سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 39841
۰
معاون مرکز سلامت روان و اجتماعی وزارت بهداشت:

گزارشي از اقدامات ۱۰ تيم مستقر در پلاسکو برای مدیریت استرس و سلامت روان آسيب ديدگان

گزارشي از اقدامات ۱۰ تيم مستقر در پلاسکو برای مدیریت استرس و سلامت روان آسيب ديدگان

به گزارش میگنا علی اسدی، معاون مرکز سلامت روان و اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح اقدامات تیم سلامت روان در حادثه پلاسکو، گفت: تیم سلامت روان با هماهنگی وزارت بهداشت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برای مدیریت استرس و کاهش آلام ماموران آتش نشانی، اورژانس و کسبه ساختمان پلاسکو و خانواده‌های مفقودان این حادثه در محدوده این منطقه مستقر شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های مدیریت استرس با همکاری اساتيد روان شناسی و روانپزشکی از جمله دکتر یاسمی، مشاور سابق سازمان جهاني بهداشت از روز پنجشنبه کار خود را برای کاهش و مدیریت استرس حادثه ساختمان پلاسکو شروع کردند، که روز پنجشنبه و جمعه ۶ تیم فعال بودند و روز شنبه تعداد این تیم‌ها با حضور 20 کارشناس سلامت روان در قالب 10 تیم دو نفره افزایش یافته است.

اسدی خاطرنشان کرد: همچنین بیمارستان روزبه برای ارائه خدمات تخصصی‌تر روانپزشکی در آماده باش کامل است، در این راستا آماده سازی و آموزش اولیه در خصوص موارد مرتبط با این حادثه صورت گرفته است.

وی یادآور شد: نظارت بر عملکرد درمانی به صورت مداوم توسط دو استاد آنکال (در دسترس) انجام می‌گیرد و موارد ارجاعی از سوی تیم‌های مستقر و سیار محل حادثه، به صورت تمام وقت پذیرش خواهند شد.

معاون مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: تیم‌های سلامت روان با حضور در ایستگاه ۶۰ آتش نشانی، ضمن قدردانی از زحمات آتش نشانان و عرض تسلیت، قرار ملاقات با خانواده شهید این پایگاه جهت مداخلات روانی و حمایتی گذاشته شد.

از سوی دیگر با توجه به حضور خانواده‌های مفقودین و شهدا در صحنه حادثه، تیم‌های سلامت روان علاوه بر همراهی و همدلي با آنها خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند و تلاش خود را در فاز «حاد» به کار بسته اند تا از عوارض بلند مدت و بعضا غیرقابل درمان، جلوگیری کنند. ملاقات و گفت‌وگو با خانواده آتش نشان شهید محسن روحانی، آتش نشان مفقود الاثر ایستگاه شماره ۱۳ و برگزاری جلسه گروهی با اعضای تیم و فرمانده آتش نشانی در خصوص تجارب و احساساتشان از روز حادثه و تعامل و ارائه حمایت‌های لازم از همکاران وی نیز بخشی از خدمات تیم‌های کارشناس سلامت روان در حادثه پلاسکو بوده‌است.

اسدی با بیان اینکه همچنین جلسه گروهی با مشارکت نمایندگان بهزیستی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برای گروه امداد، نجات و حریق حاضر در حادثه پلاسکو برگزار شد، گفت: در این بین کارشناسان سلامت روان برای کاهش عوارض و بار روانی، ضمن همدلی با کسبه ساختمان پلاسکو در ارائه مداخلات حمایتی برای این افراد از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

مرجع : خبرگزاري هاي آنا و ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند