگیرند. توجه2: آزمون كارشناسي ارشد روانشناسي باليني وزارت بهداشت تا سال 1386 به صورت دو مرحله اي برگزار مي شده است. بدين صورت كه 70 درصد از نمره كل داوطلب به نمره كتبي كه در آزمون مرحله اول كسب مي كرد و 30 در صد از نمره نيز به نمره اي كه داوطلب در مصاحبه كسب مي كرد اختصاص داده مي شد. در سال 1387 اين آزمون تك مرحله اي شده و فقط نمره مرحله كتبي مورد لحاظ قرار مي گيرد. اما منابع غير رسمي حكايت از اين دارند كه در سالهاي آتي نيز احتمالا آزمون بصورت دو مرحله اي برگزار خواهد شد. توجه3: لیست زیر بر اساس منابع معرفی شده وزارت بهداشت در سال 1387 و از سایت این وزارت اخذ شده است، لذا ممکن است در سالهای آینده تغییراتی در آن اعمال شود. برای دسترسی به تازه ترین منابع معرفی شده این وزارت در هر سال باید منتظر زمان ثبت نام وزارت بهداشت که منابع هر رشته را در دفترچه ثبت نام و همچنین بر روی سایت خود نمایه می کند باشید، هرچند که در طول چندین سال گذشته تغییر کمی در این منابع صورت گرفته است.
توجه4: راهنماییهای زیر در موفقیت بیشتر شما موثر خواهد بود، بهمین خاطر آنها را با دقت بخوانید:
1- کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان (ترجمه رفیعی یا پورافکاری) در آزمون این وزارت بسیار مهم می باشند. ترتیب اهمیت معمولا بصورت جلد 2، جلد 1 و سپس جلد 3 می باشند.
2- از این کتاب نه تنها برای درس روانپزشکی عمومی و فرهنگی که همچنین در دروس دیگر از جمله روانشناسی رشد، بالینی و حتی آمار نیز سئوال طرح می شود. بهمین خاطر شما باید آن فصولی از این کتاب سه جلدی که مربوط به این دروس می باشند مانند فصل رواندرمانیها که مربوط به روانشناسی بالینی و یا فصل آمار که مربوط به درس آمار و .... را مسلط باشید.
3- مطالعه فصولی که چندان مربوط به دروس جدول زیر نمی باشند مانند فصل مغز و رفتار و... ضرورتی ندارد.
4- هرچند منبع معرفی شده بوسیله وزارت بهداشت خلاصه روانپزشکی کاپلان ترجمه پورافکاری می باشد، اما ترجمه رفیعی و همکاران جدیدتر و روانتر است، بهمین خاطر ما مطالعه این ترجمه را پیشنهاد می کنیم.
5- آزمون زبان این وزارت عمومی می باشد، بهمین دلیل مطالعه همه منابع معرفی شده بوسیله این وزارت ضرورت (و امکان!) ندارد.
6- برای آشنایی بیشتر با نحوه طرح سئوالات پیشنهاد می کنیم که تستهای چندین سال گذشته این وزارت را مطالعه کنید.
7- برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس این وزارت www.dme.hbi.ir بروید.
8- تعدای از بندهای قسمت منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم و دانشگاه آزاد که به عنوان راهنمایی ذکر شده است همانند بند 6 قابل اطلاق به آزمون وزارت بهداشت نیزمی باشد. رشته امتحاني: روانشناسي باليني   دروس مربوطه
  نام مراجع معرفي شده   مولفين و مترجمين  
 آمار و روش هاي تحقيق روش تحقيق در علوم رفتاري
احتمالات و آمار كاربردي
   دكتر دلاور ( جاپ جديد)
دكتر علي دلاور ( چاپ جديد) 
 روانشناسي باليني
 نظريه هاي شخصيت
خلاصه روانپزشكي (2003) فصل 10 تا 28 و فصل 1و7 و8 و9
نظريه و كاربست مشاوره و روان درماني
راهنماي سنجش رواني جلد 1 و 2
  ترجمه يحيي سيدمحمدي (تاليف فيتس و فيتس )
ترجمه فرزين رضاعي و رفيعي
ترجمه فرزين رضاعي و رفيعي ( تاليف كري)
تاليف مارنات- ترجمه حسن پاشا شريفي و دكتر نيكخو
 
 روانشناسي عمومي
  زمينه روانشناسي هيلگارد
  ترجمه دكتر براهني
 
 روانشناسي رشد
  روان شناسي رشد جلد 1 و 2
فصل 37 تا 51 خلاصه روانپزشكي 2003
  ترجمه دكتر يحيي سيدمحمدي (تاليف لورا برك)
ترجمه فرزين رضاعي و رفيعي
 
 روانپزشكي عمومي و فرهنگي
  خلاصه روانپزشكي 2003(فصول 28-10 و 37 تا 51)
روانشناسي فيزيولوژيكي جلد 1
  رجمه فرزين رضاعي و رفيعي
ترجمه يحيي سيدمحمدي ( تاليف جميزكالات)
  ‫منابع پيشنهادي آزمون دكتراي روانشناسي باليني (وزارت بهداشت)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
با سلام.با توجه به اینکه اینجانب کارمند هستم و وقت کمی برای مطالعه دارم و منابع هم بسیار متنوع هستند خواهشمندم کتابهای مهم که منابع کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه آزادهستند را لطف کنید و معرفی بفرمایید.با سپاس
Iran, Islamic Republic of
بله
Iran, Islamic Republic of
لطفا شهرهای رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت راارسالفرمایید
United States
سلام من کارشناس بهداشت محیط هستم میتونم در ازمون کارشناسی ارشدرشته روانشناسی بالینی شرکت کنم؟
vaghean khoob bood mamnoon man vaght ziadi baraye khoondane manabee nadaram mitunid ketabhaye konkoorie yek entesharate khoob ra baraye arshade balini be man moarefi konid ke betunam ghabooli biaram ba sepase faravan
سلام.لیسانس کتابداری پزشکی میتونه در آزمون ارشد روانشناسی بالینیوزارت بهداشت شرکت کنه؟
Iran, Islamic Republic of
سلام من میخوام از روانشناسی تربیتی ارشد بدم خواستم بدونم وزارت بهداشت داره و زمان ثبت نام کیه میشه ایمیل کنید خواخش میکنم
بهروز افشاری
Russian Federation
باسلام خواهشمندم زمان ثبت نام و منابع آزمون ارشد انستیتو را برای من بفرستید
mona
با سلام من دانشجود ادبیات داستانی هستم.سوال من اینه که میتونم برای ارشد روانشناسی بخونم و با رشته من غیر مرتبط نیست واینکه کارشناسیم ادبیات هستش مشکلی نیست و با دادن ازمون میتونم وارد این رشته بشم.با تشکر
زینب جعفری
سلام .من لیسانس کتابداری هستم شاغل هم هستم وقت کمی برای مطالعه دارم میخوام کارشناسی ارشد کتابداری پزشکی قبول شم لطف در زمینه معرفی منابع مرا راهنمایی کنید.
سلحشور
لطفا اطلاعات خود را به روز کنید
عایشه
Iran, Islamic Republic of
سلام.با توجه به اینکه اینجانب کارمند هستم و وقت کمی برای مطالعه دارم و منابع هم بسیار متنوع هستند خواهشمندم کتابهای مهم که منابع کارشناسی ارشدروانشناسی وآموزش کودکان استثنایی دانشگاه دولتی هستند را لطف کنید و معرفی بفرماییدو به ایملم ارسال کنید.با سپاس فراوان
سها
با سلام وخسته نباشید،منایع نسبتا جامع بود والبته به نظر من کتب تست پوران پژوهش برای کسانیکه فرصت کمی برای مطالعه دارند مناسب است.
شجاعی
سلام
لطفا ضرایب منابع کارشناسی ارشد بالینی دانشگاه آزاد(وزارت علوم) را برای من ارسال کنید.
باتشکر
نیلا
Iran, Islamic Republic of
سلام من کارشناس روانشناسی عمومی هستم میخوام برای بالینی وزارت بهداشت بخونم وقتم هم کمه لطفا کمکم کنید که چی بخونم و همچنین شیوه مطالعه صحیح رو برام بگید.ممنونم.
فاتح لطفی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
دوستانی که علاقه مند به رشته روانشناسی بالینی دارن من پکیج کامل جزوات موسسه کیهان و سنا رو دارم با ویرایش 93-94 و با نصف قیمت حاضرم به کسی که میخاد بدم لطفا با این شماره تماس بگیرید .

هم چنین کتابهای روانشناسی بالینی بهداشت رو دارم اگر خواستید.
fatehelialotfi@yahoo.com

اقای لطفی

لطفا هر چه زودتر تماس بگیرید.
Nastran
خوب
Navid
Germany
باسلام و وقت بخیر
ایا منطقی هستش که همزمان هم منابع وزارت علوم و هم وزارت بهداشت رو مطالعه کرد ینی واسه هر دو کنکور شرکت کرد؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.