جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
کد مطلب: 39813
۰

استقرار 10 تیم سلامت روان برای کاهش استرس حادثه پلاسکو

استقرار 10 تیم سلامت روان برای کاهش استرس حادثه پلاسکو
به گزارش میگنا علی اسدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم های مدیریت استرس با همکاری استادان روان شناسی و روانپزشکی از جمله دکتر یاسمی، مشاور سابق سازمان جهانی بهداشت از روز پنجشنبه کار خود را برای کاهش و مدیریت استرس حادثه ساختمان پلاسکو شروع کردند، روز پنجشنبه و جمعه 6 تیم فعال بودند و امروز(شنبه) تعداد این تیم ها با حضور 20 کارشناس سلامت روان در قالب 10 تیم دو نفره افزایش یافته است.

وی گفت: تیم های سلامت روان در چهار ضلع چهارراه استامبول درجاهایی که مردم تجمع دارند و پلیس جلوی ورود مردم به محدوده حادثه را گرفته است و نیز در ایستگاه آتش نشانی حسن آباد و خزانه که ماموران آتش نشانی پس از ماموریت با ناراحتی و استرس زیاد مراجعه می کنند و نیز محل استقرار پایگاه اورژانس 115 حضور دارند.

معاون مرکز سلامت روان وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن یک تیم سیار سلامت روان نیز در بیمارستانهایی که مصدومان این حادثه ارجاع می شوند، برای کاهش استرس خانواده های مصدومان فعال است.
وی گفت: با توجه به استرس بالای خانواده مفقودان این حادثه برنامه بعدی تیم سلامت روان وزارت بهداشت این است که آدرس خانواده مفقودان این حادثه را از آتش نشانی و ارگانهای دیگر دریافت کند و با مراجعه به محل زندگی آنها، برای کاهش استرس و آلام آنان وارد عمل شود.

اسدی گفت: با توجه به اهمیت شایعاتی که در فضای مجازی به خصوص تلگرام درباره این حادثه منتشر شده است، وزارت بهداشت از همان روز اول حادثه از مردم خواست که از بازنشر عکس، فیلم و اخبار و شایعات ضد و نقیص درباره حادثه ساختمان پلاسکو خودداری کنند زیرا این کار موجب افزایش استرس و نگرانی در جامعه می شود.

وی افزود: خوشبختانه به نظر می رسد با آگاهی و درایت مردم فهیم کشور، طی 24 ساعت گذشته از میزان بازنشر و انتشار شایعات و مطالب غیر موثق و نیز عکس ها و فیلم هایی استرس زا در فضای مجازی و اینترنت کاسته شده است.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .